چهارشنبه 29 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: نصب دوربين در معابر نقض آزادی مردم نيست، مهر

مشهد - خبرگزاری مهر: فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: برای جلوگيری از جرائم جديد، نيازمند ابزارهای امنيتی جديد هستيم.
به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، سردار اسماعيل احمدی مقدم ظهر امروز در مراسم فارغ التحصيلی جمع کثيری از دانش آموختگان مرکز آموزشی ثامن الائمه مشهد اظهار داشت: تجاوز به حريم خصوصی مردم يکی از مهمترين مسائلی است که منجر به آبروريزی و بروزمشکلات برای خانواده ها می شود که متاسفانه به صورت وسيعی در جامعه ما در حال شکل گيری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: برای جلوگيری از جرائم جديد و نو که شامل تجاوز به حريم خصوصی مردم به صورت مجازی، سرقت های اينترنتی و ... می شود مردم و پليس نيازمند فراگيری آموزش های جديد و حرفه ای هستند.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: گرچه اين نوع جرائم نو و جديد است اما خوشبختانه توانسته ايم در بدو ورود اين نوع جرم ها به کشور مانند شرکتهای هرمی و ... از آنها جلوگيری کنيم.

نصب دوربين جلوی بروز جرمهای جديد را می گيرد

وی در رابطه با نصب دوربينها در معابر و کوچه ها گفت: نصب دوربين در معابر باعث نمی شود که آزاديهای مردم نقض شود، بلکه از جرمهای نو جلوگيری می شود زيرا جرائم جديد نياز ابزار جديد است.

وی با بيان اين مطلب که نگاه ويژه ای به مرزهای استان خراسان داريم ادامه داد: با توجه به اينکه استان خراسان با کشور افغانستان همسايه است، يگانهای مرزی، اطلاعات، نيروی انتظامی و ...را تقويت کرده ايم.

اين مسئول با بيان اين مطلب که حفاظت از مرز و بوم کشور يکی از سخت ترين و پر ثوابترين خدمتها است، ادامه داد: کسانی که در مرزهای کشور خدمت می کنند از مرزهای فيزيکی محافظت نمی کنند بلکه با دور شدن از خانه خود از مرزهای دينی و ارزشهای اسلامی مرزبانی می کنند.

وی گفت: کسی که می خواهد تامين امنيت کند بايد دارای شايستگيهای اخلاقی و حرفه ای باشد و همچنين کسانی که خدمت می کنند بايد متقی و دارای تقوا باشند و در اين مسير هيچ موقع دچار غفلت نشوند.

سردار اسماعيل احمدی مقدم با تاکيد بر اين مطلب که حرفه ای گرايی در نيروی انتظامی مهم است افزود: امروزه با تحول جرائم در دنيا و کشور و وجود انواع قاچاقچيان و کلاهبرداريهای اينترنتی و ... که با روشهای پيچيده ای وارد شده اند بايد هوشياری بالا با آنها مقابله کرد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: آبروريزی، تهمت و ... از طريق شبکه های مجازی در کشور با سرعت در حال توسعه است و برای مقابله با اين کار بايد حرفه ای باشيم و همچنين آمادگی جسمانی بالا و مهارتهای لازم از جمله کارهايی است که برای کار تخصصی نيازمنديم.





















Copyright: gooya.com 2016