دوشنبه 2 مرداد 1385

۶۰۰ هزار نفر آواره ، ۵۰۰ نفر کشته و ۲ هزار نفر در حمله به لبنان مجروح شدند، آفتاب

آفتاب – نوروز حمزی: منصور عدنان سفير لبنان در تهران که کشورش زير بمباران شديد ارتش اسرائيل قرار دارد طی گفت و گوی اختصاصی با آفتاب از رابطه تجاوز اسرائيل به لبنان و طرح خاورميانه بزرگ خبر داد. سفير لبنان درباره حمله اسرائيل به لبنان و ارتباط اين حمله با طرح خاورميانه بزرگ گفت: اسرائيل با آغاز تجاوز بی حد و مرز خود به لبنان در راستای مقدمه چينی برای طرح آمريکايی خاورميانه بزرگ است.

منصور طرح خاورميانه بزرگ را ساخته و پرداخته آمريکا و اسرائيل دانسته است .او اين طرح را نمای جديد استعمار دانسته درقرن ۲۱ می داند.
سفير لبنان برای اثبات گفته هايش از کتاب" خاورميانه جديد" شيمون پرز نخست وزير اسبق اسرائيل که در سال ۱۹۹۴ منشتر شد نام می برد.

نخست وزير اسبق اسرائيل در اين کتاب نوشته است که خاورميانه جديد بايد طوری طرح ريزی شود که امنيت اسرائيل را تضمين کند.

سفير لبنان درباره ميزان تلفات حمله اسرائيل به لبنان از ابتدای آغاز جنگ تاکنون گفت: بيش از ۶۰۰ هزار لبنانی (معادل ۱۷ درصد) خانه هايشان را ترک کرده و اکنون آواره اند.

او تعداد کشته ها را بيش از ۵۰۰ نفر و مجروحان را بيش از ۲ هزار نفر اعلام کرد. سفير لبنان در تهران سياست کنونی اسرائيل را "انسان ستيزانه" نام نهاد و گفت سردمداران تل آويو در حمله به لبنان به هيچ چيز رحم نمی کنند.

به گفته وی جنگنده های اسرائيلی حتی آمبولانس های حامل مجروحان را هدف قرار می دهند.

او می گويد: ارتش اسرائيل سياست «زمين سوخته» را در پيش گرفته است.

با توجه به حجم بسيار زياد آثار باستانی در لبنان و هجوم اسرائيل به اين کشور ،عدنان منصور از بمباران های وسيع ارتش اسرائيل بر آثار باستانی و تخريب اماکن فرهنگی کشورش خبر می دهد.

سفير لبنان به آفتاب گفت: "به دليل ادامه بمباران ها هنوز آمار دقيقی از اماکن باستانی ويران شده نداريم." او با حسرت و افسوس می گويد:"حجم بمباران ها آنچنان زياد است که بعد از اين جنگ حجم خسارات وارده به آثار باستانی شوکه آور خواهد بود.:

عدنان منصور می افزايد:دوازده شبانه روز است که افزون بر مردم، آثار باستانی شهرهای بيروت، صيدا، صور، نبطيه، طرابلس، بعبلک، جبل، عنجا، بقاع غربی و...زيربمباران قرار دارد.

سفير لبنان درباره مواضع احزاب و گروه های مختلف لبنان در اين برهه گفت:"اکنون مجالی برای تفرقه وجود ندارد همه لبنانی ها در يک سنگر هستند چرا که اکنون ميان دو گزينه مرگ و زندگی قرار گرفته ايم. "

او با سپاسگزاری از رسانه های ايران گفت: اسرائيلی ها همکاران مطبوعاتی شما را در سراسر لبنان و شبکه های تلويزيونی آن را هر روز بمباران می کنند.

عدنان منصور افزود :از جامعه مطبوعاتی ايران انتظار داريم مثل هميشه که در کنار ملت لبنان بوده اند اکنون نيز ابعاد اين فاجعه انسانی را به جهانيان نشان دهند.

سفير لبنان از مردم ايران خواست تا کمک های خود به مردم لبنان را به نهادهای رسمی جمهوری اسلامی تحويل دهند تا از آن طريق به لبنان ارسال شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او از گشايش يک شماره حساب به نام سفارت لبنان در تهران طی چند روز آينده خبر داد و از کسانی که مايلند به همنوعان خود در لبنان کمک مالی بکنند خواست که هدايای نقدی خود را به اين شماره حساب بريزند.

سفير لبنان با توجه به همزمانی فصل گردشگری و حمله اسرائيل به کشورش گفت :در سال گذشته بيش از يک ميليون و دويست هزار گردشگر از لبنان ديدن کرده اند که دو ميليارد دلار سود برای کشور داشت و پيش بينی می کرديم که امسال ۳ ميليارد دلار سود داشته باشيم اما با توجه به حمله اسرائيل به لبنان نه تنها اين ميزان سود عايد کشور نمی شود بلکه ميلياردها دلار خسارت به اقتصاد لبنان وارد شده است.

او هدف اسرائيل از بمباران بی رويه زيرساخت های اقتصادی لبنان را بازگرداندن کشور به فضای اقتصادی ۲۵ سال گذشته دانست.

منصور عدنان گفت:" لبنان جزئی از خانواده جامعه جهانی است."
او با اظهار تأسف از مواضع غيرقابل توجيه شورای امنيت سازمان ملل متحد از اين نهاد انتقاد کرد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31071

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۶۰۰ هزار نفر آواره ، ۵۰۰ نفر کشته و ۲ هزار نفر در حمله به لبنان مجروح شدند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016