دوشنبه 29 بهمن 1386

عماد افروغ: قرارمان بندگی بود اما خدايی می‌کنيم! آفتاب

آفتاب: عماد افروغ با ابراز تاسف از اينکه آرمانهای متعالی و حقيقت‌گرايانه دستخوش نيات و افعال غيراخلاقی عده‌ای قلم به دست جاهل و هتاک شده، گفت: چه کسی به ما اين اجازه را می دهد که به جای توجيه رفتارهای غيراخلاقی خود به ديگران تهمت‌های غيراخلاقی بزنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، عماد افروغ نماينده تهران در مجلس هفتم در نطق پيش از دستور خود در جلسه علنی امروز ابتدا از راهپيمايی شکوهمند ملت ايران در ۲۲ بهمن تقديرکرد و گفت : حضور شکوهمند و عزت آفرين ملت ايران در راهپيمايی ۲۲ بهمن بيانگر ميثاق ملی و مجدد با ارزش های تاريخی و ريشه دار انقلاب اسلامی است. اين حضور با شکوه را به پيشگاه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری تبريک و تهنيت می گويم.

وی با اشاره به تشييع باشکوه پيکر مرحوم آيت الله توسلی، گفت: روز گذشته شاهد تشييع آبرومند پيکر مرحوم آيت الله توسلی يار ديرينه و وفادار امام (ره) بوديم. حضور چهره های مختلف فرهنگی و سياسی مبارز و شناخته شده با سلايق گوناگون، تلويحاً پيامی را منتشر می‌کرد. پيامی هر چند صامت اما بسيار رسا و معنا دار، پيام مظلوميت يک انقلاب و يک فرهنگ ، در نگاه ها و سکوت ها و تسليت گفتن ها يک فرياد وجود داشت، فريادی از عمق دل و جان، راستی به کجا می رويم.؟

افروغ ادامه داد: چرا آرمان های متعالی و حقيقت گرايانه تاريخی و اسلامی ما دستخوش نيات و افعال غير اخلاقی عده ای قلم به دست جاهل و هتاک قرار می‌گيرد. چرا شاهد توهين آشکار نسبت به بيت شريف و تلويحاً شخص حضرت امام (ره) هستيم.

وی خاطر نشان کرد: چرا عملاٌ شاهد روند فزاينده سياست ها و رفتارهای غير اخلاقی، توجيه وسيله به واسطه هدف و استفاده از ارزش های دينی و اخلاقی هستيم. مگر با انقلاب الهی و اسلامی قرارمان توسعه عبوديت و بندگی نبود.
مگر قرارمان توسعه ارزش ها و فضيلت های انسانی نبود چه کسی به ما اين اجازه را می‌دهد که به جای توجيه رفتارهای غيرموجه و غير اخلاقی خود به ديگران تهمت های غير اخلاقی بزنيم. ظاهرا فراموش کرده ايم قرارمان بندگی بود اما خدايی می کنيم. در جايگاه خدا نشسته ايم و برای ديگران با غفلت از رفتارهای خود قضاوت اخلاقی می‌کنيم، اشکال کار کجاست ، نادانی وجهالت ما ، جايگاه ويژه نظام اسلامی يا خلط منافع جناحی و گروهی و يا مصالح کلان نظام.

اين عضو ارشد فراکسيون اصولگرايان مستقل مجلس در ادامه نطق خود اظهار داشت: آيا اينکه امام می فرمايند حفظ نظام از اهم واجبات الهی است، توجيه است. برای رفتارهای آشکار و غير اخلاقی و ضد اسلامی ما، آيا مجازيم برای حفظ حکومت اسلامی دست به عمل زشت وغير اخلاقی بزنيم. مگر نه اين است که در بهترين حالت ، نظام سياسی ابزار و وسيله ای برای تحقق ارزش های متعالی و احکام نورانی اسلامی است.

اين استاد دانشگاه افزود: آيا مجازيم با خلط هدف، وسيله اخلاق را قربانی قدرت و حقيقت را فدايی مصلحت و در بهترين حالت و تفسير حقانيت را فدای مقبوليت کنيم، به نظر می رسد مصلحت گرايی های گروهی و جناحی و البته به نام مصلحت کلان نظام و بعضا با استناد به فرمايشات پرمغز و گهر بار حضرت امام خمينی (ره) و با بی توجهی به روح اين فرمايشات ، سکه رايج اعمال و رفتار سياسی ما گرديده است.

افروغ خاطر نشان کرد: وظيفه مقابله با اين جريان خزنده که همچون موريانه پايه های استوار نظام را می خورد و سست می‌کند، بر عهده چه کسانی است. پرواضح است که در وهله اول اين وظيفه سنگين بر عهده سکاندار جمهوری اسلامی ولايت فقيه است اما آيا اين وظيفه ساختاری از ديگران به ويژه روشنفکران و درد آشنايان اخلاق گرا سلب مسئوليت می کند؟، آيا نبايد در برابر کسانی که می کوشند با حمايت برخی اصحاب قدرت و برخورد دوگانه آنها برخورد اجتماعی و سياسی را آنچنان سنگين کنند که ديگران به راحتی نتوانند با خيالی امن و آسوده به طرح انديشه و آرای خود بپردازند ، ايستاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نماينده مجلس هفتم در ادامه تاکيد کرد: اگر محاکم قضايی ما در برابر شروع اين جريان هتاکی و افترافکنی برنامه ريزی شده حساسيت نشان می دادند و برخورد به موقع می کردند، امروز ما شاهد اوج گيری اين تهمت ها و هتاکی ها و مرگ ناگهانی و جانسوز مرحوم آيت الله توسلی بوديم؟

وی خطاب به سايرنمايندگان مجلس گفت: اکثر شما کانديدای مجلس هشتم هستيد، برای يک يک شما آرزوی توفيق در يک مبارزه سالم و اخلاقی در انتخابات را دارم و از مسئولين قضايی نيز خواهان برخورد قاطع، منصف و قانونی با هتاکان هستم .

افروغ ادامه داد: فردا مجلس هفتم با تصميم سرنوشت سازی روبروست، انشاء الله که خواهيد کوشيد که انسان فرهنگی و شايسته‌ای آشنا با فضای داخلی و پر راز و رمز آموزش و پرورش را در اين مسند بسيار حساس و انسان ساز نصب کنيد.

وی در پايان نطق خود از يکايک نمايندگان مجلس هفتم حلاليت طلبيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عماد افروغ: قرارمان بندگی بود اما خدايی می‌کنيم! آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016