پنجشنبه 24 مرداد 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


تازه های سايت پندار

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> آغاز بازرسی گوشی موبایل دختران و پسران در خیابان‌ها و معابر عمومی، شهاب‌ نیوز

با آن که سال گذشته انتشار اخباری در زمینه «پلیس موبایل» واکنش‌های گسترده‌ای را در محافل خبری ایجاد کرد و بازرسی موبایل‌های دختران و پسران توسط ماموران نیروی انتظامی در معابر عمومی رسماً از سوی مقامات ناجا تکذیب شد؛ ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان آذربایجان شرقی نخستین گام برای رسمیت بخشیدن به چنین اقدامی را برداشت.

به گزارش شهاب ‌نیوز، بر اساس مصوبه جلسه امروز سه‌شنبه ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص استان آذربایجان شرقی، از این پس ماموران نیروی انتظامی اجازه دارند گوشی‌های موبایل «افراد مشكوک» را در معابر عمومی بررسی كنند. مسئولان مربوطه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرده‌اند که این اقدام در راستای مبارزه با اشاعه دهندگان بلوتوث‌های غیراخلاقی با همكاری دستگاه قضایی استان صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده موارد غیراخلاقی، فرد به همراه گوشی و پرونده متشكله به دادسرای عمومی و انقلاب محل اعزام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با آن که تاکنون خبری در زمینه اتخاذ چنین تصمیمی در سایر استان‌ها از جمله تهران منتشر نشده است و به نظر می‌رسد که بازرسی موبایل‌های جوانان در معابر عمومی استان‌های دیگر همچنان غیرقانونی باشد، اما این احتمال وجود دارد که «ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص» در سایر استان‌ها نیز به تدریج چنین امری را تصویب نمایند.

این گزارش حاكی است، مالك اژدر شریفی، رئیس كل دادگستری آذربایجان شرقی امروز در این جلسه از تشدید برخورد با اشاعه دهندگان بلوتوث‌های غیراخلاقی خبر داد و افزود: با اشاعه دهندگان بلوتوث‌ها و سی دی‌های غیراخلاقی به شدت برخورد می‌شود.

وی تأكید كرد: موضوع بلوتوث‌های غیراخلاقی و سی ‌دی‌های مستهجن كه به واقع حاد بوده و در برخی مواقع موجب جریحه دار شدن احساسات مردم می‌شود به نظر می‌رسد یكی دیگر از شبیخون‌های فرهنگی استكبار جهانی در راه مقابله به نظام مقدس اسلامی است و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی تأكید كرد: نیروی انتظامی و نیروهای مخلص بسیجی نیز باید همگام با دستگاه قضایی استان در راه مبارزه و برخورد با اشاعه دهندگان آنها گام‌های اساسی بردارند.

شریفی همچنین خطاب به دادستان‌های سراسر استان خاطر نشان كرد: با توجه به اهمیت موضوع دادستان‌های سراسر استان در مبارزه با اشاعه دهندگان و مروجین مفاسد اخلاقی، از هیچ تلاش و كوششی دریغ نباید كرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس که اصل این خبر را منتشر کرده؛ یحیی میرزا محمدی دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این جلسه گفت: جوانان به جای اینكه به فكر تحصیل، تلاش و پیشرفت باشند به سوی این قبیل مسائل كه واقعاً معضل است، كشیده شده‌اند.

دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص افزود: جای بسی نگرانی است و باید بدون سهل انگاری و ساده نگریستن به موضوع، با چنین معضلاتی به طور جدی و طبق قوانین برخورد كنیم.

وی ادامه داد: از نیروی انتظامی، اطلاعات و بسیج تقاضا داریم كه در كشف و دستگیری اشاعه دهندگان این معضلات گام های جدی برداشته و آنها را به دستگاه قضایی معرفی كنند.

میرزامحمدی با تأكید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با مروجین مفاسد اخلاقی اظهار داشت: بنده به صراحت اعلام می كنم كه خود و سایر همكاران قضایی و به ویژه قضات ویژه رسیدگی كننده به مفاسد اخلاقی و اشاعه دهندگان آنها، هیچ گونه اغماضی را در برخورد و مبارزه با آنها نخواهیم كرد و به نظر می رسد حتی چنین افرادی هیچ تفاوتی با افراد مفسدفی الارض ندارند و می توان طبق قانون با آنها به عنوان مفسدفی الارض برخورد كرد.





Copyright: gooya.com 2016