دوشنبه 3 مرداد 1384

برخي اساتيد حوزه و دانشگاه: اسلام با روح تروريسم و خشونت مخالف است، ايرنا

قم، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۵/۰۳‬
داخلي. سياسي. حوزه. دانشگاه
برخي اساتيد حوزه و دانشگاه قم هر گونه اقدام تروريستي در سطح جهان را محكوم كرده و گفتند: اسلام با روح ترور و خشونت به شدت مخالف است.

آنان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزودند: از آنجا كه دست زدن به هر نوع اعمال تروريستي بر خلاف آيين و دستورات اسلام است ما خواهان مبارزه همه جانبه با اين پديده شوم جهاني هستيم.

به گفته اين شخصيتهاي علمي، تروريسم نتيجه اصلي مسائلي از جمله تبعيض، اشغال، نابرابري و تهديد و ارعاب است و اسلام با هر كدام از اين پديده‌ها مخالف است.

حوادث تروريستي در سطح جهان بويژه در روزهاي اخير در مصر، لندن و بغداد كه به كشتار بسياري از افراد بي‌گناه انجاميد، باعث نگراني عمومي در سطح جهان بويژه ايران شده است.

با وجودي كه مسلمانان دراين حملات تروريستي‌از سوي قدرتهاي غربي به عنوان متهم اول مورد هجمه قرار گرفتند ولي سازمان كنفرانس اسلامي، خطيبان نماز جمعه كشورهاي منطقه به خصوص ايران و ساير مقام‌هاي مسلمان اين اقدام‌هاي تروريستي را به شدت مورد سرزنش قرار دادند.

عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم گفت: ترور و آدم كشي نه تنها در اسلام هيچ گونه توجيه منطقي ندارد، بلكه برخلاف صريح دستورات اسلام مي‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمد علي ايازي" افزود: ترور و خشونت كه در نتيجه آن به جان و مال انسانهاي بي‌گناه تعرض مي‌شود بر خلاف عقل و شرع اسلامي است.

وي اظهار داشت: هر مذهب و مكتبي بايد به صورت جدي با پديده شوم تروريسم و ريشه‌هاي شكل‌گيري آن مقابله كنند.

وي گفت: اگر بخواهيم در سطح وسيع با تروريسم مبارزه كنيم بايد بسترها و زمينه‌هاي شكل‌گيري آن را شناسايي و از اين رويكرد جلوگيري شود.

ايازي استكبار جهاني را مهمترين عامل براي شكل‌گيري پديده ترور ذكركرد و گفت: استكبار جهاني با قلدربازي، اشغالگري و ايجاد تبعيض و نابرابري در جهان زمينه شكل‌گيري اين پديده شوم را فراهم كرده است.

ايازي خاطرنشان كرد: مبارزه با تروريسم در حقيقت مبارزه با ظلم و خشونت است و اسلام نيز با ظلم و خشونت نيز كاملا تضاد دارد.

وي تصريح كرد: وقتي امنيت جهاني به مخاطره بيفتد و فشارهاي اجتماعي و تبعيض‌هاي ناروا نيز گسترده شود جهان با بي‌عدالتي محض روبرو خواهد شد و حيات بشري نيز خدشه دار مي‌شود.

وي از دست‌زدن برخي افراد به افراطي‌گري كه نام اسلام را يدك مي‌كشند ابراز تاسف كرد و گفت: اين گروه چهره مبارك و ميمون اسلام را خدشه دار ساختند در حالي كه اسلام از حركات چنين افرادي متنفر است.

نماينده روساي دانشگاههاي استان قم در شوراي فرهنگ عمومي نيز گفت: ما در طول تاريخ بيشترين ضربه را از ترورسيم متحمل شديم و فاجعه هفت تير يكي از وحشتناكترين حوادث تروريستي در جهان بود.

حجت‌الاسلام "علي‌احمد ناصح" افزود: كساني كه امروز مدعي مبارزه با تروريسم هستند نه تنها فاجعه هفت تير را محكوم نكردند بلكه‌پشت پرده حمايت‌كنندگان منافقان نيز بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس دانشگاه علوم قراني قم ادامه داد: اسرائيل به عنوان ريشه ترور در جهان، زمينه ساز بعد جهاني تروريسم شده است و اين مساله جهان امروز را به شدت تهديد مي‌كند.

وي گفت: تا زماني كه ميان اعراب و اسرائيل مناقشه وجود دارد و اسرائيل از طرف قدرتهاي بزرگ تشويق مي‌شود شاهد بي‌عدالتي در جهان مي‌باشيم.

عضو هيات علمي دانشگاه قم همچنين از همه مكاتب و اديان جهاني دعوت كرد كه براي مبارزه با تروريسم و خشونت در جهان به پا خيزند.

وي تصريح كرد: مبارزه باتروريسم، در حوزه دين خاصي نمي‌گنجد و مسلمان و غير مسلمان بايد با اين پديده مهلك مقابله كنند.

ناصح، تهاجم و تهديد، اشغال، نابرابري و تبعيض، حقارت ملتها و از دست رفتن استقلال را عامل مهمي در اشاعه تروريسم ذكر كرد وگفت: بايد به مطالعه بپردازيم كه ريشه اين عوامل از كجا نشات مي‌گيرد.

وي گفت: شايد شبكه القاعده ذهنيت افكارعمومي را نسبت به اسلام دچارترديد كرده باشد ولي ما مي‌گوييم اسلام مخالف تروريسم است.

نماينده ولي فقيه در دانشكده شهيد مطهري تهران نيز گفت: پديده تروريسم از سياستها و هنجارهايي غلطي است كه در دنياي امروز حاكم شده است.

حجت‌الاسلام "احمد عظيمي" افزود: پيامد نامطلوب ترور بيشتر متوجه كساني است كه عامل اصلي ايجاد اين مساله بودند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برخي اساتيد حوزه و دانشگاه: اسلام با روح تروريسم و خشونت مخالف است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016