شنبه 12 مرداد 1387

قاضی حداد: ارتباط بهاره هدايت و محمد هاشمی با گروه های ضد انقلاب ثابت شد و خودشان هم قبول دارند، ايسنا

آخرين وضعيت پرونده محمد هاشمی و بهاره هدايت

قاضی حسن حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا در رابطه با دستگيری محمد هاشمی و بهاره هدايت اظهار کرد: سال گذشته کليه‌ اعضای دفتر تحکيم در رابطه با بحث‌های ۱۶ آذر و تجمعی که قرار بود برگزار کنند، دستگير شدند، هم‌چنين دفتر ادوار تحکيم پلمپ و تعدادی از آنان نيز بازداشت که پس از مدتی، آزاد شدند. بهاره هدايت و محمد هاشمی نيز پس از حدود ۲۲ روز بازداشت آزاد شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: بنده طی دو سه جلسه به طور مفصل با اکثر اعضای دفتر تحکيم صحبت کرده و با ترسيم خطوطی بيان شد که فعاليت آنان تا چه ميزان با مشکل مواجه نمی‌شود. حتی آنها برای فعاليت مشکلاتی از نظر مکانی با وزارت علوم داشتند که در اين رابطه با حراست وزارت علوم گفت‌وگويی صورت گرفت و قرار شد مکانی را در اختيار اين افراد قرار داده تا آنها بتوانند فعاليت‌های خود را در چارچوب و به طور صحيح انجام دهند.

معاون امنيت دادستانی تهران خاطرنشان کرد: حدود سه چهار ماه پيش مشخص شد، محمد هاشمی و بهاره هدايت به عنوان دو عضو دفتر تحکيم، با برخی از گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور ارتباطاتی دارند. تحقيقات لازم در اين رابطه صورت گرفت و گزارش‌ها به‌طور جدی، بررسی و موضوع ارتباط با برخی از گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور ثابت شد. هم‌چنين مشخص شد که اقدامات حمايتی از سوی اين گروه‌ها نسبت به اين افراد نيز صورت گرفته است.

حداد، عنوان اتهامی محمد هاشمی و بهاره هدايت را ارتباط با برخی از گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور بيان کرد و گفت: اين اتهام به اين دو نفر، تفهيم و خود آنها نيز ارتباطات انجام شده را قبول دارند؛ اکنون پرونده در شعبه‌ی اول بازپرسی دادسرای امنيت در حال رسيدگی است. البته اين‌گونه نيست و نمی‌توان گفت که همه‌ی اعضا اين ارتباط را داشته يا اطلاع داشته‌اند.

Copyright: gooya.com 2016