جمعه 3 خرداد 1387

دادستان کل کشور: اعتراف عوامل بمب گذاری شيراز به ارتباط مالی و تشکيلاتی با آمريکا، مهر

شيراز - خبرگزاری مهر: حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی گفت: عوامل بمب گذاری شيراز در گذشته فعاليت های ديگری در کشور از جمله چندين مورد کارهای خرابکارانه داشته اند و از گردش مالی و اعتراف آنها وابستگی و ارتباط با دولت های آمريکا و اسرائيل مشهود است.
به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، حجت الاسلام دری نجف آبادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در فرودگاه شيراز در اين زمينه اظهار داشت: يکی از اين فعاليت های خرابکارانه مربوط به حادثه سد سيوند بوده که البته شدت حادثه هيچکدام مانند حادثه کانون رهپويان وصال نيست.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰نفر از عوامل بمب گذاری در فارس و تعدادی نيز در ديگر مناطق کشور دستگير شده اند.

دادستان کل کشور متذکر شد: از آنجايی که پرونده به مناطقی نظير تهران و شهرهای شمالی کشور مرتبط می شود با نظر مشورتی مشاوران شورای امنيت کشور بررسی پرونده در تهران به صورت متمرکز انجام می گيرد.

حجت الاسلام دری نجف آبادی تصريح کرد: تا هفته آينده شعبه رسيدگی کننده به پرونده انفجار در دادسرای انقلاب تهران تعيين می شود.وی خاطرنشان کرد: در بخش های بين المللی نيز پرونده دنبال می شود که البته بايد در ابتدای امر مقدمات کار نظير تهيه کيفرخواست و اعلام جرم صورت گيرد.

دادستان کل کشورگفت: از پول هايی که در خارج و داخل رد و بدل می شد و اعترافات خود بمب گذاران و وابستگی آنها به کشور هايی نظير آمريکا و اسرائيل مشهود است. وی بيان داشت: اين کشورها در سرزمين خود نشسته و با اين کارها نسبت به بسيجيان و روحانيون ايران اسلامی دشمنی می کنند.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: اگر به اين عوامل، سکولار، نفوذی آمريکا و ضد اسلامی و ارزش های اسلامی گفته شود چندان دور از واقعيت نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادستان کل کشور در بخش ديگری از سخنان خود يادآور شد: بايد هوشياری کامل داشته باشيم تا اينگونه عناصر فرصت طلب نتوانند اقدامی کنند. دری پيرامون چگونگی وابستگی اين گروه با آمريکا و اسرائيل گفت: اين بمب گذاران به گروهها و تشکل های آمريکايی و اسرائيلی وابسته هستند که به صورت مستقيم و غير مستقيم تحت حمايت اين کشورها قرار دارند.

وی با بيان اينکه علت عدم اعلام بمب گذاری شايد ابهامات موجود در پرونده و يا مصلحت انديشی بوده است افزود: جانبازان و خانواده های شهدای حادثه نيز بايد به صورت جدی از سوی دستگاه های ذی ربط حمايت شوند.

Copyright: gooya.com 2016