دوشنبه 27 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> مقایسه تیترهای مهم آذز ماه در برابر تیترهای سه شماره اخیر نشریه یالثارات

کافه سینما - امیرعباس صباغ: سال گذشته در آستانه جشنواره فیلم فجر و بعد از پخش آن گفتگوی کذایی از شبکه دوم سیما در قالب گفتگوی ویژه خبری، یادداشتی نوشتم با نام «سینما مرد، از بس لگد خورد» که نبود قوانین شفاف و فقدان یک متولی دلسوز (که سنگ سینما را به سینه زند و برای حفظ آن تمام مصلحت اندیشی ها و رودربایستی ها را دور بریزد) را درد اصلی سینمای آن روزها که به جنازه ای بیش شبیه نبود، نامیدم.

در یک ماهه اخیر اعتراضات به سینما و سینماگران، وارد فاز دیگری شده، دیگر صحبت از پائین کشیدن فیلم و توقیف و سانسور نیست، صحبت از شکایت و شکایت کشی است که البته از گوشه کنار ها نیز صدای آشنایی می آید که از اعدام متخلفان سخن می گوید.

مروری کوتاه بر اخبار مهم یک ماهه اخیر در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ... و این اتفاقات را با آنچه در نشریه نزدیک به انصار حزب الله (در جایگاه مخالف سرسخت سینمای ایران در سال‌های اخیر) منتشر شده، مقایسه کنم. در ادامه این یادداشت، بعد مرور اخبار مهم آذرماه، نگاهی داریم به صفحه اول سه شماره آخر نشریه «یا لثارات» که در آذر ماه منتشر شده است. فکرش را بکنید؛ همه این اتفاق‌های مهم در روزهای اخیر افتاده و تیتر یک سه شماره‌ی اخیر این نشریه در یک ماه اخیر، فقط و فقط مربوط به سینماست. قضاوت‌اش با شما.

تیتر تعدادی از اخبار مهم در آذرماه:

كاهش اعتبارات، مدارس شبانه‌روزی گیلان را تعطیل کرد: گرسنگي؛ عامل ترك تحصيل دانش آموزان (91/9/1 - قانون)

احمدی مقدم تائید کرد: قصور پلیس در ماجرای مرگ ستار بهشتی/ (91/9/8 - قانون)

عضو کمیسيون برنامه و بودجه و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي: تولید کنندگان سیگار، خود شان سيگار وارد می کنند (91/9/9 - قانون)

هیلاری کلینتون مطرح كرد: پیشنهاد واشنگتن برای مذاکره با تهران (91/9/12 - قانون)

تأكيد فرمانده ناجا بر تأثير نوسان قيمت‌ها بر افزايش جرايم: سرقت‌هاي زير100 هزار تومان افزايش يافته است (91/9/14 - قانون)

افشاي تخلفات جديد ارزي 18 بانك / نمايندگان: تكليف 42 ميليارد دلار ارز تحويلي به بانك ها بايد روشن شود (91/9/02 - تهران امروز)

رییس اداره کنترل ایدز و بیماریهای آمیزشی وزارت بهداشت: از بین 24 هزار و 735 مورد ابتلا به ایدز، 46.1 درصد مبتلایان 25 تا 36 ساله‌اند. (91/9/23 - تابناک)

روند سرقت میراث فرهنگی‌مان ادامه دارد؛ «تار»ایرانی در حضور مسئولان وطنی به نام جمهوری آذربایجان ثبت‌شد! (91/9/21 - تابناک)

رييس كل بانك مركزي : حدود 12 تا 18 ميليارد دلار ارز خانگي در ايران وجود دارد (91/9/07 - اعتماد)

عليرضا ضيغمي معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي از خسارت 4/5 ميليارد دلاري حاصل از قاچاق گازوييل خبر داد (91/9/07 - اعتماد)

استقلال انرژي امريكا و آثار ژئوپولتيك آن: بي نيازي به منابع انرژي تا 12سال آينده (91/9/11 - اعتماد)

بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور در حوادث رانندگي هفت ماهه امسال دو هزار و 727 زن و 9 هزار و 800 مرد جان باخته‌اند.(91/9/14 - اعتماد)

سال حمايت از توليد ملي و 140 روز تعطيلي اداري/ ضرر اقتصادي تعطيلي در تهران روزي 600 ميليارد تومان است (91/9/16 - اعتماد)

رييس اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران: تحريم‌ها را مي‌توان دور زد، اما بخشنامه‌هاي دولت را هرگز! (91/9/16 - اعتماد)

و حالا سه تصویر صفحه‌ی اول «یا لثارات» در سه شماره پیاپی منتشر شده در آذر ماه 1391 را در کافه سینما ببینید:





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 







ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016