جمعه 19 خرداد 1385

دادگاه نشريه دانشجويی جامعه برگزار شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

جلسه رسيدگی به اتهامات مطروحه عليه مدير مسوول نشريه‌ی دانشجويی «جامعه» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خراسان، جمشيد خاتمی مديرمسوول نشريه دانشجويی جامعه در جريان برگزاری انتخابات مجلس هفتم، در پی شکايت يکی از کانديداهای انتخابات، به اتهام انتشار مطلب کذب در يکی از شماره‌های اين نشريه، به دادگاه فراخوانده شد.

به دنبال احضار مديرمسوول نشريه دانشجويی جامعه، چندين جلسه برای رسيدگی به اين پرونده تشکيل شد و در يکی از جلسات، قاضی دادگاه با بيان اين که اين پرونده در قالب قانون مطبوعات نمی‌گنجد، برای استعلام موضوع، رسيدگی به پرونده را به ۱۷ خرداده ماه موکول کرد.

جلسه رسيدگی به اتهامات جمشيد خاتمی روز پنجشنبه برگزار شد و اعلام نتيجه به ۲ هفته ديگر موکول شد.

جمشيد خاتمی درباره‌ی اين جلسه دادگاه به ايسنا گفت: در جلسه دادگاه، لايحه‌ای را ارايه دادم مبنی بر اينکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محاکم جزايی صلاحيت رسيدگی به پرونده نشريات دانشجويی را ندارند و اين پرونده‌ها بايد در کميته ناظر بر نشريات دانشجويی بررسی شود.

وی افزود: بر اين اساس پس از بررسی کميته ناظر بر نشريات بر اساس تشخيص و در صورت لزوم به مراجع صالح مثل کميته انضباطی معرفی می‌شود.

خاتمی اضافه کرد: امروز درخواست قرار عدم صلاحيت دادگاه ارايه شد؛ چنان‌چه قاضی اين مساله را بپذيرد، پرونده به کميته ناظر بر نشريات دانشجويی ارجاع می‌شود اما چنان‌چه نپذيرد، جلسه رسيدگی به پرونده بايد با حضور هيات منصفه تشکيل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمی با انتقاد از اين که قاضی، پرونده را برای مطالعه به وکيل وی نداده است، گفت: قاضی پرونده بايد ظرف ۱۰ روز آينده، نظر موافق يا مخالف خود را اعلام کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه نشريه دانشجويی جامعه برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016