یکشنبه 7 بهمن 1386

بارش برف بار ديگر کشور را دچار مشکل کرد، آفتاب

آفتاب: آغاز دوباره بارش برف و کاهش دما، کشور را با مشکلات و اختلالات جدی مواجه کرد.

روز يک‌شنبه بار ديگر در خيابان‌های پايتخت شاهد ترافيک سنگين و خيل عظيم مسافرانی بوديم که در انتظار تاکسی بودند.

به گزارش خبرنگار اجنماعی آفتاب،‌ مدارس مناطق ۱۹ گانه شهر تهران در مقاطع ابتدايی و راهنمايی به دليل بارش سنگين برف روز يک‌شنبه تعطيل اعلام شد.

رئيس سازمان آموزش وپرورش شهر تهران اعلام کرد: به علت بارش سنگين برف و لغزندگی سطح معابر مدارس مناطق ۱۹ گانه شهر تهران در مقاطع ابتدايی و راهنمايی روز يک‌شنبه در نوبت‌های صبح و عصر تعطيل است .

از سوی ديگر سازمان هواشناسی ايران پيش بينی کرد که موج جديد برف و سرما يک هفته ادامه دارد.

رضا جعفرزاده ،سخنگوی سازمان هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران نيز از لغو برخی پروازها خبر داد و‌ گفت : به علت بارش سنگين برف در تهران و برخی شهرستان‌ها مسافران پروازها از بامداد روز يک‌شنبه پيش از مراجعت به فرودگاه‌ها با اطلاعات پرواز فرودگاه تماس بگيرند و از پرواز مطمئن شوند.

مسئول مرکز اطلاعات راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نيز درباره وضعيت راه‌های کشور گفت: راه‌های اصلی کشور باز و رفت و آمد در آنها جريان دارد و مسافران هوايی ايران پيش از مراجعت به فرودگاه ها برای اطمينان از انجام پرواز با اطلاعات پرواز تماس بگيرند.

علامی افزود: در محورهای ارتباطی استان‌های آذربايجان شرقی، اردبيل، همدان، ايلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، کردستان، قزوين، ‌زنجان، مازندران، اصفهان، چهارمحال و بختياری، قم، تهران، سمنان و کرمان بارش برف و در استان گيلان و هرمزگان بارش باران گزارش شده است.

وی با بيان اين‌که عبور از محورهای کوهستانی و برف گير کشور نيازمند زنجير چرخ است ، افزود : رانندگان وسايل نقليه از سالم بودن وسيله نقليه خود اطمينان کامل داشته و به تجهيزات زمستانی مجهز باشند.

مسئول مرکز اطلاعات راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکيد کرد: هموطنان جهت اطلاع از وضع راه‌ها می‌توانند با شماره تلفن‌های گويای ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ مرکز اطلاعات راه‌ها تماس بگيرند.

گفتنی است سازمان هواشناسی پيشبينی کرد که با نفوذ سامانه جديد بارش‌زا از اروپا به آسمان ايران؛ مناطق مختلف کشورمان تا پايان هفته تحت تاثير اين سامانه قرار می گيرد.

بررسی نقشه‌های پيش يابی نشان دهنده تشکيل سامانه بارش‌زا در اروپاست که از سه‌شنبه اين هفته ازنوار غربی وارد کشور می‌شود و تا پايان هفته به تناوب بيشتر نقاط کشور را تحت تاثير قرار می‌دهد به طوری‌که در روزها و مناطق ذيل بارش برف و باران پيش بينی می‌شود.

سه شنبه : شمال غرب، غرب، جنوب غرب.

چهارشنبه : شمال غرب، غرب، مرکز، استان‌های حاشيه جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب، شمال شرق.

پنج‌شنبه : شمال، مرکز، استان‌های حاشيه جنوبی البرز، جنوب شرق، شمال شرق و جنوب شرق.

جمعه : شمال، شمال شرقی، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط جنوب کشور.

بنابراين گزارش با عبور اين سامانه از روز پنج‌شنبه ابتدا درنيمه غربی و سپس در روز جمعه در نيمه شرقی دمای هوا کاهش می‌يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سازمان هواشناسی پيشبينی کرد که در روزهای شنبه و يکشنبه ابتدا در نيمه غربی و سپس در نيمه شرقی وزش باد و بارش برف و باران پراکنده پيش بينی می‌شود ولی شدت آن بر روی استان‌های بوشهر و هرمزگان قابل توجه است و تا روز سه‌شنبه دمای هوا در بيشتر نقاط کشور افزايش می يابد .

پليس راه نيروی انتظامی همچنين با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد: براساس گزارش‌های دريافتی، هم اکنون در اکثر محورهای مواصلاتی کوهستانی سراسر کشور شاهد بارش شديد برف و کولاک مقطعی هستيم و تردد وسايل نقليه بدون زنجير چرخ امکانپذير نيست .

در اين اطلاعيه تصريح شده است : پليس راه از تردد وسايل نقليه فاقد تجهيزات زمستانی خصوصا زنجير چرخ و يا لاستيک يخ شکن در اين محورها جدا جلوگيری بعمل خواهد آورد .

پليس راه در اين اطلاعيه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و سردسير کشور را دارند خواسته است ضمن رعايت مقررات راهنمايی و رانندگی وسايل نقليه خود را به تجهيزات زمستانی به ويژه زنجير چرخ و لاستيک يخ شکن مجهز و به توصيه‌های ايمنی مامورين پليس راه وسازمان راهداری توجه کنند .

ضمنا پليس راه با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵( ۱۰ خط) بطور شبانه روزی پاسخ‌گوی وضعيت راه‌های کشور و امداد رسانی به هموطنان عزيز می‌باشد .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بارش برف بار ديگر کشور را دچار مشکل کرد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016