چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> گردشگری اسب؛ در ازای هر گردشگر 400 دلار درآمد ارزی

خبرگزاری میراث فرهنگی‌ ـ گردشگری‌ ـ کوچ عشایر همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری بوده و هست. این روزها نیز با آغاز سرما، شاهد رونق گرفتن کوچ‌ هستیم.

"بهزاد بیرگانی" مجری طرح گردشگری با اسب در خوزستان با توضیح چگونگی انجام تورهای کوچ با عشایر همراه با اسب گفت: «کوچ عشایر یکی از جاذبه هایی است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. از این رو برای آنکه بتوانیم رونقی در گردشگری منطقه ایجاد کنیم در صدد راه اندازی تورهای گردشگری با اسب بر آمدیم. چنانکه در این نوع از گردشگری، گردشگر با اسب، ایل عشایر را همراهی می کند.»

gardeshgariAsb.jpg
وی که خود یکی از عشایر بختیاری است در خصوص همراهی گردشگران با کوچ عشایر ایل بختیاری در خوزستان گفت: «در این نوع از گردشگری، مسیرهای قدیمی مانند چغازنبیل را تعریف کردیم که هر سال شاهد برگزاری مسابقات اسبدوانی است. روستای "عین" زمستان هر سال پذیرای برگزاری مسابقات استقامت اسب است. ما نیز از این فرصت‌ها برای رونق گردشگری منطقه بهره می‌جوییم و در این راستا در صدد برگزاری گردشگری اسب همراه با کوچ عشایر نیز برآمدیم.»





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یکی از مسیرهایی که به پیشنهاد بیرگانی برای گردشگری با اسب در نظر گرفته شده مسیر "از چغازنبیل تا چغاخور" است. مسیری که از خوزستان تا چهامحال بختیاری ادامه دارد. گردشگری با اسب در این مسیر یک هفته زمان می‌برد و گردشگران می‌توانند از مناظر منطقه لذت برند.

این فعال گردشگری درخصوص مسیر تعریف شده گردشگری اسب در خوزستان گفت: «این سفر از اهواز آغاز می‌شود و پس از طی مسیری آسفالته پس از 3 روز به مسجد سلیمان می‌رسیم. در آنجا پایگاهی برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده و پس از آن یک روز با اسب در مسیر اندیکا طی خواهد شد. این مسیر دارای طبیعتی زیبا است. در اندیکا از مسجد اندیکا بازدید می‌کنیم و دو سد که در منطقه وجود دارد از جاذبه‌های گردشگری است که در کنار طبیعت بکر، هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند.»

بیرگانی افزود: «از اندیکا تا تونل دلا یک روز و نیم اسب سواری در نظر گرفته شده و پس از آن از جنگل‌های بلوط اطراف جاده عبور و به شمیبار می رسیم از شیمبار نیز تا کوه تاراز یک روز با اسب در راه خواهیم بود و بعد جنگل بازوفت را در پیش رو خواهیم داشت و پس از آن به گردنه چری و در نهایت چهارمحال خواهیم رسید.»

به گفته وی، گردشگران خارجی علاقه بسیاری برای این نوع از گردشگری دارند چنانکه حاضر هستند روزی حداقل 300 دلار بابت کرایه اسب و 100 دلار بابت هزینه‌های سفر بپردازند. در چنین شرایطی می‌‌توان از هر گردشگر 400 دلار درآمد ارزی نسیب منطقه کرد.

این راهنمای تور با اشاره به آنکه هر تور حداقل از 7 گردشگر تشکیل می‌شود که با عشایر همراه می‌شوند گفت: «ذهنیات این گردشگران قبل و بعد از سفر به ایران کاملا متفاوت است. چنانکه در بیشتر مواقع شاهد آن هستیم که در پایان سفر با تفکری متفاوت از آنچه که در ابتدا وارد ایران شده‌بودند می‌رسند و شروع به انجام تبلیغات مثبت درخصوص ایران می‌کنند.»



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016