جمعه 16 آذر 1386

ديدار اعضای کميته موقت صلح با آيت الله منتظری

آيت الله منتظری:اسلام دين صلح است

آيت الله العظمی منتظری در ديدار اعضای "کميته موقت صلح" با ايشان با اشاره به آيات قرآن گفتند که "اسلام دين صلح و مخالف جنگ و ستيز است."
به گزارش روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر، اعضای "کميته موقت صلح" بعد از ظهر روز پنجشنبه پانزدهم آذرماه ۱۳۸۶ به شهر قم رفتند تا در ادامه تلاش های خود برای برگزاری "نشست ملی صلح" با چند تن از مراجع تقليد و روحانيون برجسته حوزه علميه گفت وگو کنند. در واقع اين ديدارها به دليل احساس خطر جدی از احتمال وقوع جنگ ديگر در ايران وتلاش در حد امکان برای پيشگيری از وقوع آن، انجام می شود.
بر اين اساس آنان در اولين مرحله از اين ديدارها به بيوت آيات عظام منتظری و صانعی رفتند تا نگرانی هايشان ازشرايط موجود در عرصه داخلی و بين المللی و موضوع جنگ واخبار وگزارش های مربوط به آن را با اين دو مرجع تقليد در ميان بگذارند.
آيت الله منتظری زمانيکه از اقدامات کميته موقت صلح مطلع شدند با قرائت اين آيه قرآن که "يا ايها الذين آمنوا ادخلوا فی السّلم کافه و لا تتبعوا خطوات الشيطان" گفتند که "نبايد از بعضی برخوردها مأيوس شد بلکه بايد کاری کرد تا آنهايی که بر طبل جنگ می کوبند از خواب بيدار شوند."
اين روحانی برجسته شيعه با تأکيد بر گفتن حرف حق، سکوت را صحيح ندانست اما همگان را به صبر و بردباری در راهی که قدم گذاشته اند، توصيه کرد.
ايشان گفتن حرف هايی که می تواند به ايجاد دشمنی منتهی شود را صحيح ندانستند و در ادامه گفتند که جنگ های صدر اسلام جنگ های دفاعی بوده است.
در اين ديدار گزارش مختصری از چگونگی شکل گيری "کميته موقت صلح" و چگونگی برگزاری"نشست ملی صلح" به عنوان جنبش اجتماعی صلح دوستان ايران جهت مقابله با خطرهای تهديد کننده صلح در ايران که قرار است در آينده برگزار شود به اطلاع ايشان رسانده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نشست ملی صلح زمانی شکل جدی به خود گرفت که"شيرين عبادی" برنده جايزه صلح نوبل روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۸۶ در فراخوانی پيشنهاد تشکيل "شورای ملی صلح" را اعلام کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار اعضای کميته موقت صلح با آيت الله منتظری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016