جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> خواننده ی اسرائيلي متولد تهران همه جا طرفدار دارد (همراه با فایل صوتی)

دو دنياي او دشمنان قسم خورده اند، اما اين خواننده در هر دو كشور طرفدار دارد.

ممكن است اسرائيل و ايران دشمنان قسم خورده ي هم باشند، اما حنا جهان فروز، خواننده ي اسرائيلي كه آهنگ هاي خود را به زبان فارسي مي خواند، طرفداراني در جمهوري اسلامي و مهاجران ايراني دارد.

به گزارش خبرنگار دیدنی های-گویا نیوز، به نقل از روزنامه شیکاگو تریبیون جهان فروز 37 ساله، در خانواده اي يهودي در تهران به دنيا آمد و در 12 سالگي به اسرائيل رفت. خانواده ي او چند سال پس از انقلاب اسلامي و با عبور مخفيانه از مرز پاكستان و سپس از طريق فرانسه به هزاران يهودي ايراني پيوستند كه در اسرائيل اقامت داشتند.

جهان فروز نزديك به 2 سال پيش، موزيك، ويدئو كليپ و عكس هاي خود را در سايت Myspace منتشر كرد و نظرات مثبتي از برخي از طرفداران موسيقي و موزيسين هاي ايراني دريافت كرد.

خانمي از ايران براي او نوشته است: «من عاشق موسيقي شما هستم، صدايتان بسيار زيباست. شما اميدي براي تمام زنان ايران و خاورميانه هستيد.»

هرچند جهان فروز در صفحه ي Myspace خود (myspace.com/hannajahanforooz) به روشني محل اقامت خود را تل آويو ذكر كرده است، اما سيل پيام ها ادامه دارد.

يك طرفدار ايراني كه طراح وب سايت است، صفحه اي اينترنتي براي او طراحي كرده و جهان افروز نيز تعدادي از آهنگ هاي خود را براي او فرستاده است.

اين امر فاصله ي زيادي با اظهارات محمود احمدي نژاد براي حذف اسرائيل از نقشه ي جهان و دشمني دولت ايران با اسرائيل دارد. چيزي كه در ازاي آن اسرائيل نيز ايران را به حمله به تاسيسات هسته اي آن كشور تهديد كرده است.

سال هاي زيادي است كه موسيقي به عنوان پلي در ميانه ي اختلافات منطقه عمل كرده است. خوانندگان اسرائيلي كه از سبك موسيقي خاور ميانه پيروي مي كنند ميان فلسطيني ها پرطرفدار بوده، و ستارگان خواننده ي عرب – مانند فيروز از لبنان و ام كلثوم خواننده ي فقيد و افسانه اي مصري- سال هاي فراواني ست كه در اسرائيل پرطرفدار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جهان فروز، كه شغل اصلي او كار با نوجوانان داراي اختلال است، موسيقي خود را تلفيقي از صداهاي سنتي ايراني با تاثيري از موسيقي فلامنكو و اپرا توصيف مي كند. آهتگ هاي او در ايستگاه هاي راديويي اسرائيل پخش شده اند، هرچند موسيقي بومي او فاصله ي زيادي با موسيقي پاپ رايج در آن كشور دارد.

جهان افروز مي گويد با وجود اختلافات ميان اسرائيل و ايران، و نگراني هاي موجود درباره ي تهديدهاي هسته اي ايران، او هيچ دشنمي اي را با كشوري كه در آن به دنيا آمده و بزرگ شده است در خود احساس نمي كند.

او مي گويد: «قلب من با شهروندان و مردم عادي ايران است. من يك خواننده ام، نه يك سياستمدار، و هيچ اظهارات سياسي اي نمي كنم. من به مخاطب خود توجه مي كنم و هرچه تعداد بيشتري از مردم به موسيقي من گوش دهند، برايم بهتر است.»

جهان فروز به عنوان يك مهاجر جوان به اسرائيل تلاش كرد تا هويت ايراني خود را با محيط جديد خود آميخته كند، و كار خود را با خواندن آهنگ هايي كه بيشتر به زبان عبري و سبك راك بوده اند آغاز كرد.

اما پس از آن، و بعد از ديدار با اقوام خود كه به كاليفورنيا مهاجرت كرده اند، به موسيقي ايراني علاقه مند شد و با خود آهنگ هايي از خوانندگان ايراني به خانه آورد.

هرچند تعداد مخاطبان او در اسرائيل محدود است، اما وي اميدوار است تا بتواند با استفاده از اينترنت و اجراهايي در خارج از آن كشور مخاطبان بين المللي را به سوي خود جذب كند.

در وب سايت جهان افروز، كه بر روي يك سرور ايراني قرار دارد، سكونت وي در اسرائيل به روشني قيد نشده است. در خلاصه اي از بيوگرافي او آمده است كه وي چهار سال پس از انقلاب اسلامي به همراه خانواده اش ايران را ترك كرده و وارد «سرزمين موعود» شده است – اشاره اي مرموز كه معناي آن به خواننده واگذار شده است.





Copyright: gooya.com 2016