Friday, Sep 29, 2017

صفحه نخست » فوربز: منافع ملت ایران در بحث‌های توافق هسته‌ای غایب است

092917A_top.jpgایران اینترنشنال - نشریه آمریکایی فوربز در شماره امروز خود، جمعه هفتم مهرماه، در گزارشی در مورد آینده توافق هسته‌ای می‌نویسد درحالی‌که بحث‌های موافق و مخالف درمورد توافق هسته‌ای ایران، در آستانه تصمیم دولت ترامپ شدت گرفته است، متأسفانه منافع ملت ایران در میان آن‌ها جایی ندارد.

در این گزارش آمده است: «هواداران و مخالفان ادامه توافق هسته‌ای، نهایت تلاش خود را برای تأثیرگذاری روی تصمیم رئیس‌ دولت ایالات متحده آمریکا، در مورد ماندن یا نماندن ایالات متحده در این توافق، پس‌از ۱۵ اکتبر به‌کار گرفته‌اند.

با اینکه یک چنین بحث آزادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما متأسفانه آن‌چه که در این میان نادیده گرفته می‌شود، منافع ملت ایران است که پس از این تصمیم، می‌تواند از هرسو، مورد تعرض قرار بگیرد.

حاکمان ایران، میلیاردها دلاری را که دولت اوباما با پرداخت پول نقد و برداشتن محدودیت‌های تحریم‌های مالی به آنها رسانده بود، با نقض قطع‌نامه‌های سازمان‌ملل، خرج برنامه موشکی خود و سرپا نگه داشتن رژیم بشاراسد و افزایش دخالت‌های بی‌ثبات‌کننده در کشورهای خاورمیانه کرده‌اند.

مردم ایران هنوز هیچ نفع مشخص یا بهبود اقتصادی و ایمنی در زندگی خود از این توافق ندیده‌اند.

در هفته‌های اخیر، شهرهای مهم و بزرگ ایران، شاهد اعتراضات گسترده نسبت‌به وضعیت سخت معیشتی خانواده‌های زحمت‌کشی بوده، که سرمایه‌های اندک آنها توسط مراکز مالی کلاه‌بردار و غارت‌گر، ازمیان رفته است.

آنها درتجمعات اعتراضی خود، مقابل مراکز دولتی، شعار می‌دادند: 'روحانی؛ روحانی؛ سوریه‌رو رها کن؛ فکری به حال ما کن' ویا 'روحانی باغیرت، این بود جواب ملت؟'.

اعمال هرگونه تحریم جدید علیه ایران، می‌بایستی در ارتباط با موارد مربوط به حکومت آن باشد و از رساندن آسیب هرچه بیشتر به ملت ایران خودداری کند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy