یکشنبه 17 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور گسترده نيروهای امنيتی و گارد ويژه در اطراف دانشگاه تهران، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در آستانه برگزاری مراسم روز دانشجو و تريبون آزاد «دانشگاه فرياد آزادی» توسط دفتر تحکيم وحدت در دانشگاه تهران از صبح امروز تدابير امنيتی در اين دانشگاه و اطراف دانشگاه تهران حاکم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير از ساعات ابتدايی صبح امروز جمعی از نيروهای انتظامات و حراست دانشگاه های اميرکبير، علامه و… جهت ممانعت از ورود دانشجويانی که از ديگر دانشگاه ها قصد ورود به دانشگاه تهران را داشتند، به اين دانشگاه اعزام شده بودند و مقابل کليه درب ها حضور داشتند. نيروهای امنيتی و انتظامی به همراه گارد ويژه از ساعت ۸ صبح امروز در اطراف دانشگاه تهران حضوری چشمگير داشتند و هر لحظه بر تعدادشان افزوده می شد. خيابان های اطراف دانشگاه تهران مملو از نيروهای امنيتی موتورسوار شده است.

نيروهای پرتعداد انتظامات دانشگاه تهران به همراه نيروهای حراست اين دانشگاه و همچنين مامورين امنيتی با حضور در مقابل درهای دانشگاه تهران رفت و آمد افراد و ورود و خروج دانشجويان و اساتيد دانشگاه را به شدت کنترل می کنند. انتظامات از دانشجويان می خواد برای ورود به دانشگاه کارت خود را روی گيت های امنيتی بگذارند و پس از تاييد کارت توسط گيت و تطبيق چهره فرد با عکس نمايش داده شده روی مانيتور کانکس انتظامات وی اجازه ورود به دانشگاه تهران را می يابد. انتظامات و حراست از ورود دانشجويان ديگر دانشگاه ها به دانشگاه تهران جلوگيری می کند.

اما بر خلاف جو امنيتی ايجاد شده در اطراف دانشگاه تهران، طبق گزارش های رسيده از دانشگاه های مختلف تهران، دانشجويان در حال اعزام برای شرکت در اين برنامه هستند. هفته گذشته تراکت های تجمع دفتر تحکيم وحدت در دانشگاه تهران به صورت گسترده در خوابگاه ها و صحن دانشگاه های تهران، اميرکبير، علامه، تربيت معلم، آزاد، خواجه نصير، عباسپور، رجايی و… توزيع شده بود.

گزارشات رسيده حکايت از اين دارد که چند تن از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت توانسته اند وارد دانشگاه تهران شوند. اما انتظامات و حراست دانشگاه تهران از ورود ديگر اعضای شورای مرکزی جلوگيری کرده است. از داخل دانشگاه نيز خبر می رسد اعضای انجمن دموکراسی خواه به همراه فعالين دانشجويی ديگر دانشگاه ها در حال تدارک تجمع دانشجويی «دانشگاه فرياد آزادی» هستند.





















Copyright: gooya.com 2016