سه شنبه 3 اردیبهشت 1387

عماد افروغ‌: دلسوزان نظام برای جلوگيری از تکه تکه شدن آن کنار بکشند، آفتاب

آفتاب: عماد افروغ، عضو کميسيون فرهنگی مجلس هفتم با اشاره به نامه رييس‌جمهور به رييس‌مجلس به دليل ابلاغ مستقيم قانون اظهار داشت: «از اين‌ نامه‌نگاری‌ها نبايد برداشت غلط داشت و نبايد آن را به تعارض، اختلاف يا انتقاد ميان رييس مجلس و رييس‌جمهور کرد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب در اين باره اضافه کرد:‌ «در طول مدت نمايندگی مجلس هفتم هرگز شاهد اختلاف يا نگاهی انتقادی ميان رييس‌جمهور و رييس‌مجلس نبودم و اگر تک‌صداهای انتقادی هم وجود داشت، از سوی برخی نمايندگان نسبت به سياست‌های دولت و هيات رييسه مجلس بود».

افروغ ادامه داد: «هيات‌ رييسه مجلس آنجا که بايد انتقادی می‌کرد، سکوت کرد و امروز در مسايلی جزئی از دولت انتقاد می‌کند».

وی افزود: «اقدام رييس‌مجلس در ابلاغ سه قانون که از اهميت بالايی هم برخوردار نيستند، هرگز بيانگر وجه انتقادی مورد انتظار از هيات رييسه نبايد تلقی شود؛ آنجا که سهميه‌بندی بنزين به درستی اجرا نشد و آنجا که طرح تسهيل ازدواج جوانان اصلا ابلاغ نشد، و همچنين در موضوع عدم اجرای نظام هماهنگ پرداخته‌ها، رييس مجلس سکوت کرد و امروز در مواردی جزيی از دولت انتقاد می‌کند».

رييس سابق کميسيون فرهنگی مجلس هفتم خاطرنشان کرد: «موارد جزئی ابلاغ شده از سوی رييس مجلس، بيش از آنکه نشانه هم و غم هيات رييسه برای اجرای صحيح قوانين باشد، اذهان را به سمت و سويی ديگر هدايت می‌کند».

وی افزود: «همان‌گونه که رييس‌جمهور در نامه خود تاکيد کرده، رييس مجلس بايد تحقيق می‌کرد و بعد اقدام عملی ترتيب می‌داد؛‌ در واقع جناب حداد عادل بايد در مقابل رييس جمهور پاسخگو باشد که چرا زمانی را برای پرس‌وجو درباره ابلاغ يا عدم ابلاغ قوانين مورد بحث اختصاص نداده است».

عضو ارشد فراکسيون اصولگرايان مستقل با تاکيد بر اين‌که "مسايل کلان و پراهميت نبايد دستخوش مسايل جزئی قرار گيرد"،‌ اظهار داشت: «ما همواره گفته‌ايم که بايد تفکيک و استقلال قوا را حفظ کرد و محترم داشت و بر اين اساس بارها تاکيد داشته‌ايم که شأن مجلس بايد رعايت شود».

وی اضافه کرد: «در اصل تفکيک قوا، مجلس در رأس امور قرار دارد و نبايد اين در رأس بودن، دستخوش برخی توجيهات و مصلحت‌انديشی‌های کاذب شود».

نماينده تهران در مجلس هفتم تصريح کرد: «صرف‌نظر از برخی مصوبات و نگرش انتقادی برخی نمايندگان، مجلس هفتم در حد هيات‌رييسه و رييس مجلس و هيات رييسه فراکسيون اصولگرا شأن مجلس را حفظ نکردند و باعث انزوای بسياری از نخبگان شدند».

افروغ افزود: «بسياری از مشکلات اعم از افزايش نقدينگی، تورم، اتکای بيشتر و روزافزون دولت به درآمدهای نفتی و مشکلی به نام اشتغال در وهله اول متوجه مجلس است؛‌ چرا که مجلس در رأس امور است».

وی تاکيد کرد: «اگر دولت بر برخی سياست‌های غلط خود پافشاری کرده، وظيفه مجلس بوده که با قاطعيت در مقابل اين سياست‌های تورم‌زا بايستد؛ و اين در حالی است که نه تنها مجلس هفتم به اين وظيفه خود عمل نکرد، بلکه وقتی برخی نمايندگان فرياد زدند، با آنها برخوردهای غير رسمی شد».

افروغ اضافه کرد: «هيات رييسه مجلس هفتم و هيات رييسه فراکسيون اصولگرايان از تمام امکانات رسمی و غيررسمی و عمومی و غير عمومی خود در مقابل نمايندگان منتقد استفاده کردند و باعث دل‌آزاری و انزوای آنها شدند».

وی با طرح اين پرسش که "هزينه انزوا و دل‌آزاری نخبگان را چه کسی بايد بپردازد؟" گفت: «وقتی با پافشاری بر ارزش‌های انقلاب اصرار می‌کنيم که افراد نبايد قهر کنند،‌ بايد اين سوال را هم طرح کنيم که چه کسانی باعث انزوا و قهر افراد می‌شوند؟ و بايد پرسيد که عوامل ساختاری موثر بر انزوای افراد چيست».

اين نماينده مجلس تصريح کرد: «متاسفانه بر همه حقوق نمايندگی برخی نمايندگان پا گذاشتند و جرأت و فرصت يک آه کشيدن و يک آخ گفتن را هم از آنان گرفتند».

وی با تاکيد بر "اينکه نامه‌نگاری‌ها و بحث‌هايی که اين‌روزها ميان حدادعادل و احمدی‌نژاد رخ می‌دهد، بيشتر ناشی از شرايط و جو عمومی جامعه است"، گفت: «در اثر سياست‌های دولت که مسئوليت بخش عمده‌ای از آنها نيز متوجه خود دولت است، فرياد اعتراض جامعه بلند شده و در واقع برخی موضع‌گيری‌ها صرفا واکنشی است به اين اعتراضات عمومی».

عضو کميسيون فرهنگی مجلس هفتم خاطرنشان کرد:‌ «هرچه به انتخابات رياست‌جمهوری دهم نزديک‌تر می‌شود، واکنش‌های مثبت به اعتراضات عمومی بيشتر می‌شود که البته اين نحوه برخورد برهم زننده اصل پيوند ميان اخلاق و سياست در نظام جمهوری اسلامی است».

وی با بيان اين مطلب که "قرار و بنای ما در انقلاب اين بوده که پيوند ميان اخلاق و سياست را حفظ کنيم"، اضافه کرد: «اگر قرار است کشور را با سياست‌های ماکياوليستی اداره کنيم، آقايان در مقابل همه اعتراف کنند تا ديگران پای‌بند به اخلاق نباشند».

افروغ افزود: «عده‌ای گويا راز و رمز باقی‌ماندن در قدرت را به خوبی آموخته‌اند و سعی دارند در آستانه تشکيل مجلس هشتم، به اعتراضات و نگرش‌های انتقادی و دلزدگی‌های عمومی و انزوای نخبگان پاسخ مثبت بدهند تا در افکار عمومی اين‌گونه القا کنند که آنها هم نگرش انتقادی دارند».

وی ادامه داد: «کسانی که عملکرد تاريخی و گذشته‌شان همواره نشان داده که تنها هنرشان حفظ وضع موجود و دستيابی به قدرت بيشتر از اين راه است، امروز پس از فريادهای بسيار منتقدين، با اقدامات خود برای نمايندگان منتخب مجلس هشتم پيام می‌فرستند که فريب اعتراضات و انتقادهای افرادی را که مخالف مدام هستند نخوريد و بدانيد که ما هم نگرش انتقادی داريم و متوجه اين معنا هستيم».

افروغ با تاکيد بر اينکه "اين‌گونه اداره کردن جامعه با مبانی نظری انقلاب منافات دارد"، افزود: «بايد مردم را آگاه کرد که افرادی را انتخاب کنند که پای‌بند به ارزش‌ها باشند و از ارزش‌ها به عنوان سکويی برای حفظ قدرت و دستيابی به قدرت بيشتر استفاده نکنند».

وی با اشاره به "حساسيت و اهميت اصل پيوند اخلاق و سياست" تاکيد کرد: «حقيقت‌گرايی کلان‌تر از هر مسئله جزيی است؛‌ خواه فلان فرد در قدرت باشد يا نباشد. مهم اين است که اين انقلاب به سلامت به نسل‌های بعدی منتقل شود».

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مستقل مجلس هفتم خطاب به مسئولان کشور هشدار داد: «نشود به نام اخلاق و دين، ضداخلاق و دين عمل کنيم. بارها در زندگی روشنفکری و مسئوليت نمايندگی‌ام تاکيد کرده‌ام که نمی‌شود با روش‌های ماکياوليستی،‌ جامعه اسلامی را اداره کرد و با هر وسيله‌ای عظمت جمهوری اسلامی را به رخ کشيد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اضافه کرد: «عظمت جمهوری اسلامی بر مبانی اخلاقی، معنويات و ارزش‌هاست؛ اين همان هدف اصلی حضرت امام و درست همان چيزی است که جامعه و جهان امروز تشنه آن است».

افروغ با اشاره به اين که "در صورت توجه به اين مبانی است که جامعه شاهد روی کار‌آمدن افرادی خواهد بود که با ارزش‌ها بازی نکنند"، تصريح کرد: «بايد برای حفظ اين ارزش‌ها و انقلاب، دست به استعفا و کناره‌گيری بود و در شرايط حساس برای حفظ نظام با شجاعت از قدرت کناره گرفت».

وی با تاکيد بر اينکه "اصل کناره‌گيری از قدرت را در شرايط حساس بايد از بزرگان دين آموخت"، گفت: «وقتی طفل معصوم و نوپای جمهوری اسلامی در حال تکه تکه شدن است، عده‌ای بايد برای جلوگيری از اين خسارت بزرگ، کنار بکشند».

افروغ با اشاره به داستان "طفلی که دو زن مدعی مادری‌اش بودند" گفت: «امروز زمان آن فرا رسيده که دلسوزان واقعی و راستين طفل جمهوری اسلامی، برای جلوگيری از تکه تکه شدن آن، در صورت لزوم، کنار کشيده و به ديگران نيز کناره‌گيری و استعفا را بياموزند تا همگان بفهمند که مادر واقعی و اصلی چه کسی است».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عماد افروغ‌: دلسوزان نظام برای جلوگيری از تکه تکه شدن آن کنار بکشند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016