یکشنبه 4 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> آب آشامیدنی آلوده ؛ نخستین عامل مرگ، واحد مرکزی خبر

انجمن فرانسوی همبستگی ، آب آشامیدنی را نخستین عامل مرگ و میر در جهان اعلام واضافه کرد‌: هرساله هشت میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف آب ناسالم جان خود را از دست می دهند.

واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اومانیته : این انجمن به مناسبت روز جهانی آب گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد استفاده از آب تصفیه نشده در بسیاری از کشورها و در پی آن ابتلا به بیماری های همه گیر مانند وبا، تیفوئید، هپاتیت و اسهال، در حال شکل دهی به یک بحران انسانی است.

این سازمان هم چنین اعلام کرد هر ساله یک و هشت میلیون کودک جان خود را بر اثر ابتلا به اسهال که گاه بیماری ساده ای محسوب می شود از دست می دهند.

این گزارش می افزاید: یک میلیارد و 200 میلیون انسان در جهان امکان دسترسی به آب تصفیه شده و دو میلیارد و 600 میلیون نفر امکان استفاده از امکانات بهداشتی را ندارند.

انجمن فرانسوی همبستگی که در باره شرایط مصرف آب در پانزده کشور تحقیق کرده است اعلام کرد مسئولان سیاسی باید تصمیمی فوری در این خصوص اتخاذ کنند.

مسئولان این انجمن برای تحقق هدف خود تقاضانامه ای مبنی بر استفاده از کمک دولت ها برای حل این بحران را با امضای پنجاه هزار نفر تهیه کرده اند.

این انجمن در بیانیه ای اعلام کرد تقاضانامه خود را در دیدار با برنار کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه به وی تسلیم خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





Copyright: gooya.com 2016