سه شنبه 20 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> چرا وزارت خارجه می خواهد آقایان از "سفرهای غیرضروری" به کشور تایلند خودداری کنند!

thaiUnTravel.jpg

طنز روزنامه قانون

بازديد نوروزي از مراكز علمي تايلند

یکی از اخبار مهمی که در این چند روز از اهمیت بالایی برخوردار بود این بود که وزارت امورخارجه کشورمان با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواست تا از سفرهای غیرضروری به کشور تایلند خودداری کنند.

افراد بسیاری هستند که در طول سال جهت شرکت در کنفرانس نانوتکنولوژی و همچنین بازدید از جاذبه‌های توریستی تایلند راهی این کشور می‌شوند. ما که در هر جمعی می‌رویم صحبت از این است که مناطق توریستی تایلند بسیار جنبه آموزشی بالایی دارد طوری که اگر یکبار تشریف ببرید، همه آموزش‌ها را یکهویی خواهید دید. ضمنا می‌گویند کنفرانس‌های نانوتکنولوژی خوبی دارد! ما هرکس را دیدیم که می‌خواست به تایلند برود، به خانواده‌اش می گفت به کنفرانس نانوتکنولوژی دعوت شدم! تا جایی که یکی از آشنایان که سیکل را با تبصره ماده گرفته بود، می‌گفت اگر یک سال تابستان به کنفرانس نانوتکنولوژی نروم آن تابستان به درد جرز دیوار هم نمی‌خورد و بسیار هم از این قضیه ناراحت بود که چرا در ایران و کشورهای نزدیک از این کنفرانس‌ها برگزار نمی‌شود.

ظاهرا آنقدر تقاضا برای فراگیری علم و دانش در تایلند فراوان است که یکی از دوستان تعریف می‌کرد استاد دانشگاه‌شان برای شرکت در کنفرانسی در دانشگاه بانکوک دعوت شده بود ولی به خاطر سوء برداشت اطرافیان اصلا به کنفرانس نرفت!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شما تصور کنید برای بالا بردن سطح علمی جامعه به تایلند رفتید و قصدتان کمک به افزایش علم و آگاهی مردم و خودتان است و در این راه چه سختی‌هایی که نمی‌کشید؛ بعدش وزارت امور خارجه بیاید بگوید اگر غیرضروری است نروید! نمی‌دانم چه ضرورتی بالاتر از اینکه بخواهید به رشد علم و آگاهی خیلی چیزهای دیگر کمک کنید؟

اگر رفتن به تایلند و یادگیری علم و دانش از غیرضروریات است، پس رفتن به کجا ضروری است؟ نکند ژنو؟ یا مثلا برزیل؟ البته من شنیده‌ام برزیل هم کنفرانس‌های خوبی دارد. البته می‌گویند کنفرانس‌هایش خیلی هم نانوتکنولوژیک نیستند بلکه برای خودشان گیگاتکنولوژی هستند بیا و ببین!

بالاخره تعطیلات عید فرصت خوبی است برای همه دوستانی که می‌خواهند سطح علمی خود را ارتقاء دهند و جهت انجام امور علمی به تایلند سفر می‌کنند. امیدوارم با گوش فرادادن به صحبت‌های مشاوران امر، دچار نانوتکنولوژی‌زدگی نشده و همگی در راستای اعتلای علم و آگاهی تکنولوژیکی کشورمان گام برداریم. ظاهرا کمی آنجا شلوغ شده، خلاصه اگر مشکل علمی ندارید و به ضرورت علم توجهی ندارید، کمی سفرتان را عقب بیندازید، سخت است ولی شدنی است.

خبرنگار اعزامی به جنوب شرق آسیا/ بانکوک



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016