چهارشنبه 19 دی 1386

وزير اطلاعات: عوامل اصلی طيف‌ مارکسيست‌ها دستگير شده‌اند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

وزير اطلاعات با تاييد دستگيری طراح شايعه ترور پوتين گفت: آن فردی که اين اقدام بچه‌گانه را مطرح کرده بود، همان موقع شناسايی و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسنی‌اژه‌ای روز چهارشنبه طی سخنانی پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره اخباری مبنی بر طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی نيز خاطرنشان کرد: چيز جديدی نيست. وزارت اطلاعات مدت‌هاست که در مورد مفاسد اقتصادی و موارد سازمان‌يافته آن‌ها که نياز به برخورد قضايی باشد، اقدام می‌کند و پس ازتحقيقات ابتدايی پرونده را تحويل دستگاه قضايی می‌دهد.

وی درباره‌ی فضاسازی انتخاباتی و سالم نگه‌داشتن اين فضا اظهار کرد: يکی از وظايف قانونی وزارت اطلاعات پاسخ به استعلام‌هايی است که از سوی نهادهايی مثل وزارت کشور، هيات‌های اجرايی و شورای نگهبان درخواست می‌شود و بالطبع وزارت اطلاعات کاملا آمادگی دارد که اين کار را انجام دهد.

محسنی اژه‌ای افزود: وزارت اطلاعات درکنار ساير نهادها تلاش می‌کند آحاد مردم و کسانی که حق رای دارند با آرامش و امنيت پای صندوق بيايند و با آرامش کامل‌ رای خود را به صندوق بيندازند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فضاسازی برخی رسانه‌های غربی مبنی بر سالم نبودن انتخابات و دامن زدن برخی به اين بحث در داخل گفت: اين حقيقتا کمال بی‌انصافی است که کسی درباره‌ انتخابات ايران چنين دغدغه‌ای داشته باشد. بحمدالله همه‌ دستگاه‌هايی ـ که مردم اطمينان دارند ـ امين هستند و با نظارت و مقررات کوچکترين خدشه‌ای به انتخابات وارد نيست. از دشمن در گفتن چنين سخنانی انتظاری نيست، اما نبايد خدای نکرده افرادی غافل شوند و آن حرف‌ها را تکرار کنند.

وزير اطلاعات تاکيد کرد: فضای کاملا آرامی داريم و هم‌چنين يقين داريم که انتخابات هم در بهترين وجه و در سلامت کامل برگزار خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای درباره‌ مقابله وزارت اطلاعات با تخريب‌های انتخاباتی گفت: در اين زمينه به خصوص اگر کسانی باشند که به صورت سازمان‌يافته و مخفيانه به صورت شب‌نامه و غيره بخواهند تخريبی انجام دهند وزارت اطلاعات جهت شناسايی آن‌ها اقدام خواهد کرد.

وی درباره برخورد وزارت اطلاعات با طيف‌های مارکسيستی که اخيرا در برخی دانشگاه‌ها فعال شده‌اند نيز گفت: افرادی شناسايی شده‌اند و عوامل اصلی آن‌ها دستگير شده‌اند و پرونده‌ آن‌ها در دست بررسی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير اطلاعات درباره نگهداری اسناد توسط برخی و سخن گفتن از روزی که آن‌ها را منتشر خواهند کرد، گفت: اگر فرد ذی‌صلاحی اسناد و مدارکی طبق قانون دراختيار داشته باشد و آن اسناد طبقه‌بندی باشد، طبق قانون حق انتشار ندارد. اگر جرم کرد و آن را منتشر کرد دستگاه قضايی با مجرم برخورد می‌کند.

وی گفت: وزارت اطلاعات وظيفه دارد طبق قانون از اسناد طبقه‌بندی شده آن‌جا که لازم است اطلاع رسانی کند و آن‌جا که لازم است در تنظيم مقررات و قوانين کمک کند و اين کار را انجام داده است.

وزير اطلاعات در پايان درباره کسانی که بخواهند با انتشار سندی افکار عمومی را متشنج و مشوش کنند، گفت: اگر احيانا فردی باشد که بی‌جهت بخواهد اذهان مردم را مشوش کند، کارش صحيح نيست و حتما بايد جلوی او گرفته شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير اطلاعات: عوامل اصلی طيف‌ مارکسيست‌ها دستگير شده‌اند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016