سه شنبه 3 مرداد 1385

محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک با رايس: اميدواريم گفت‌وگوهايمان نتيجه بخش باشد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی

محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک با رايس، با اشاره به حملات نظامی رژيم صهيونيستی به نوار غزه، کرانه‌ی باختری و لبنان اعلام کرد، سختی‌هايی را که مردم اين مناطق از پيامدهای جنگ اسراييل می‌کشند هيچ ملتی در جهان نکشيده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به گزارش الجزيره، محمود عباس (ابومازن) رييس تشکيلات خودگردان در کنفرانس خبری مشترک با کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ی آمريکا در رام‌الله اظهار داشت: مردم لبنان، نوار غزه و کرانه‌ی باختری تحت آتش توپ و تانک به سر می‌برند و زجر‌ و شکنجه‌ای که مردم اين مناطق تحمل می‌کنند، هيچ ملتی قادر به تحمل آن نيست.

وی هم چنين اظهار داشت: آنچه که ما در حال حاضر خواهان آن هستيم آتش بس فوری و متوقف شدن حملات نظامی اسراييل به مناطق فلسطينی است.

وی افزود: تشکيلات خودگردان از تمام تلاش‌های خود جهت آزادسازی اسير اسراييلی استفاده خواهد کرد اما اسراييل بايد بداند و درک کند که ده‌ها هزار خانواده‌ی فلسطينی کماکان در رنج و سختی دوری فرزندان و نزديکان خود که در زندان‌های اسراييلی بسر می‌برند، هستند و بسياری از فلسطينيان دربند زندان‌های اسراييل بيش از سه دهه است که در اين زندان‌ها بسر می‌برند.

وی هم‌چنين با اشاره به گفت‌وگوهای مشترک خود با رايس اظهار داشت: اين گفت‌وگوها مفيد بوده است و ما اميدواريم که نتيجه بخش باشد.

از سوی ديگر رايس نيز در اين کنفرانس خبری با تشکر و قدردانی از تلاش‌های ابومازن در زمينه‌ی‌ اداره‌ی بحران فلسطين اظهار داشت: دولت آمريکا و در راس آن جورج بوش شجاعت و مقاومت شما جهت رهبری مردم فلسطين را قدردانی می‌کند.

وی هم چنين افزود: ما هميشه خواهان صلح و ثبات و آرامش برای مردم فلسطين و هم چنين مردم اسراييل بوده‌ايم و هستيم و در تلاش برای راه‌حلی جهت ايجاد اين صلح و ثبات هستيم.

رايس تاکيد کرد: آمريکا به دنبال راه‌کار و راه‌حل فوری جهت پايان دادن به اين بحران‌ها و برقراری ثبات و صلح است اما در کنار آن معتقد است که اين راه‌حل فوری بايد با برقراری صلح و ثبات دايمی همراه باشد.

وی تاکيد کرد: دولت آمريکا با اهميت بالايی آخرين تحولات منطقه را دنبال می‌کند و به دنبال راه‌حل و راهکاری برای حل اين بحران است، به خصوص آنکه وضعيت لبنان بسيار نگران کننده است.

وزير امور خارجه‌ی آمريکا تاکيد کرد: دولت ابومازن و دولت بوش ديدگاه مشترکی نسبت به حل بحران نوار غزه دارند و ابومازن تمام تلاش خود را جهت حل بحران اين منطقه به کار می‌برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رايس تاکيد کرد: گفت‌وگوهای مشترک من با ابومازن بسيار مفيد و نتيجه بخش بوده است و در اين گفت‌وگوها رييس تشکيلات خودگردان تاکيد کرده است که آمريکا هم چنان وضعيت اقتصادی دولت خودگردان را در نظر می‌گيرد و کمک‌های اقتصادی خود را به اين دولت ارايه می‌دهد و نيز ادامه خواهد داد اما به هر حال بايد ما نسبت به حل بحران‌های اين منطقه و تلاش طرف‌ها جهت برقراری ثبات در آن مطمئن شويم.

وی تاکيد کرد: آمريکا خواهان تشکيل کشور مستقل فلسطين و کشور مستقل اسراييل است و معتقد است که اين دو کشور می‌توانند در کنار يکديگر با صلح و ثبات مستقر شوند.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31111

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک با رايس: اميدواريم گفت‌وگوهايمان نتيجه بخش باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016