سه شنبه 25 تیر 1387

سناريوسازی دوباره خبرگزاری های حامی دولت عليه دو عضو در بند دفتر تحکيم وحدت، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير - بازتاب گسترده بازداشت مجدد دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در رسانه ها و محافل خبری، خبرگزاری های حامی دولت را به سناريوسازی عليه اين دو فعال دانشجويی وا داشت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير روز گذشته خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ايرنا) در خبر کوتاهی از قول «يک منبع آگاه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران» ادعا کرد: «دو دانشجو به اتهام ارتباط با گروههای غير قانونی و ضد انقلاب خارج از کشور بازداشت شدند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايرنا در حالی در ادامه خبر خود با تاکيد گفت «دستگيری اين دو فرد ارتباطی با فعاليت‌های دانشجويی آنها نداشته است»، که سال گذشته در همين ايام و پس از بازداشت اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت رسانه های همسو با دولت اساسا دانشجو بودن آن ها را انکار می کردند.

خبرگزاری ايسنا که پس از تغيير و تحول چندين باره در سطوح مختلف مديريتی آن اکنون تبديل به يکی از پايگاه های مخصوص جوسازی عليه دانشجويان تبديل شده است با تکرار سناريوی فوق در اخبار خود از قول «يک مقام مسوول در دستگاه قضايی» مدعی شد: «بهاره هدايت و محمد هاشمی، شب گذشته به اتهام ارتباط با برخی از گروهک‌های ضد انقلاب خارج از کشور بازداشت شدند». خبرگزاری فارس، که به علت انتشار اخبار دروغ توقيف شده بود، هنوز در مورد اين سناريوسازی خبری را منتشر نکرده است.

اتهام «ارتباط با گروهک های ضد انقلاب» در رابطه با دو عضو در بند دفتر تحکيم در حالی مطرح می شود که در ساليان اخير سعی شده با اين گونه اتهامات واهی با دانشجويان و فعالين سياسی منتقد برخورد شود. به نظر می رسد حرکات های موفق آميز دانشجويان سهند و تربيت معلوم و همچنين رسوايی اخلاقی که وزارت علوم در دانشگاه زنجان به بار آورد يکی از انگيزه های انتقام گيری از اعضای دفتر تحکيم وحدت باشد.

روز پنج شنبه عزت الله سحابی، دبير شورای نيروهای ملی مذهبی، در مصاحبه ای با روزآنلاين مدعی شده بود که اقليتی در دفتر تحکيم وحدت همراه با علی افشاری و محسن سازگارا طرفدار استفاده از قدرت آمريکا هستند.

Copyright: gooya.com 2016