دوشنبه 26 بهمن 1383

معاون وزير کشور مصر در امور امنيتي: متهم مصري جاسوسي براي ايران با شبكه‌‏هاي ديگر هم در ارتباط بوده است، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون‌‏اول وزير كشور مصر در امور امنيتي گفت: تبعه مصري متهم به جاسوسي براي ايران، با شبكه‌‏هاي ديگري هم در ارتباط بوده است.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، سرتيپ "محمد شعراوي" در گفت‌‏وگو با روزنامه "الوطن" چاپ عربستان‌‏سعودي، با اشاره به همكاري امنيتي مصر و عربستان‌‏سعودي و همكاري اين دو كشور در مبارزه با تروريسم در تمام زمينه‌‏ها گفت: محمود عيد محمد دبوس، جاسوس مصري با شبكه‌‏هاي ديگري در ارتباط بوده است.
برپايه اين گزارش، شعراوي در اين گفت‌‏وگو از ارائه توضيح در خصوص نوع اين شبكه‌‏ها به دليل اينكه اين مسأله همچنان در مرحله تحقيقات قرار دارد و زمان ارائه جزئيات اين موضوع فرا نرسيده است، خودداري كرد.
روزنامه" الوطن" عربستان، پيش‌‏تر نوشته بود: دادگاه چهار اتهامِ: جاسوسي براي نيروهاي ايراني، دريافت مأموريت براي اجراي عمليات تروريستي، اجراي اقداماتي درجهت خدشه به روابط اعراب و دريافت رشوه بين‌‏المللي را به دبوس وارد كرده است و درصورت محكوميت، به مجازات حبس ابد محكوم خواهد شد.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي از دومين جلسه دادگاه اين تبعه مصري، مدعي شده بود: اين متهم، در نوار ويدئويي به نمايش درآمده در دادگاه ادعا كرد كه ايراني‌‏ها مبالغي را درقبال ارائه اطلاعاتي بويژه درخصوص مسيري كه "حسني مبارك"رئيس‌‏جمهوري مصر در برخي اوقات از آن استفاده مي‌‏كند به وي پرداخته‌‏اند.
اين متهم در اين نوار افزوده بود كه وي براي اجراي يك عمليات ترور در آنجا برنامه‌‏ريزي كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين درحالي است كه دبوس در دو جلسه دادگاه برگزار شده خود با رد اتهامات وارده به خود تأكيد كرده است كه عناصر سازمان اطلاعات مصر اين اعترافات را زير شكنجه از وي گرفته‌‏اند و مطرح‌‏شدن اين اتهامات به مثابه اهانتي به جمهوري اسلامي ايران به‌‏عنوان آخرين دژ اسلام است.
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اين اتهامات را رسماً تكذيب كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18288

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون وزير کشور مصر در امور امنيتي: متهم مصري جاسوسي براي ايران با شبكه‌‏هاي ديگر هم در ارتباط بوده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016