پنجشنبه 16 اسفند 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> درخواست برخورد با چهره های سرشناس معتاد، بی بی سی

celebreties-drugs-uk-singer.jpg
سازمان ملل متحد می گوید برخورد ملایم با افراد سرشناس که مواد مخدر مصرف می کنند، پیام بدی به نسل جوان منتقل می کند.

انجمن بین المللی کنترل مواد مخدر، که یک نهاد نظارت کننده مربوط به سازمان ملل متحد است، علیه برخورد سهل انگارانه و مسالمت آمیز با افراد مشهور که مواد مخدر مصرف می کنند، هشدار داده است.

فیلیپ ایمافو رئیس این انجمن می گوید: وقتی چهره های سرشناس، مواد مخدر مصرف می کنند، این کار آنها، استفاده از مواد مخدر را، یک کار شیک جلوه می دهد.

او گفت: اینگونه افراد، اغلب در حمل و نقل و استفاده غیرقانونی مواد مخدر دست دارند و این کار، مواد مخدر را (در نگاه جوانان) شیک و پرزرق و برق جلوه می دهد.

آقای ایمافو افزود: "اگر آنها واقعاً مرتکب چنین قانون شکنی هایی می شوند، باید با آنها برخورد شود".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او این سخنان را همزمان با انتشار گزارش سالیانه انجمن بین المللی کنترل مواد مخدر بیان کرد.

این گزارش، ضمن اینکه خواهان شدت عمل در برخورد با معتادان سرشناس مواد مخدر شده، همچنین می گوید مبارزه با سوداگران بزرگ این مواد باید شدت یابد.

بر اساس این گزارش، در بسیاری از کشورها، مبارزه با مواد مخدر به برخورد با معامله گران خرده پا و جزئی خیابانی محدود شده، در حالی که اقدامات اندکی برای مقابله با باندهای بزرگ انجام می شود.

هشدار در مورد افغانستان

گزارش سالانه انجمن بین المللی کنترل مواد مخدر (INCB)، همچنین در مورد مشکل رو به افزایش مواد مخدر در افغانستان نیز هشدار داده است.

سازمان ملل متحد می گوید این کشور، 93 درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند.

به گفته تهیه کنندگان گزارش اخیر، استفاده از مواد مخدر، مشکل اصلی افغانستان و کشورهای همسایه آن، از جمله ایران است. ایران، از بزرگترین مصرف کنندگان مواد مخدر در جهان است.

انجمن بین المللی کنترل مواد مخدر که مقر آن در اطریش است، هشدار می دهد که ماده شیمیایی انیدرید استیک (acetic anhydride) که در تولید هروئین به کار می رود، اخیراً به سادگی بیشتری در افغانستان پیدا می شود.

این انجمن از همسایگان افغانستان می خواهد جلو قاچاق مواد شیمیایی تولید هروئین به افغانستان را بگیرند.





Copyright: gooya.com 2016