پنجشنبه 21 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با تشديد ناآرامی‌‏ها در يونان، معترضان تعطيلی فرودگاه‌‏ها و مراکز حمل و نقل عمومی را خواستار شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
اعتراض‌‏های خيابانی يونان در پنجمين روز از ناآرامی‌‏ها وسعت بيشتری يافت.

به گزارش "ايلنا" به نقل از آسوشيتدپرس، با شروع دور جديدی از اعتراض‌‏های خيابانی، آشوب‌‏های يونان در حالی وارد پنجمين روز خود می‌‏شود که اعضای دو اتحاديه بزرگ يونان چهارشنبه‌‏ـ‌‏ امروز ـ تعطيلی فرودگاه بين‌‏المللی آتن و مراکز حمل و نقل عمومی يونان را خواستار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعضای اتحاديه کارگری در تظاهرات‌‏های نسبت به توجه کم دولت به اقشار کم‌‏درآمد يونان اعتراض کردند.
گفته‌‏شده که خطوط هواپيمايی، حمل و نقل عمومی و حتی رسانه‌ها نيز به درخواست‌های اتحاديه‌ها پاسخ مثبت داده‌‏اند.
تحليل‌‏گران سياسی پيش از اين پيش‌‏بينی کرده بودند که با توجه به بحران اقتصادی و نارضايتی مردم از فساد اداری حاکم بر دستگاه‌‏های دولتی از جمله خبر رسوايی مالی دولت در رابطه با قراردادهای مالی اعتراض‌‏های خيابانی عليه دولت ادامه يابد.
درگيری‌‏ها در حالی در يونان ادامه دارد که پيش از اين مقام‌‏های رسمی اين کشور برای جلوگيری از آغاز دور جديدی از اعتراض‌‏ها بيشتر خيابان‌‏های آتن را بستند.
به گزارش "ايلنا"، با افزايش احتمال آغاز دور جديدی از اعتراض‌‏های خيابانی در مراسم تشيع جنازه «آلکسيز گريگولوپولوس»، نوجوان ۱۵ ساله يونانی که به ضرب گلوله پليس کشته شد، مقام‌‏های رسمی يونان روز گدشته بيشتر خيابان‌‏های آتن را بستند.
گفته‌‏شده که پليس در جريان در سومين شب آشوب‌‏های اخير ۸۷ تن را به اتهام حمله به مقر پليس بازداشت کرده است.
اين در حالی است که سه روز پس از آشوب‌‏های شديد در خيابان‌‏های يونان به‌‏ويژه آتن «کستاس کارامانليس»، ‌‏نخست‌‏وزير يونان اعلام کرد که در برخورد با معترضان خيابانی که مبادرت به تخريب برخی اماکن عمومی و ايجاد وحشت کرده‌‏اند، مدارا نخواهد کرد.
کارامانليس صبح روز سه‌‏شنبه گفت: «هيچ کس حق ندارد تا از بهانه‌‏ی کشته شدن نوجوان يونانی برای اعمال خشونت سوء استفاده کند و دولت با معترضانی که مبادرت به اعمال خشونت کرده‌‏اند، برخورد کرده و با آنها مدارا نخواهد کرد.»





















Copyright: gooya.com 2016