جمعه 25 شهریور 1384

جنتي در نماز جمعه: اقتضاي اسلام در نطفه خفه كردن تمام مفاسد است، ايلنا

* قدرت آمريكا از درون پوسيده است
* شرايط كنوني جهان آماده پذيرش مهدويت است

تهران- خبرگزاري كار ايران

امام جمعه موقت تهران ابراز اميدواري كرد كه رييس‌‏جمهوري بتواند پيام عدالت‌‏طلبي و مبارزه با ظلم را از سوي ايران در سازمان ملل به گوش جهانيان برساند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، احمد جنتي در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران، شرايط كنوني جهان را آماده پذيرش مهدويت دانست و افزود: پرچم مهدويت بايد توسط شيعه برافراشته شود، البته شده است بايد با اين اقدام رضايت امام عصر(عج) را فراهم كنيم تا اگر پرچم ظهورش برافراشته شد، ما را به عنوان ياران خود بپذيرد.
دبير شوراي نگهبان، تن ندادن به ظلم را وظيفه مسوولان نظام دانست و تصريح كرد: مسوولان كشور نبايد ظلم را كوچك بشمارند چرا كه ما شيعه علي(ع) هستيم كه گفت، حاضر نيستم درمقابل به دست آوردن اقليم‌‏هاي چپ و راست، پر كاهي را از مورچه‌‏اي بگيرم.
جنتي با تاكيد بر اينكه كشور ما شهداي زيادي را براي تحقق عدالت از دست داده است، افزود: در چنين جامعه‌‏اي بايد ظلم به طور كامل برافكنده شود تا محرومين جهان شيفته عدل اين جامعه شوند، همان طور كه مقاومت در مقابل ظلم‌‏ها توجه مردم جهان را به ايران معطوف كرده است.
وي با ابراز خرسندي از اينكه احمدي‌‏نژاد پيام مظلومان جهان را در سازمان ملل مطرح كرد، از اينكه مردم مظلوم آفريقا نماينده‌‏ دائم در شوراي امنيت سازمان ملل ندارند، انتقاد كرد.
دبير شوراي نگهبان همچنين در خطبه‌‏ دوم نماز جمعه تهران گفت: ‌‏تمام دستگاه‌‏ها و نهادهاي كشور بايد رييس‌‏جمهوري را براي اجرايي كردن شعار عدالت‌‏محوري كه خالصانه آن را مطرح كرده است، ياري كنند.
جنتي با تقبيح سياست‌‏هاي داخلي و خارجي دولت آمريكا، گفت: زلزله بم در ايران اتفاق افتاد و همگي تلاش جدي مردم و مسوولان براي بازسازي و كمك‌‏رساني به بم را شاهد بوديم اما در حادثه كاتريناي آمريكا ديديم كه كشوري با اين همه ادعا نتوانست كمك‌‏رساني خوبي براي حادثه‌‏ديدگان داشته باشد و از سوي ديگر به جاي كمك‌‏رساني، قتل، غارت و تجاوزهاي مختلف اتفاق افتاد و به خاطر آنچه اتفاق افتاد، بايد ننگ بر آمريكا و مرگ بر آمريكا گفت.
وي تصريح كرد: قدرت آمريكا از دورن پوسيده است و ظاهر خود را با جار و جنجال حفظ كرده است، در حالي كه از درون در حال انفجار است. آيا دولت آمريكا از ملت خود ننگ نمي‌‏كند كه پول ملت آمريكا را- كه بايد خرج خود آنها بكند- صرف حضور در عراق و ساير كشورها مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: نمي‌‏دانم در مورد وضعيت آمريكا بايد چه كرد، جز اينكه براي فرج حضرت وليعصر(عج) دعا كرد. البته شايد بتوان كمك‌‏رساني هم كرد.
وي با اشاره به وقايع اخير عراق گفت: نبايد در اين خصوص بحث اختلاف شيعه و سني مطرح شود چرا كه كساني كه اين كشتارها را انجام مي‌‌‏دهند، غيرمسلمان هستند.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر قرار است در كشور ما عدالت برقرار شود و حقوق مردم حفظ شود، نبايد نظام كارهاي خلاف، ظلم‌‏ها، ستم‌‏ها و فسادها را تحمل كند. مثلا وقتي مساله فروش ماشين‌‏ها در اهواز پيش آمد و مسائل خوزستان پيش آمد، گويي وزارت اطلاعات خواب بود، نيروي انتظامي ضعيف بود و ساير دستگاه‌‏هاي امنيتي و قضايي بي‌‏تفاوت بودند.
وي با اشاره به فعاليت گلدكوئيست و دانشگاه هاوايي در كشور، گفت: اين مفاسد در نطفه خفه نشده است و بعد از علني شدن رسوايي آنها، به پيگيري آنها پرداخته شده است، در اين گونه موارد بايد ضربتي كار كرد چرا كه نظام كشور ما برمبناي اسلام استوار است و اقتضاي اسلام در نطفه خفه كردن تمام مفاسد است.
جنتي با تقدير از ارائه طرح ضربتي افزايش امنيت [طرح امنيت اجتماعي] از سوي دستگاه قضايي، گفت: اين حركت بسيار مثبت است اما دليل طرح آن به خطر افتادن وضعيت ناموس مردم بود. چرا در نظام اسلامي اين كارها بايد صورت گيرد تا اينكه پس از عام شدن فساد به جمع كردن اراذل و اوباش بپردازند؟! در نظام اسلامي حتي يك نفر از اراذل و اوباش نبايد احساس امنيت داشته باشند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتي در نماز جمعه: اقتضاي اسلام در نطفه خفه كردن تمام مفاسد است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016