دوشنبه 6 خرداد 1387

اطلاعيه گزارشگران بدون مرز در باره آغاز محاکمه محمدصديق کبودوند در پشت درهای بسته

يکشنبه ٥ خرداد ماه محاکمه محمد صديق کبودوند روزنامه نگار زندانی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران آعاز شد.

جلسه دادگاه با تصميم قاضی و "با استناد به تبصره يک ماده ۱۸۸ قانون آيين نامه دادرسی" غير علنی اعلام گرديد. معصومه ستوده وکيل مدير نشريه توقيف شده پيام مردم کردستان در اين باره اعلام کرده است " قاضی دادگاه جلسه را غيرعلنی اعلام کرده اين در حالی است که تنها رسيدگی به جرايم منافی عفت می تواند به تشخيص دادگاه غيرعلنی اعلام شود ولی در پرونده موکلم هيچ مورد اخلاقی وجود ندارد."

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند : " با تحميل دادگاه غير علنی مقامات قضايی ايران مانع حضور خبرنگاران و اطلاع رسانی در باره محاکمه شده‌اند. به اين ترتيب آنها نمی‌خواهند بی‌عدالتی در حق اين روزنامه نگار در جامعه طرح شود "

معصومه ستوده از وضعيت سلامت موکلش نيز ابراز نگرانی کرده است. در تاريخ ٣٠ ارديبهشت ماه محمد صديق کبودوند در بند ٨ زندان اوين بر اثر سرگيجه شديد تعادل اش را از دست داده و از تخت بر زمين می افتد. خانواده وی اعلام کرده بود که دچار سکته خفيف مغزی شده است. وکيل اين روزنامه نگار همچنين گفته است «طبق گفته های خانواده کبودوند پس از اين اتفاق به وضع او در زندان رسيدگی نمی شود"

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمد صديق کبودوند در تاريخ ١٠ تير ماه ١٣٨٦ بازداشت و به زندان اوين انتقال يافت. مدت پنج ماه در سلول های انفرادی بند ٢٠٩ و ٢٤٠ زندان اوين نگاهداری شد و از سوی مقامات امنيتی برای انحلال "سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان" و پذيرش " انتشار گزارش‌هايی نادرست" از سوی اين سازمان، شديدا تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داشت. از جمله اتهامات وی "اقدام عليه امنيت ملی " اعلام شده است.

گزارشگران بدون مرز يادآور می‌شود : "ايران با ٩ روزنامه‌نگار زندانی، بزرگترين زندان روزنامه‌نگاران در خاورميانه است"

Copyright: gooya.com 2016