سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين درخشان بازداشت شد، جهان نيوز

حسين درخشان وبلاگ نويس مطرح ايرانی که از او به عنوان پدر وبلاگ نويسی نام برده می شود بازداشت شد و هم اکنون در حال بازجويی است.

به گزارش "جهان" به نقل از منابع معتبر، حسين درخشان وبلاگ نويس مطرح ايرانی که از او به عنوان پدر وبلاگ نويسی نام برده می شود بازداشت شد و هم اکنون در حال بازجويی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود وی در بازجويی های اوليه به جاسوسی برای اسرائيل اعتراف کرده که برخی از اعترافات وی حاوی نکات بسيار پيچيده ای است.

حسين درخشان به اعتبار پيشگامی در وبلاگ نويسی، مورد استقبال محافل اسرائيلی قرار گرفت و در سفری به اسرائيل در سميناری تحت عنوان «اصلاحات، اپوزيسيون و منازعات در خاورميانه» در موضوع «وبلاگ نويسی، يک راه واقعی برای مخالفت در خاورميانه» که در دانشگاه بن گوريان در شهر بيرشيبا برگزار شد شرکت و در آن سمينار سخنرانی کرد. روزنامه هاآرتص ضمن درج اين خبر، از وی به عنوان «دوست اسرائيل» ياد کرد.

به استناد گزارش‌های دو روزنامه هاآرتص و جروزلام پست، وی در آن سمينار با تأکيد بر مذهبی بودن جامعه ايران، عنوان کرد که مدل مذهبی اسرائيل و ترکيه، مدل خوبی برای ايران است، به ويژه مدل اسرائيل که درخشان درباره‌اش می‌گويد: «اسرائيل يک نمونه دموکراسی است.»

جروزالم پست زير عکس حسين درخشان از قول خود وی تصريح می‌کند: «من می‌خواهم اسرائيل را برای ايرانی‌ها، انسانی کنم و به آنها بگويم که آن گونه نيست که تبليغات جمهوری اسلامی می‌گويد مبنی بر اينکه اسرائيل تشنه خون مسلمانان است.»

گفتنی است حسين درخشان به تازگی به کشور بازگشته بود و اخيرا در بسياری از سايتها از جمله سايتهای اصولگرا مطالب متفاوتی نسبت به عقايد گذشته خويش منتشر کرده بود.
--------------------------------------

حسین‌ درخشان در زندان؟، پارسینه

منابع غیررسمی و برخی وبلاگ‌ها خبر می‌دهند که حسین درخشان، وبلاگ‌نویس و از جمله مدافعان سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد، بیش از دوهفته است توسط مقامات مسئول دستگیر شده و گفته می‌شود نزدیکان وی نیز حاضر نیستند این دستگیری را تایید کنند یا اطلاع دقیقی از وی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

حسین درخشان یک ماه پیش در حالی وارد ایران شد که اپوزیسون خارج و داخل کشور در رسانه‌های مختلف او را «جاسوس نظام جمهوری اسلامی و نفوذی دستگاه امنیتی ایران در حوزه سایبر» معرفی می‌کردند. پیش‌بینی قطعی آن‌ها عدم برخورد دستگاه قضایی ایران با وی بود، اما اکنون بی‌اطلاعی از سرنوشت وی صحت و سقم اخبار و اطلاعات منتشره را درباره حسین درخشان زیر سوال برده است.

علیرضا نوری‌زاده در برنامه میزگرد تلویزیون دولتی امریکا ادعا کرده که با اطلاعاتی که به‌وی رسیده، درخشان در تهران تحت بازجویی شدید است و به گفته او «در حال چشیدن طعم اعتماد به رییس‌جمهور ایران است.» حسین درخشا‌ن در آخرین پست وبلاگ هشت‌ساله خود، پایمردی رییس‌جمهور را در قبال دفاع از افراد منتسب به‌خود ستوده و ایستادگی وی را در مقابل مخالفان تحولات صحیح اقتصادی و سیاسی «مثال‌زدنی» عنوان کرده است.

درخشان سه‌سال است که از مواضع انتقادی خود نسبت به جمهوری اسلامی عدول کرده و در نوشته‌هایش سیاست‌های دولت را خصوصا درباره انرژی هسته‌ای تاریخی و سرنوشت‌ساز عنوان کرده است.

همزمان با این اظهارات، موج شدید اعتراضات دیگر وبلاگ‌نویسان اپوزیسیون علیه وی شدت گرفت، اما او طی چند نوشته بلند توضیح داد که بر اساس یافته‌های خود و بدون هیچ فشاری به این نتایج رسیده است.

روزنامه کیهان تقریبا تمام پست‌های او را به‌عنوان نوشته‌های یک روزنامه‌نگار روزنامه‌های زنجیره‌ای در ستون خواندنی های صفحه دوم خود چاپ می‌کند و حرف‌های او را از مصادیق اعترافات طرفداران سیاست‌های دولت اصلاحات می‌داند.

برخی وبلاگ‌ها همزمان با ورود حسین درخشان از همکاری او با روزنامه‌های جدیدالتاسیس دولت خبر داده بودند و این شایعه نیز بر سر زبان ها افتاده بود که قرار است او در قسمت اروپایی شبکه بین‌المللی پرس تی.وی فعالیت رسانه‌ای داشته باشد.

او در وبلاگی که به مناسبت حضورش در ایران به راه انداخته از اهداف سفرش و برنامه‌هایی که قصد اجرایش را دارد نوشته که همه کماکان در راستای سیاست‌های دولت فعلی و شخص محمود احمدی‌نژاد است. محتویات این وبلاگ بارها دستمایه خبرهایی در سایت‌های نظیر الف و عصر ایران شد.

گمانه زنی دیگر این است که غیبت ناگهانی حسین درخشان یکی از شگردهای همیشگی او برای جلب توجه مخاطبان به خویش باشد و چند روز بعد وی با نوشتن یک پست جدید، شوخی جدید خویش را آشکار کند!





















Copyright: gooya.com 2016