پنجشنبه 1 دی 1384

احتمال سکته خلبان 130-C، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : کاظم جلالي نماينده شاهرود و مخبر کميسيون امنيت ملي گفت: هواپيماي 130-C تا چهار کيلومتر قبل از باند فرودگاه در مسير درست قرار داشته اما از اين مسافت ناگهان منحرف مي‌شود و در مسير ديگري قرار مي‌گيرد.
وي گفت: طي اين مدت که زمان آن يک دقيقه و پنجاه ثانيه بود نه خلبان صحبتي مي‌کند و نه کنترل زميني و برج مراقبت حرفي مي‌زنند.

وي افزود: در اين زمان هيچ کدام از کنترل‌کننده‌ها با خلبان صحبتي نمي‌کنند که اين سوءال مهم ما از مسئولين امر است که چرا طي اين مدت سکوت برقرار شده است.

وي وجود انفجار در يکي از موتورهاي هواپيما را تکذيب کرد و گفت: برخي احتمال مي‌دهند خلبان دچار سکته يا ناراحتي شده که متوجه انحراف خود نشده و اين مسئله در دست پيگيري است.

وي همچنين در خصوص روشن بودن يکي از دوربين‌هاي صدا و سيما تا زمان سقوط هواپيما گفت: ما از مسئولين امر اين موضوع را سوءال کرديم و اينکه آيا در اين دوربين‌ها فيلمي پيدا شده يا نه اما هنوز پاسخي به ما نداده‌اند.

سه متخصص هوايي، به هيئت بررسي علت سقوط سي-130 اضافه شدند
«علي اکبر آقايي» رئيس کميسيون عمران مجلس گفت: سه نفر از متخصصين هواپيماي کشوري به جمع هيئت 29 نفره بررسي علت سانحه سقوط هواپيماي سي-130 اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نماينده سلماس روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پارلماني اظهار داشت که اين امر براي استفاده از تجارب و اطلاعات متخصصان غيرنظامي صورت گرفته است.

وي به نشست عصر روز سه‌شنبه کميسيون عمران با وزير دفاع و فرماندهان نيروي هوايي و ارتش اشاره کرد و گفت: از آنجا که هواپيماي سي-130 جعبه سياه ندارد، مهمترين خلاء بررسيها و تحقيقات انجام شده، نقص اطلاعات پرواز است.
آقايي اظهار داشت: کميسيون عمران مجلس براي جبران کاستي اطلاعات جعبه سياه تصميم گرفت سه نفر از هواپيمايي کشوري را به فرماندهان نظامي معرفي کند که مورد قبول آنان قرار گرفت.

رئيس کميسيون عمران مجلس افزود: با توجه با اطلاعاتي که فرماندهان نظامي و اعضاي هيئت تحقيق و تفحص تا اين زمان در اختيار ما قرار داده‌اند پس از بررسي «اورهال» سي-130 تعمير قطعات هواپيما و نيز پرونده افراد کادر پروازي مشخص شد که هيچ مشکلي وجود ندارد و تنها مورد اشکال که البته مورد ابهام نيز هست يک دقيقه و 50 ثانيه قبل از سقوط است که در نوار مکالمات سکوت مطلق است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احتمال سکته خلبان 130-C، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016