سه شنبه 7 اسفند 1386

افروغ: افترا‌های امروز معطوف به کنار زدن رقيب از صحنه مبارزه ‌است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

عماد افروغ گفت: درحالی که مقام معظم رهبری می‌فرمايند اين انقلاب بدون نام امام(ره) در هيچ جای جهان شناخته شده نيست، می‌بينيم که عده‌ای چه راحت، بی‌پروا و گستاخانه به خود اين اجازه را می‌دهند که نسبت به بيت حضرت امام(ره) و تلويحا به خود امام(ره) هتک حرمت کنند.

نماينده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به گسترش فضای توهين و تخريب، جنس اين نوع افترا‌ها را تا حدودی متفاوت از جنس انواع قبلی آن دانست و با بيان اين که اين کار‌ها غيراخلاقی است و هيچ جامعه‌ای به ويژه جامعه‌ای با انقلابی اخلاقی و با صبغه و سابقه فرهنگی و تاريخی خاص در گرايشات فطری و اخلاقی خود اين حرکات را برنمی‌تابد، تصريح کرد: اين افترا‌هايی که اين روز‌ها شاهد آن هستيم اولا مضمونی سياسی دارد و به گونه‌ای معطوف به حفظ قدرت يا دستيابی به قدرت بيشتر يا کنار زدن رقيب از صحنه مبارزه است.

به گفته وی، اين تهمت‌ها چون مضمونی سياسی دارد بيانگر يک جريان ماکياوليستی يا توجيه وسيله به واسطه هدف است؛ يعنی چون برای اين قبيل افراد هدف مقدس است آن‌ها خود را مجاز می‌دانند که از هر وسيله‌ای استفاده کنند.

اين عضو جريان اصولگرايان مستقل اظهار داشت:‌ ثانيا وجه مميزه ديگر و بارز تهمت‌ها و افترا‌های اخير، مضمون به ظاهر مذهبی و انقلابی آن است که بيانگر استفاده ابزاری از اخلاق و دين است که اين امر ترجمانی از ماکياوليسم مذهبی و انقلابی است.

وی در بيان علت رخداد اين توهين‌ها گفت: در جامعه ما بنا به دلايلی، شاهد مصلحت‌گرايی مفرط هستيم؛ به نظر می‌رسد که به تدريج قدرت براخلاق و فرهنگ، مصلحت بر حقيقت و مقبوليت بر حقانيت تفوقی روزافزون پيدا می‌کند.

وی با بيان اين که بسياری از بحران‌های اخلاقی و فرهنگی ما به اين تفوق تدريجی برمی‌گردد، افزود:به اين دليل شاهد اين نوع تفوق هستيم که به مباحث فکری و نظری نظام به حد کافی نپرداخته‌ايم، يعنی وجه نظريه‌پردازی به دليل روزمرگی بيش از حد، کم رنگ شده و از قوت لازم برخوردار نيست.

افروغ با اظهار تاسف از اين که شايد برخی با تمسک به فرمايشات حضرت امام(ره) دچار يک سوء تفاهم و سوء تعبير شده‌اند، گفت: بعضی فکر می‌کنند حالا که حضرت امام فرموده‌اند حفظ نظام از اهم واجبات است، اولا اين توجيهی است برای خلط منافع شخصی، گروهی و جناحی با مصالح نظام؛ ثانيا برخی بر اين تصورند که اين بدان معناست که می‌توانيم هدف اصلی نظام، مبانی و ارزش‌های آن را فراموش کنيم و يک پوسته‌ای را به نام نظام جمهوری اسلامی‌ حفظ کنيم و به هر وسيله‌ای، با اين دليل و برهان که حضرت امام(ره) فرموده اند حفظ نظام از اهم واجبات است، چنگ بزنيم.

وی اين نوع برداشت را سوء برداشت، يک نگاه قالبی و شکلی و فراموش کردن محتوا دانست و افزود: بايد بدانيم که بدون ترديد حفظ نظام از اهم واجبات الهی است، اما اين نظام نظامی‌ است که در جهت تعالی و رشد اخلاق، تفوق احکام نورانی اسلام، تحقق عدالت و حقوق جامعه شهروندی است و تحقق همه اين ارزش‌ها نياز به يک وسيله که آن هم نظام جمهوری اسلامی‌ است، دارد.

افروغ در ادامه گفت‌وگو با ايسنا در بيان دلايل بروز فضای تهمت و افترا در اين روز‌ها اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند با تمسک به اصحاب قدرت و پشتيبانان خود در نظام رسمی‌ يک فضای سنگين روانی برای جلوگيری از آزادی بيان و طرح امن و ايمن انديشه‌ها ايجاد کنند؛ يعنی اصحاب فضيلت و فرهنگ را به يک دو راهی بکشانند که در آن يا با از دست دادن آبروی خود موضعی اتخاذ يا گوشه عزلت اختيار کنند.

وی چنين فضايی را مغاير با روح انقلاب اسلامی‌ دانست و افزود: انقلاب اسلامی‌ يک انبساط روشن فکری است که در اثر بيان آزاد افکار و انديشه‌ها ظهور و تجلی پيدا کرده است. اما يک عده می‌خواهند فضای سنگين روانی درست کنند که کسانی که می‌خواهند انديشه خود را ارائه کنند احساس کنند با هزينه‌های سنگينی روبه‌رو خواهند شد.

به گفته اين نماينده مجلس، يکی ديگر از دلايل بروز اين تهمت‌ها می‌تواند برخورد دوگانه اصحاب قدرت باشد بدين معنا که اگر اين تهمت‌ها در جهت منافع آن‌ها بود آن‌ها از آن يا حمايت يا در برابر آن سکوت می‌کنند، اما اگر مغاير منافع آن‌ها بود بلافاصله انواع برخورد‌ها و شکايت‌ها و فيلترينگ‌ها را شاهد خواهيم بود.

افروغ برخورد دوگانه اصحاب قدرت را نقض غرض دانست و افزود: مردم شريف ايران، جمهوری اسلامی‌ را برای استقرار عدالت تشکيل داده‌اند، اما وقتی اصحاب قدرت برخورد دوگانه کنند، اين امر با عدالت کيفری، که طی آن همه در برابر قانون مساوی‌اند، مغايرت دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم تهران درمجلس، عدم برخورد قاطع محاکم قضايی را از ديگر علل بروز فضای توهين و تخريب عنوان و خاطرنشان کرد: محاکم قضايی بايد بدون هيچ شائبه و شبهه‌ای وارد عمل شوند و اجازه ندهند احدی در کار آن‌ها دخالت کند و محکم و استوار با قضايا برخورد کنند.

به گفته وی، اگر همان ابتدا با برخی از اين سايت‌های هتاک و برخی از قلم به دستان مزدور و غيراخلاقی و بی‌توجه به مبانی ارزشی انقلاب اسلامی‌ برخورد می‌کردند، کار به اينجا نمی‌کشيد.

وی افزود: نمی‌توانيم ناديده بگيريم که مرحوم آيت‌الله توسلی به خاطر حساسيت‌هايی که از خود نشان داد و به خاطر نگرانی‌هايی که داشت، دچار استرس شد و جان به جان آفرين تقديم کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افروغ: افترا‌های امروز معطوف به کنار زدن رقيب از صحنه مبارزه ‌است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016