سه شنبه 25 تیر 1387

دفتر تحکيم وحدت: انتساب اتهامات واهی به دانشجويان در بند، انتقام گيری از دانشجويان منتقد است، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: روابط عمومی دفتر تحکيم وحدت در مورد اتهامات کذب مطرح شده درباره محمد هاشمی و بهاره هدايت توسط رسانه های حامی دولت اطلاعيه ای صادر کرد. متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

در حالی که چند روز از بازداشت محمد هاشمی و بهاره هدايت از اعضا شورای مرکزی اين اتحاديه می گذرد، رسانه های حامی دولت از جمله ايرنا و ايسنا از قول شخصی مجهول الهويه مدعی شدند که بازداشت اين افراد به خاطر ارتباط باگروهک های ضدانقلاب خارج از کشور بوده است!! اتهامی واهی که بارها به منتقدان نسبت داده شده است و از رئيس جمهور سابق، برخی از اعضا مجلس ششم تا تشکل ها و گروه های تحول خواه بارها با اين اتهام مواجه شده اند و گاه به اين اتهام واهی مدتها در زندان مانده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در واهی بودن اين اتهام همين بس که وزير علوم علی رغم تاييد رئيس دانشگاه زنجان و دادستان آن شهر در مورد رسوايی اخلاقی منصوب وزير در آن دانشگاه همچنان اين مساله را به دشمن و خارج از کشور نسبت می دهد و از لزوم پدافند غيرعامل برای مبارزه با آن سخن می گويد! سخنانی که به خوبی بی مسئوليتی و تلاش برای فرافکنی دولتمردان نهم را آشکار می سازد و از سوی ديگر از ناراحتی فراوان آنها از منتقدان اين عمل شرم آور از جمله اعضا اين اتحاديه پرده بر می دارد.

در واقع اتهام ارتباط با خارج از کشور و ضدانقلاب بودن بارها جهت سرپوش نهادن بر ضعف های مديران دولت نهم و همچنين حذف منتقدان مطرح شده است و اين مساله چنان فراگير شده است که ديگر اصولگرايان نيز جهت حذف رقبای همفکر خود همديگر را به ضدانقلاب بودن متهم می نمايند که نمونه بارز آن را در اختلافات ميان مرتضوی و زاکانی شاهد بوديم.

از سوی ديگر اين اتهامات درحالی مطرح می شود که مجموعه دفتر تحکيم به خاطر فعاليت ها و انتقادهای شفاف و علنيش در کنار سکوت بسياری از مدعيان تحول خواهی و همچنين استقلالش از گروه های مختلف تا کنون هزينه های بسياری را تحمل نموده است و در واقع اين فعاليت ها نيز به عاملی جهت کينه ورزی مخالفان بدل شده است و مدتهاست رسانه های حامی دولت به اتهام زنی واهی در خصوص برنامه ريزی جهت ايجاد آشوب و ارتباط با خارج مشغول هستند و در نهايت نيز روز گذشته چنين اتهامات کذبی را مطرح نمودند. به راستی مدعيان چنين اتهامی اگر مدرکی دارند چرا متهمان را احضار نمی نمايند و مدارک خود را در دادگاه علنی و منصفانه ارائه نمی نمايند؟ آيا براستی بازداشت های گسترده روزهای اخير شائبه اعتراف گيری و پرونده سازی را تقويت نمی نمايد؟

در پايان دفتر تحکيم وحدت ضمن رد اتهامات واهی وارده به اعضا اين اتحاديه، خواهان آزادی هرچه سريعتر دانشجويان دستگير شده روزهای اخير به ويژه اعضا شورای عمومی و شورای مرکزی اين اتحاديه و همچنين پاسخگويی شفاف مسئولان قضايی و امنيتی در اين خصوص است و از مسئولان می خواهد به جای اتهام زنی و تلاش برای حذف منتقدان در اهداف و روش های خود تجديد نظر نمايند.

Copyright: gooya.com 2016