یکشنبه 23 دی 1386

انتقاد حنيف يزدانی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم از دولت به دليل بی تدبيری در مواجهه با بحران سرما و قطع گاز، ادوار نيوز

ادوارنيوز: در چند روز گذشته در پی افزايش سرما و بارش برف در اکثر نقاط کشور شاهد مشکلات شديدی برای مردم کشور بوديم.
حنيف يزدانی دبير کميته اجتماعی دفتر تحکيم وحدت در اين باره گفت:«قطع شدن گاز بسياری از شهرستانها باعث اوج گرفتن سرما شده است. وسائل گرمايش جايگزين نيز مانند وسائل برقی که بسيار ناياب شده با افزايش شديد قيمت مواجه شده است.
از سوی ديگر نان نيز با کمبود شديدی مواجه شده و با قيمت گزافی در اختيار مردم قرار می گيرد.البته در بسياری شهر ها فروشندگان تنها به آشنايان نان می فروشند.»
عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت افزود :«اين مصائب و مشکلات در حالی رخ می دهد که ايران خود کشوری آسيب ديده است و در شرايط عادی نيز مردم در رنج به سر می برند ، چه برسد به وقتی که چنين حوادث غير مترقبه ايی پديد بياييد.برای مثال همانطور که در اخبار آمده است می دانيم که بيش از ۹ ميليون نفر زير خط فقر و بيش از يک ميليون خانوار بی سرپرست در ايران وجود دارد.
مسلم است در چنين شرايطی چنين افرادی که به علت سياست های غلط حاکميت در سالهای اخير دچار فقر و بدبختی شده اند بيش از ديگران در معرض آسيب قرار می گيرند.»
يزدانی با اشاره به وجود کودکان کار که بين يک تا دو ميليون نفررا تشکيل می دهند و بيش از ۴ ميليون نفر کارگر و معلم بيکار و بيش از ۵ ميليون معتاد گفت:«پيدايش چنين شرايطی خود حاکی از ناکار آمدی است. اما مسئله هنگامی تحمل ناپذير می شود که می بينيم مردم کشوری مانند ايران که بر روی دريايی از گاز و نفت قرار گرفته در چنين شرايط بغرنجی قرار می گيرند که مردم عادی آن نيز در خطر مرگ قرار می گيرند.»
وی با انتقاد از عملکرد صدا و سيما ابراز کرد:« متاسفانه صدا و سيما نيز اقدام درخوری برای رساندن صدای مردم به گوش مسولان انجام نمی دهد و تنها برای سرپوش گذاشتن بر ناکار آمدی ها مردم را به مصرف کمتر فرامی خواند! در حالی که اگر چنين مسئله ايی در کشورهای غربی و آمريکايی پيش می آمد گوش مردم ايران را کر می کردند،همانطور که در طوفان کاترينا که چند سال پيش در آمريکا پديد آمد چنين کردند.»
يزدانی در ادامه گفت :«ناکار آمدی ، بی لياقتی و سو مديريت برای اولين بار نيست که در حوادث اين چنينی رخ می نمايد. در سالهای پيش در زلزله بم و آتش گرفتن مدرسه ابتدايی در روستای سفيلان در دوران اصلاح طلبان نيز نمونه هايی از بی لياقتی و سو تدبير ديده شده است.»
وی با اشاره به کشته شدن تعدادی از هموطنان در چند روز گذشته ياد آور شد :« بارش شديد برف، کاهش دما، کم شدن فشار گاز و قطع آن نه تنها جان هموطنان محروم و کارتون خواب را تهديد می کند و آنان را به کام مرگ فرا می خواند بلکه ساير مردم را نيز تهديد می کند.با اين حال مسولين نسبت به وضع مردم کم توجه هستند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با توجه به نزديکی زمان انتخابات گفت :«انتظار می رفت که حد اقل به خاطر انتخابات مسولين بهتر از اين عمل می کردند ولی متاسفانه اين مسئله نيز نتوانست بر بهتر شدن وضع مردم تاثير بگذارد.البته مسلم است که اينگونه مسائل و بی کفايتی ها بر نگاه مردم به مسئله انتخابات تاثير خواهد گذاشت.»
يزدانی با ابراز نگرانی نسبت به شرايط حساس مردم گفت که دفتر تحکيم وحدت و ساير دانشجويان خواستار تغيير نگاه مسولين زی ربط به مردم هستند :« مسولين نبايد تنها به مردم به عنوان ابزاری برای رسيدن به قدرت نگاه کنند بلکه بايد آنها را صاحب مملکت بدانند. اين مسئله تنها با استقرار دموکراسی بی قيد و شرط ايجاد می شود.

Copyright: gooya.com 2016