یکشنبه 23 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> حذف فریال مهمتر از حذف یزدی و مصباح! + تصویر و ویدئو

خبرگزاری ایرانشهر، کارشناسان رسانه‌‌های اجتماعی می‌گویند حذف «فریال» یکی از شرکت کنندگان در برنامه استیج شبکه من و تو برای مردم در ایران مهمتر از حذف «مصباح یزدی» و «محمد یزدی» از مجلس خبرگان رهبری در آن کشور است.

با حذف یکی از شرکت کنندگان در برنامه استیج که در ماه‌های گذشته بیشترین میزان بیننده را در داخل ایران داشته است در ساعات گذشته شبکه‌های مجازی و بسیاری از صفحات فیسبوک که کاربران ایرانی دارند نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

میزان بازتاب واکنش‌های مردم خصوصا ایرانیان داخل کشور به این برنامه و حذف دختر جوانی که به ستاره آن تبدیل شده بود به اندازه‌ایست که گفته می شود تا کنون کم سابقه بوده است.

یک روزنامه نگار ساکن آمریکا در صفحه فیسبوک خود درباره این رویداد نوشته: «مردم به حذف فریال بیشتر از خذف مصباح توجه نشان داده‌اند.»





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همین رابطه مهدی آقازمانی جامعه شناس می‌گوید: «توجه مردم عادی جامعه در داخل ایران به موضوعات سرگرم کننده و برنامه‌هایی مانند آکادمی گوگوش و یا استیج که از شبکه‌های ماهواره‌ای با رویکرد سرگرم کننده پخش می‌شود و ازدیاد بینندگان این نوع رسانه‌ها در مقابل رسانه‌هایی که فعالیت مستقیم سیاسی دارند، نشان می‌دهد مردم از شعارهای سیاسی زده شده و رویکردی دیگر در مقابله با فروبستگی‌های اجتماعی در جامعه امروز ایران را پیشه خود کرده‌اند.»

این جامعه شناس ایرانی‌آمریکایی در ادامه می‌افزاید: «نکته مهم این است که مردم در برنامه‌هایی از این دست و یا در کمپین‌هایی مانند آزادی‌های یواشکی که به موضوع حجاب و مبارزه مدنی بدون خشونت در حد توان مردم می‌پردازد، روشی نزدیک‌تر به خواسته‌های خود برای ابراز مخالفت با سیاست‌های رسمی حکومتی در ایران جسته‌اند.»

دکتر آقازمانی می‌گوید: «اینکه یک کنشگرسیاسی و یا چند فعال رسانه‌ای توقع داشته باشند که آنها در گوشه کتابخانه‌های شخصی‌شان پای اسکایپ بنشینند و یا در استودیو‌های کوچک جلوی دوربین بایستند و با شعارهای خود مردم را به خیابان بفرستند تا حکومتی را سرنگون کرده و بعد از ایشان دعوت به قبول مسئولیت ریاست جمهوری دموکراتیک ایران را بکنند، تصوری کودکانه‌است.»

دکتر آقازمانی علاقه مردم به برنامه‌‌های سرگرم کننده را پاشنه آشیل جمهوری اسلامی دانسته و می‌افزاید: «اگر کار به شعار دادن باشد آخوندها استادان بلامنازع شعارند و با وعده بهشت 1400 سال است که مردم را تحمیق کرده‌اند. اما وقتی پای موسیقی، هنر، رقص، آزادی پوشش و زندگی به سبک و سیاق دنیای متمدن پیش بیاید، آنها منطق‌شان به آخر خط می‌رسد و همه توان و زورشان گشت‌های ارشاد، پارازیت، احکام قضایی ناعادلانه و رفتارهای سرکوبگرانه‌است. رفتارهایی که هرچه بیشتر از آنها سر بزند آنها را به سقوط نزدیک‌تر می‌کند.»

لازم به توضیح است برنامه استیج یک مسابقه استعدادیابی و پرورش خواننده است که از شبکه تلویزیونی manoto در حال پخش است. در آخرین قسمت پخش شده از این برنامه خواننده جوانی به نام فریال که در ماه‌های گذشته به ستاره این برنامه تبدیل شده بود از این برنامه حذف گردید.

فریال متولد رشت و ساکن استرالیا است و پیش از شرکت در برنامه استیج نیز به عنوان خواننده چند ویدئو کلیپ تولید و منتشر کرده بود.


هنرمندان ایرانی چگونه تناسب اندام خود را حفظ می کنند؟


این زن طراح هتل لوکس فرشته در تهران است


بازیگرانی که در نقش روحانی ظاهر شدند


وقتی پدر و مادر ایرانی داشتن "تابلو" می شود!



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016