پنجشنبه 2 خرداد 1387

کانون دفاع از دمکراسی در ايران (هلند): محمد صديق کبودوند را آزاد کنيد


هموطنان، فعالين سياسی و حقوق بشری،

آقای محمدصديق کبودوند رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، صاحب امتياز و مديرمسئول هفتهنامه "پيام مردم"حدود يک سال است که به جرم دفاع از حقوق بشر بخصوص حقوق مردم کرد در زندان می باشد. وی در اين مدت با وجود ابتلا به بيماريهای "ريوی" و "کليوی"،"پوستی" و "خونی" ۷ ماه در سلول انفرادی به سر برده و هم اکنون در طرح جديد رژيم جمهوری اسلامی که هدف آن تحت فشار گذاشتن زندانيان سياسی و مدنی است به بخش متهمان و مجرمان عمومی زندان اوين انتقال داده شده است. در ضمن محاکمه وی به بهانه های مختلف به عقب می افتاد و به خاطر اين شرايط در وضعيتی بسيار نامساعد به سر ميبرد.

آقای کبودوند به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" از طريق راهاندازی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و "تبليغ گسترده عليه نظام" از طريق صدور بيانيه ها، اطلاعيه ها و مصاحبه با رسانههای خارج از کشور متهم است . بازپرس پرونده با قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی که خارج از توان خانواده و دوستان آقای کبودوند است برتداوم زندان وی وجهه قانونی داده است.

مردم دنيا خوب می دانند که سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان يک نهاد قانونی است و هدف آن بهبود وضع حقوق بشر در مناطق کردنشين ايران است و در اين راستا توانسته است سازمان های بين المللی، رسانه های گروهی و افکار عمومی را از وضعيت کردستان در حد توان خود آگاه نمايد.

در اين شکی نيست که محمدصديق کبودوند، شخصيتی انساندوست ودر شرايط سخت حاکم برايران با حداقل امکانات برای بهبود وضعيت حقوق بشر در کردستان، تلاش کرده و در اين مناطق نقش چشمگيری در اشاعه فرهنگ حقوق بشر و مبارزات مدنی مبتنی بر اعلاميه جهانی حقوق بشر داشته است. علاوه بر اين، وی از بانيان فعاليتهای حقوق بشری در کردستان است و سازمان وی ـ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ـ هم نخستين نهاد مدنی مدافع حقوق بشر در آن مناطق ميباشد.

ادامه بازداشت آقای کبود وند که صرفاً فعاليت حقوق بشری انجام داده و تنها با صدور "بيانيه"، "اطلاعيه"، "کمپين" و "گفتگو" مطالبات و اعتراضات شهروندان کُرد را به شکلی علنی، مدنی، منطقی و مسالمتجويانه به "حاکميت" رسانده، هيچ توجيهی نميتواند داشته باشد و خفه کردن و خاموش کردن چنين صداهايی از سوی حاکميت، تنها به راديکاليزه شدن جامعه ميانجامد.

کانون دفاع از دمکراسی در ايران ، ضمن اعتراض به ادامه بازداشت "محمدصديق کبودوند" و بيتوجهی مسئولان نسبت به حقوق وی به عنوان يک فعال حقوق بشر وکسی که نياز فوری به معالجه پزشکی دارد به رژيم هشدار می دهد اين حرکت ضد قوانين بين المللی است که رژيم هم آنها را امضا نموده است.
وقتی که مقامات جمهوری اسلامی حتی انسانهای مستقل، ‏حقوق بشری و مسالمت جو همانند آقای کبود وند را هم در کردستان نمی توانند تحمل کنند آيا می توان انتظاری غير از راديکال شدن افراد و جريانات سياسی در کردستان را داشت.‏

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کانون دفاع از دمکراسی در ايران (هلند) ادامه زندان آقای کبود وند را محکوم می کند و از فعالين حقوق بشری و سياسی ايرانی درخواست می کند که به هر شکل که خود می داند اين حرکت های ضد انسانی رژيم را به گوش جهانيان برسانند و خواستار آزادی بدون قيد و شرط اين فعال مدنی باشند.

کانون دفاع از دمکراسی در ايران (هلند)
۲ خرداد ۱۳۸۷

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کانون دفاع از دمکراسی در ايران (هلند): محمد صديق کبودوند را آزاد کنيد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016