جمعه 24 خرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> نفت توتال سر سفره مردم فرانسه!، تابناک

در پی بروز تورم بی‌سابقه 5 درصدی در فرانسه، شركت نفتی توتال، بخشی از درآمد خود را به خانواده‌‌های كم‌درآمد فرانسوی اهدا می‌‌كند.

«كریستفوف دوماژوری»، مدیر شرکت نفتی توتال فرانسه، پس از ملاقات با خانم «لاگارد» با تأیید این موضوع اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های دیگر نفتی هم در اقداماتی مشابه، بخشی از افزایش درآمد نفتی خود را برای بخش کم درآمد جامعه در نظر بگیرند.

وزیر اقتصاد فرانسه درباره بهره‌مندی از مبلغ اهدایی توتال اعلام کرد: در توافقی که بین دولت و شرکت توتال امضا شد، مبلغ اهدایی، 154 میلیون یوروست و این مبلغ به خانوارهایی تعلق خواهد گرفت که منازلشان را با محصولات نفتی در پاییز و زمستان گرم می‌کنند و درآمد آنها به اندازه‌ای نیست که شامل پرداخت مالیات باشند. وی تاریخ پرداخت کمک توتال به خانوارها را اول پاییز سال جاری اعلام کرد. بنا بر آمار اداره مالیات فرانسه، نزدیک به هفتصد هزار نفر از این کمک بهرمند خواهند شد.

روزنامه اقتصادی اکو فرانسه درباره سود شرکت‌های نفت نوشت: در پی افزایش هر دلار بشکه نفت، سود خالص شرکت توتال، معادل 30درصد است و این شرکت در بیلان سال گذشته خود، دوازده میلیارد یورو به اداره مالیات فرانسه اعلام سود خالص کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پی افزایش قیمت مایحتاج در فرانسه و فشار مالی ناشی از آن به خانوارهای کم درآمد فرانسه، بخش‌های گوناگون دولتی و غیردولتی، تصمیماتی برای همیاری با این قشر از جامعه می‌گیرند. به تازگی نیز در حرکتی مشابه، شورای شهر پاریس، تصمیم گرفت خانوارهای پرجمعیت و کم درآمد و دانشچویان و دانش‌آموزانی را که از مترو و قطارهای شهری و اتوبوس استفاده می‌کنند، از تخفیف 75 درصدی برخوردار كند.

بنا بر اعلام شورای شهرداری‌های پاریس و حومه، هزینه این تخفیف از محل درآمد شهرداری‌های پاریس و حومه تأمین شده و به شرکت‌های حمل و نقل شهری پرداخت می‌شود. این کمک‌ها هر سه ماه یک بار بررسی می‌شود و به افراد کم در‌آمد تعلق می‌گیرد؛ رقم این کمک برای سال جاری، نزدیک به هفت میلیون یورو از سوی مسئولان شوراها اعلام شده و این کمک، حتی به دانشجویان و کارگران خارجی در صورت دارا بودن شرایط نیز تعلق می‌گیرد.
گفتنی است، رقم تورم در سه ماهه اخیر در فرانسه، معادل 5 درصد از طرف وزارت اقتصاد فرانسه اعلام شده که در بیست سال گذشته، بی‌سابقه است.

به گزارش تابناک این حركت توتال از یك سو، ‌سود كلان ناشی از فروش نفت در سال گذشته را نشان می‌‌دهد و از سوی دیگر، بیانگر آن است كه در صورت انجام موفق خصوصی‌سازی و حاكم كردن یك چهارچوب اخلاقی بر آن، غول‌های اقتصادی می‌توانند در بحران‌های اقتصادی به كمك دوستان بشتابن





Copyright: gooya.com 2016