شنبه 24 فروردین 1387

عماد افروغ: برخی اصولگرايان تاثيرگذار مجلس را فروختند، آفتاب

آفتاب: عضو ارشد اصولگرايان مستقل مجلس هفتم تصريح کرد: برخی اعضای هيات رييسه مجلس هفتم از دولت، وزير گرفتند و در ازای آن مجلس را فروختند.

عماد افروغ،‌ نماينده تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی درباره ارزيابی خود از عملکرد هيات رييسه مجلس به خبرنگار سياسی آفتاب گفت: بارها گفته‌ام که عملکرد هيات‌ رييسه به ويژه در دو سال آخر عمر مجلس هفتم عملکردی کاملا محل سوال است و معتقدم مجلس را از رأس امور انداخت و شأن آن را تقليل داد.

وی اضافه کرد:‌ اين عملکرد تعامل‌گرايی يکسويه با دولت را تقويت کرد و دولت‌گرايی پارلمانی را به وجود آورد.

افروغ تاکيد کرد:‌ آيندگان قضاوت خواهند کرد که در دو سال پايانی مجلس چه اتفاقاتی افتاد و تعاملات در چه سمت‌ و سويی صورت گرفت.

عضو ارشد اصولگرايان مستقل مجلس هفتم تصريح کرد:‌ برخی اعضای هيات رييسه مجلس هفتم از دولت، وزير گرفتند و در ازای آن مجلس را فروختند.

وی ادامه داد:‌ هم ‌اکنون مشخص می‌شود که سهم‌خواهی‌‌های برخی اعضای هيات رييسه و چهره‌های تاثيرگذار در فراکسيون اصولگرايان چه آثاری را درپی داشته و برای دولت نيز مشکل‌ساز شده است.

رييس سابق کميسيون فرهنگی مجلس هفتم در ادامه با اشاره به اتفاقات و اخبار روزهای اخير مبنی بر برخی تکاپوها در جهت شکل‌دهی به هيات رييسه مجلس آينده و همسويی آن با مجلس هفتم گفت: اين مسئله ذاتی اصحاب قدرت است که البته گاهی به صورت علنی مطرح می‌شود و گاهی نيز تنها از طرح علنی آن خودداری می‌کنند اما در عمل به آن وفادار می‌مانند.

وی افزود: برخی اصحاب قدرت گه‌گاه با پرهيز از طرح علنی تلاش خود برای ماندگاری، به آيات،‌ روايات و اخلاقيات استناد می‌کنند ولی عملا و در پنهان همه سعی خود را به کار می‌گيرند تا در قدرت باقی بمانند که اين امر آسيب‌های جدی‌تری را به دين و اخلاق وارد می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افروغ با تاکيد بر اين‌که "نبايد به ظاهر کلام اصحاب قدرت توجه کرد"،‌ خطاب به نمايندگان منتخب ملت در دوره هشتم اظهار داشت: منتخبان ملت هوشيارانه مراقب باشند هيات رييسه‌ای منتقد، نقاد و مدافع شان مجلس روی کار بيايد هرچند که ممکن است با سياست‌های کلان دولت نيز هماهنگ باشد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: عملکرد هيات رييسه مجلس به جايگاه مردمسالاری و جمهوريت در فلسفه سياسی ما برمی‌گردد و از اين رو بايد از انفعال و بی توجهی آن به جايگاه رفيع مجلس جلوگيری شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عماد افروغ: برخی اصولگرايان تاثيرگذار مجلس را فروختند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016