سه شنبه 12 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: بعيد است مردم ضد انقلاب شوند ولی ممکن است در صورت جدا شدن نظام از اسلام حضور آن ها ضعيف شود، ايسکانيوز

تهران- خبرگزاری ايسکانيوز: هاشمی رفسنجانی با تاکيد بر توجه نمايندگان به مطالبات مردم از وکلای خود اظهار داشت: بعيد است مردم ضد انقلاب شوند ولی دلسرد می شوند.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويی ايران "ايسکانيوز" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اولين همايش سی سال قانونگذاری و نظارت اظهار داشت: مجلس از قدرت بالايی برخوردار است و نمايندگان بايد تلاش کنند خواست مردم را عملی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بحمدالله امروز با استقلال و آزادی تمام و ايستاده بر روی پای خود بدون استمداد از هيچ قدرت خارجی با تکيه بر ملت و رهبری که برای جهان مثال زدنی است سی سال قانونگذاری را به خوبی گذرانده ايم و ان شاء الله در اين دوره هشتم نيز که مردم نمايندگان را به مجلس فرستاده اند نمايندگان بتوانند به خواسته های مردم جامه عمل بپوشانند.
هاشمی رفسنجانی خطاب به نمايندگان مجلس گفت: مردم را با نشاط در صحنه نگه داريد اگر ذره ای از اسلام جدا شويم مردم ديگر با ما نيستند.
وی ادامه داد: مردم چون مسلمان هستند به اسلام خيانت نمی کنند ولی ممکن است در صورت جدا شدن نظام از اسلام حضور آنها ضعيف شود.
به گزارش خبرنگار ايسکانيوز وی ادامه داد: امروز آمريکا زخم خورده از جنگ عراق و افغانستان است و هر روز خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی ايران تجهيز می کند و دندانهای آمريکا هنوز تيز است.
رييس مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمايندگان اظهار داشت: به مشکلات کشور توجه کنيد چرا که هم اکنون در داخل کشور مسائل فراوانی برای رسيدگی وجود دارد. نمايندگان پشت سر رهبر بزرگوار بايستند که از اين راه انقلاب آسيبی نخواهد ديد.
هاشمی رفسنجانی در اين همايش با اشاره به شخصيت آيت الله سيد حسن مدرس عنوان کرد: وی به عنوان مجتهد طراز اول از سال ۱۲۸۸ کار خود را در مجلس آغاز کرد، وی ستاره درخشان مشروطه، اسلام و مردم بود.
وی با بيان اينکه بسياری از نطقهای مدرس امروز موجود بوده و بايد مورد توجه نمايندگان باشد، گفت: نمونه مدرس را در دوران خود نداريم و من توصيه می کنم نمايندگان نطقهای اين عالم را بخوانند.
هاشمی رفسنجانی به قرارداد شوم "مصوف الدوله" اشاره کرد و گفت: مدرس در آن زمان افکار عمومی و شخصيتها را هدايت کرده و نسبت به اين قرارداد روشن کرد و توطئه انگليس را در اين زمينه به هم ريخت که انگليس بسيار از اين اقدام خشمگين شد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: انگليس که با انجمنهای بهايی و ساير گروهکهای نظير آن ارتباط داشت به آنها مشاوره می داد و می گفت اگر می خواهيم به جلو برويم بايد طلسم بزرگ دين و روحانيت در ايران را بشکنيم.
وی به زمانی که رضا خان به طور ارثی به سلطنت رسيد و صاحب همه چيز شد اشاره کرد و گفت: در اين زمان رضا خان توانست مدرس را فريب دهد و اين طور بود که در خانه مدرس حضور يافت و در مورد سمت فرماندهی کل قوا برای خود با وی صحبت کرد که اين برای ما گران تمام شد.
هاشمی رفسنجانی در اين باره افزود: شخصيت مدرس چنان برجسته و ناسازگار با حکومت پهلوی و قدرتهای غربی بود که پس از مدتی وی را به شهر خاف در مرز افغانستان تبعيد کردند که ۹ سال در آنجا زندانی بود، ولی باز از ترس اينکه شايد روزی در زندان باز شود و مدرس وارد عرصه سياست شود، وی را پس از انتقال به شهر کاشمر و در سال ۱۳۱۶ به شهادت رساندند.





















Copyright: gooya.com 2016