چهارشنبه 22 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


حضور بی رحم تيشه تخريب، عبدالکريم سروش

عبدالکريم سروش
دريافت من اين است که مراد فرهادپور، به "افکار" چندان اهميت نمی‌‌دهد که به حواشی آن ها. آشکارتر بگويم وی‌ جرات رويارويی با فکر و قدرت نقد معرفتی آن را ندارد و اين بی‌ قدرتی‌ و بی‌ جراتی را در لفافی از انگيزه خوانی ها، سياست مالی‌ ها و ماستمالی ها، تخفيف و تمسخرها، طعن و کنايه ها، شماتت‌ها و ملامت ها، حرمت شکنی‌ها و فرافکنی‌‌ها فرو می‌‌پوشاند، و در اين ميدان چنان گرد و خاکی به پا می‌کند که چشم خودش را هم نابينا می‌کند ... [ادامه مطلب]

بنيادهای توتاليتر و دينی بينش سياسی در پرتو ديالوگ سارتر و بنی لِوی، شيدان وثيق

شيدان وثيق
آن چه که در اين بخش نخست، زير عنوان ديباچه ای بر گفتگوهای سارتر- بنی لِوی، از نظر خواننده می گذرد، توضيح ماجرای اين ديالوگ فلسفی – سياسی است. شرايطی که در بستر آن ها، در دهه ی ۱۹۷۰ اين مباحثات انجام می پذيرند؛ شرايطی که خودِ ما چپ های مارکسيست ايرانی، بويژه در خارج از کشور، در آن قرار داشتيم و سرانجام، تحولی که در روند ديالوگ آن دو پيش می آيد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق محصولی: رقم‌‏های ميلياردی اعلام شده در خصوص دارايی‌‏ام را تکذيب می‌‏کنم، ايلنا

- هيچ وامی از بانک‌‏ها نگرفته‌‏ام

تهران- خبرگزاری کار ايران
صادق محصولی؛ وزير پيشنهادی کشور در جلسه امروز فراکسيون روحانيون مجلس حضور يافت تا از سوابق، عملکرد و برنامه‌‏هايش دفاع کرده و به سوالات نمايندگان پاسخ دهد.

حسين ابراهيمی؛ نماينده بيرجند در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا"، درتشريح مسائل مطرح شده در اين جلسه، اظهار داشت:‌ آقای محصولی گزارش کاملی از زندگی،‌ سوابق، تفکر، برنامه‌‏ها و عملکرد خود ارائه دادند و به پاسخ‌‏های نمايندگان روحانی مجلس که بيشتر حول محور مسائل مالی وی بود،‌‏پاسخ دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی، يکی از اين سوالات مربوط به وام‌‏های کلانی بود که گفته می‌‏شد او از بانک‌‏ها گرفته است اما محصولی در پاسخ به اين سوال تاکيد کرد که تاکنون هيچ وامی از سيستم بانکی کشور نگرفته است و اگر سندی در اين رابطه وجود دارد به وی ارائه کنند.
ابراهيمی ادامه داد:‌‏ وزير پيشنهادی کشور وضعيت مالی و رفاهی خود را انکار نکرد اما در مواجهه با اينکه برخی گفته‌‏اند او بيش از ۱۶۰ ميليارد ثروت دارد،‌ اين مساله را تکذيب کرد.
عضو فراکسيون روحانيون مجلس با اشاره به موضوع پرونده محصولی در کميسيون اصل ۹۰ مجلس خاطر نشان کرد: از طرف فراکسيون آقايان روح الله حسينيان و نکونام به عنوان دو نفر از نمايندگانی که سابقه قضاوت و حضور در مناصب قضايی دارند،‌ انتخاب شدند تا پرونده ايشان در کميسيون اصل ۹۰ را مورد بازبينی قرار دهند.
به گفته وی، در نتيجه تحقيقات حسينيان و نکونام مشخص شده است که پرونده محصولی تنها در يک دادسرا مطرح بوده و مختومه شده است. از اين رو هيچ موضوع بدی در مورد محصولی وجود ندارد که به ضرر وی تمام شود. از نگاه اين نمايندگان پرونده محصولی پاک است.
ابراهيمی با بيان اينکه نکات مثبتی در شخصيت و سوابق کاری محصولی ديده می‌‏شود، افزود:‌ اصالت، تدين، ولايت مداری و حضور ايشان در جبهه‌‏های جنگ از جمله موارد مثبتی بود که مورد توجه نمايندگان قرار گرفته بود به ويژه آنکه ايشان يکی از عناصر انقلابی و خط امام و رهبری هستند.
عضو فراکسيون روحانيون مجلس در ادامه يادآور شد: اين فراکسيون به محصولی توصيه کرده است تا با توجه به هجمه سنگين شايعات مطرح شده در مورد وی در سايت‌‏های اينترنتی ارتباط بيشتری با نمايندگان برقرار کند و با حضور در جلسات فراکسيون‌‏ها و کميسيون‌‏های مختلف نسبت به شفاف‌‏سازی اذهان نمايندگان اقدام کند.
وی در پاسخ به اينکه نظر نهايی فراکسيون روحانيان در مورد معرفی محصولی برای تصدی وزارت کشور چه بوده است؟، گفت: از آنجا که نمايندگان عضو اين فراکسيون به دليل سرکشی به حوزه‌‏های انتخابی خود در جلسه امروز حضور نداشتند؛ نظر جمعی فراکسيون در اين زمينه اتخاذ نشد اما نمايندگانی که در جلسه حضور نداشتند هيچ نظر منفی نسبت به صادق محصولی ابراز نکردند. با اين وجود قرار بر اين شد تا با حضور ايشان در جلسه مجمع عمومی فراکسيون اصولگرايان بيشتر به بررسی صلاحيت وی بپردازيم.
عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به فضايی که پس از استيضاح کردان در عرصه سياسی کشور بر وزارت کشور پديد آمده است، ابراز عقيده کرد: انصافاً آقای محصولی شجاعت زيادی به خرج داده و با پذيرش اين مسووليت دل به دريا زده است که می‌‏خواهد به سالم سازی فضای سياسی کشور بپردازد. همين امر نشانه ايمان و اعتقاد زياد ايشان است که بايد مورد توجه قرار بگيرد. البته ابهامات موجود در مورد زندگی شخصی محصولی بايد مرتفع گردد.





















Copyright: gooya.com 2016