شنبه 16 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميرکبير: درگيری نيروی انتظامی با دانشجويان در مراسم روز دانشجوی دانشگاه بوعلی سينا، فارس: تشنج خاتمه يافت

نيروهای امنيتی استان همدان در واکنش به مراسم روز دانشجو که در دانشکده علوم پايه دانشگاه بوعلی سينا برگزار شد، از گاز اشک آور استفاده کردند.

نيروهای امنيتی پس از شکست در پروژه ارعاب دانشجويان که از حدود يک هفته پيش آغاز شده بود و در واجهه با گردهمايی هزاران نفری دانشجويان در دانشکده علوم پايه دانشگاه بوعلی سينا که برای شرکت در مراسم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجويان همدان صورت گرفته بود با استفاده از گاز اشک آور در محيط بسته دانشکده دانشجويان را وادار به خروج از دانشگاه کردند.

قابل ذکر است هم اکنون با وجود تخليه دانشکده علوم پايه از دانشجويان همچنان وضعيت امنيتی در آن حکم فرما است.

***

خبرگزاری فارس: تشنج در دانشگاه بوعلی همدان خاتمه يافت

خبرگزاری فارس: تشنجی که در دانشگاه بوعلی همدان با حضور عناصر دفتر غيرقانونی تحکيم وحدت (طيف علامه) آغاز شده بود با دخالت حراست دانشگاه به پايان رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ميثم کرملو مسئول واحد سياسی جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی همدان در گفتگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، از تشنج و درگيری در دانشگاه بوعلی خبر داد و در تشريح اين واقعه گفت: صبح امروز تجمع گروه غير قانونی تحکيم وحدت (طيف علامه) در مقابل دانشکده علوم برگزار شد که اين تجمع همراه با دست زدن و سوت زدن های مکرر و خواندن سرود يار دبستانی بود که با توجه به همزمانی با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) عملی ناشايست بود.
وی در ادامه افزود: چند ساعت پس از آغاز و ادامه اين تجمع غيرقانونی و زمانی که تجمع کنندگان اخطار دانشجويان حزب الهی مبنی بر حفظ احترام روز شهادت را نگاه نداشتند، دانشجويان حزب الهی متشکل از دانشجويان بسيجی و جامعه اسلامی جلوی دفتر رياست تجمع و اقدام به برگزاری تريبون آزاد کردند.
مسئول واحد سياسی جامعه اسلامی دانشجويان در ادامه اظهار داشت: تقاضای دانشجويان حزب اللهی اين بود که چرا بايد به يک تشکل غير قانونی اجازه برگزاری تريبون آزاد و تجمع در صحن دانشگاه داده شود اما به بسيج دانشجويی اجازه تريبون آزاد داده نشود.
کرملو خاطرنشان کرد: دانشجويان حزب در ادامه به سمت دانشکده علوم حرکت کرده و از دانشجويان تجمع غيرقانونی (طيف علامه) خواستار رعايت حرمت روز شهادت امام محمد باقر(ع) شدند که اين امر با خشونت‌طلبی و تشنج آفرينی دانشجويان دفتر تحکيم وحدت (طيف علامه) مواجه شد و آنها به سمت دانشجويان حزب الهی هجوم آوردند ولی دانشجويان حزب الهی وارد درگيری نشدند.
وی در پايان اظهار داشت: حراست دانشگاه که تا آن زمان تنها شاهد اين ماجراها بود، در صحنه حضور يافت و اقدام به پراکنده کردن دانشجويان کرد.





















Copyright: gooya.com 2016