جمعه 7 تیر 1387

رئيس پليس: نمی توان کشته شدن دو تن از گروگان های پاسگاه سراوان را تاييد يا تکذيب کرد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : رييس پليس کشور در حاشيه مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران، تصريح کرد: امکان دارد ادعای مطرح شده از سوی گروهک ريگی مبنی اعدام دو تن از گروگان‌ها يعنی فرمانده و معاون پاسگاه (سراوان) که از شبکه العربيه پخش شده، بخشی از يک عمليات جنگ روانی باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرگزاری انتخاب : سردار اسماعيل احمدی مقدم در خصوص ادعای گروهک ريگی مبنی بر کشتن دو تن از گروگان ها با اشاره به اينکه در فيلم پخش شده صحنه ی اعدام وجود ندارد، نمی توان فعلا آن را تاييد يا تکذيب کرد.

به گزارش خبرنگار انتخاب، رييس پليس کشور در حاشيه مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران، تصريح کرد: امکان دارد ادعای مطرح شده از سوی گروهک ريگی مبنی اعدام دو تن از گروگان‌ها يعنی فرمانده و معاون پاسگاه (سراوان) که از شبکه العربيه پخش شده، بخشی از يک عمليات جنگ روانی باشد.

احمدی مقدم در خصوص علل وقع اين اتفاق اظهار داشت: تا زمانی که مواد مخدر در افغانستان توليد می‌شود و باندهای مواد مخدر هم هستند، گروگانگيری به عنوان يکی از اهرم‌های کاری اين باندها مطرح خواهد بود و هرچه تلاش ما بيشتر شود، حجم آن کمتر خواهد شد.

رئيس ناجا در خصوص حجم گروگان ها گيری اخير تاکيد کرد: اين موضوع به تعداد باندها و نيات آن‌ها نيز بستگی دارد‌ و اگر اين باندها بتوانند، برای رسيدن به مقاصدشان، از روش‌های ديگری استفاده کنند، از آن روش‌ها نيز استفاده خواهند کرد.

وی سپس با اشاره اين حادثه اخير گروگان گيری در سراوان گفت: گروگانگيری اخير در استان سيستان و بلوچستان، ارتباط کمتری با مواد مخدر داشته و موضوعی متفاوت دارد؛ زيرا پشت پرده آن، سرويس‌های امنيتی غربی و گروهک ريگی هستند که خود غربی‌ها هم آن را انکار نمی‌کنند.

سردار احمدی‌مقدم همچنين در خصوص مطالبات گروهک ريگی در قبال گروگان‌کشی، گفت: بر اساس مصاحبه‌ای که از شبکه العربيه پخش شد، گروگان‌گيران درخواست آزادی ۲۰۰ نفر از زندانيانی که ادعا می‌کنند، از گروه آن‌ها هستند، را دارند.

رئيس پليس کشور با اشاره به اينکه درخواستی که از شبکه العربيه از سوی اين گروهک پخش شد، مطالبه آزادی ۲۰۰ نفر از زندانيان وابسته به اين گروهک است، تاکيد کرد: قطعا ما اين افراد را آزاد نخواهيم کرد. و البته آنها نيز هميشه با عددی آغاز می کنند تا به عدد ديگری برسند.

رييس پليس کشور همچنين با اشاره به وضعيت امنيت در استان سيستان و بلوچستان گفت: وضعيت امنيتی در اين استان هيچ مشکل خاصی ندارد و به جز تک حادثه‌هايی که مانند گروگان‌گيری اخير ناشی از فعاليت گروه‌های تروريستی پيش می‌آيد، از نظر وقوع جرايم، سيستان و بلوچستان در هيچ جرمی رتبه اول را ندارد.

خبرنگار انتخاب می افزايد، در ساعت سه بامداد شامگاه پنج شنبه ۲۳ خرداد، گروهک ريگی به پاسگاه «بمپشت سراوان» حمله کرده و تعداد ۱۱ نفر سرباز وظيفه و ۵ نفر نيروی رسمی پاسگاه انتظامی بمپشت سراوان را به گروگان بردند.

يک هفته پس از ان، روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه، شبکه العربيه فيلمی را از اين گروه پخش کرد که در آن ادعا شده بود دو نفر از گروگان ها، توسط اين گروهک اعدام شده اند و چنانچه مطالبات انها فراهم نشود، دست به اعدام های ديگری خواهند زد.

Copyright: gooya.com 2016