شنبه 1 مرداد 1384

واكنش سخنگوي وزارت خارجه ايران به اظهارات سخنگوي وزارت كشور آلمان، ايرنا

تهران ، ايرنا ‪۸۴/۰۵/۰۱‬

داخلي. سياسي. آصفي.

حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در واكنش به اظهارات سخنگوي وزارت كشور آلمان گفت : وزارت كشور آلمان و سخنگوي آن بايد به قواعد دمكراسي احترام بگذارند.


به گزارش ايرنا ، حميدرضا آصفي روز شنبه در جلسه هفتگي‌خود با خبرنگاران افزود : به آنها توصيه مي‌كنم متانت خود را حفظ كنند ، براي سياستمدار بد است كه عصباني شود و آنها بايد در به كاربردن الفاظ، متمدنانه برخورد و از عرف متعارف ادبيات ديپلماتيك در دنيا پيروي كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالي در مورد اظهارات رييس جمهور فرانسه و هشدار به ايران در خصوص ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت گفت : اين مصاحبه از سوي يك روزنامه اسراييلي منعكس شده و صحت آن را نمي‌دانم، اما به اروپايي‌ها توصيه مي‌كنيم از زبان تهديد عليه ايران استفاده نكنند ، بهترين راه رويكرد همكاري است و زبان تهديد اثري ندارد.

آصفي مذاكرات انجام شده بين هيات ايراني و مقامات اروپايي در روز چهارشنبه هفته گذشته در لندن را مذاكراتي غيررسمي ، اما شفاف و صريح خواند و گفت : در اين مذاكرات پيام دبير شوراي عالي امنيت ملي به سه وزيراروپايي به آنها ارايه شد.

وي افزود: در اين پيام كه حتما تا امروز به دست وزراي خارجه سه كشور اروپايي (آلمان ، آنگليس و فرانسه ) رسيده است ، با مرور اقدامات صورت گرفته در پرونده هسته‌اي تا امروز ، به روشني تاكيد شده كه ادامه مذاكرات چه پيام و اثراتي براي منطقه و طرفين خواهد داشت .

آصفي افزود : در پيام ارائه شده به اروپايي‌ها همچنين به روشني بيان شده كه وقفه در مذاكرات هسته‌اي چه تبعاتي خواهد داشت و چه حداقل‌هايي مورد نياز جمهوري اسلامي ايران است تا مذاكرات به چالش نخورد .

سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت : در اين پيام تاكيد شده كه تغيير دولت تاثيري در سياست نظام در خصوص پرونده هسته‌اي ايجاد نخواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آصفي با اشاره به اينكه هنوز طرح پيشنهادي اروپايي‌ها را دريافت نكرده‌ايم ، تاكيد كرد : در پيام خود به اروپايي‌ها تاكيد كرديم كه اگر حداقل‌هاي ما در نظر گرفته نشود ، طرح آنها مورد قبول ما نخواهد بود.

وي ادامه داد ، اروپايي‌ها نيز در اين ديدار اعلام كردند كه آماده همكاري با دولت آينده هستند و همچنين در پاسخ به گلايه‌هاي ما از گزارشهاي ناپسند و موضع گيريهاي نادرست آنان در مورد انتخابات ايران و رييس جمهوري منتخب ، اعلام كردند كه مطالب مطرح شده موضع رسمي آنها نبوده است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واكنش سخنگوي وزارت خارجه ايران به اظهارات سخنگوي وزارت كشور آلمان، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016