شنبه 9 بهمن 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟

closureHashemiOffice_small.jpg
روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۵ تنها چند روز پس از درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفاتر یاسر هاشمی رفسنجانی و دست‌کم هشت مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پلمپ شد.

به گزارش «آمدنیوز»، تنها ساعتی پس از پلمپ، علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی، این پلمپ را «عادی» و توسط بخش «اداری» مجمع تشخیص مصلحت توصیف کرد. هم‌زمان حراست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با صدور بیانیه‌ای کوتاه، این پلمپ را «عادی» جلوه داده است.

در این پلمپ غیرقانونی، دفاتر علی‌محمد بشارتی، مرتضی الویری، یاسر هاشمی رفسنجانی و حجج اسلام عباسی فرد، نوری شاهرودی، لطفی، رستگاری، یونسی، مرادی که از مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده‌اند، در طبقه هشتم ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع پلمب شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک منبع آگاه خبری در این زمینه به خبرنگار «آمدنیوز» می‌گوید که «غلامرضا فروزش» وزیر اسبق جهاد سازندگی و معاون اجرایی و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام این دستور را اجرا کرده است.

«فروزش» حتی اجازه ورود مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مجمع را «لغو» و به حراست این مجمع دستور داده «از ورود مشاوران آیت‌الله هاشمی به ساختمان‌های اداری این نهاد جلوگیری کنند.»

دستور پلمپ را چه کسی صادر کرد؟

منابع آگاه خبری به خبرنگار «آمدنیوز» گزارش کرده‌اند که دستور اولیه پلمپ دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را «وحید حقانیان» معاون امور ویژه بیت رهبری صادر کرده است.

این دستور قضایی نبوده و چون از طریق محاکم دادگستری صادر نشده، وجهه قانونی نیز ندارد.

«وحید حقانیان» در دستور اولیه خود به «علی‌اکبر ولایتی» تأکید کرد که دفاتر مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پلمپ و آنان از مجمع تشخیص مصلحت اخراج گردند. برخورد بیت رهبری با مدیران کشور که مشاوران آیت‌الله هاشمی نیز بوده‌اند، به قدری زشت و نامحترمانه بوده که اکثر مسئولان سیاسی سابق و فعلی کشور را ناراحت کرده است.

پس از اجرای این دستور توسط «علی اکبر ولایتی» و تأیید وفاداری و فرمانبرداری، وی در روز ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای و در اقدامی مغایر با اساسنامه دانشگاه آزاد، به ریاست هیئت امنای این دانشگاه منصوب گردید.

علی اکبر ولایتی در هشتم آبان ماه ۱۳۹۲ با حکم آیت‌الله اکبر هاشمی به ریاست مجمع تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016