پنجشنبه 21 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


در همين زمينه
9 آذر» چه گروهی فرقه است؟ محسن نمکيان
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چه گروهی فرقه است؟ (قسمت دوم)، محسن نمکيان

اگر اين اسلامی که "ابا" (اداره برخورد با اديان وزارت اطلاعات) و "ابا"ئيون تبليغش را می‌کنند واقعا جوابگوی تمام سوالات بشری است، چرا "ابا" عاجز از کنترل وضعيت معنوی ايران از طريق آگاهی بخشی و منطق و استدلال است؟ چرا مردم را آزاد نمی‌گذارند تا خود خوب و بد را ببينند و انتخاب کنند؟ کداميک از الگوهای فکری اين مدعيان معنوی جامعه برای پيش‌برد کار خويش چنين رفتارهايی داشته‌اند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رفتار شناسی اداره برخورد با اديان وزارت اطلاعات در تحريف و سوء استفاده از مراجع علمی بين المللی
محسن نمکيان، عضو شورای مرکزی جمعيت آل‌ياسين

m_namakian@yahoo.com

چکيده قسمت قبل

چکيده صحبتم در قسمت قبل اين مجموعه مقالات اين بود که اداره‌ای به اسم اداره برخورد با اديان وزارت اطلاعات (ابا) در حالی متولی اصلی راهبرد معنوی و فرهنگی جامعه ايران شده است که به طور کلی نگاهش به موضوع، نگاه خشک و منجمد امنيتی از نوع روزنامه کيهان است، نگاهی که از نظر او همه جهان گمراه و منحرف است به جز خودش و هر که مثل او فکر کند و نگاهی که راه هدايت مردم را هم در رفتارهای امنيتی و «هويت» سازی می‌داند. در قسمت اول گزيده‌ای از نحوه سوء استفاده ار منابع علمی معتبر جهانی و تحريف و جعل و مصادره به مطلوب کردن آنها را ارائه کردم و وعده‌ام تشريح مستند آن توضيحات عمومی بود. در اين قسمت و چند قسمت آتی به اين موضوع خواهم پرداخت و بعد از اين فصل، به تشريح ساير رفتارهای اين اداره مثل شيوه‌های مرعوب سازی افراد هدف (و به اصطلاح خودشان سوژه)، تخريب شخصيت و بولتن سازی، چگونگی راهبرد مسئولان نظام از طريق ذهنيت دادن به آنها و حتی فريب مسئولان ارشد نظام و در نهايت وجود انواع انحرافات اخلاقی مخالف نص صريح قرآن (همان قرآنی که به شدت مدعی هستند که مدافع آن هستيم و خود را پشت آن پنهان می‌کنند) خواهم پرداخت. به شکل خاص يک قسمت را هم به فساد شديد جنسی در بين اين مدافعان (مدافع نمايان) دو آتشه اخلاق و معنويت اختصاص خواهم داد که همه مبتنی بر مدارک و البته مشاهدات خودم از رفتارهای ماموران اين اداره خواهد بود.

***

بعيد می‌دانم کسی اهل توجه به مسائل فرهنگی و معنوی در ايران باشد و از انتشار ويژه‌نامه رايگان کژراهه مطلع نباشد. اين ويژه نامه شصت صفحه‌ای در اسفند سال گذشته به عنوان ضميمه رايگان روزنامه جام جم و به تيراژ همان روزنامه در سراسر ايران توزيع شد. متن کامل اين ويژه‌را که به عنوان مدرک انکار ناپذير وجود فرآيند جعل و تحريف در ابا است، توسط جمعيت آل ياسين به تدريج بر روی اينترنت قرار داده خواهد شد تا اهل خرد و احتمالا مسئول يا دلسوزی در ايران آن را ببيند و خود قضاوت کند. بنا به ادعای «ابا» هدف اصلی انتشار اين نشريه تخريب ايليا بوده‌است و مابقی مقالات که همگی مبتنی بر تخريب مستقيم و غير مستقيم افراد ديگری است، به زعم آقايان متولی معنويت «ابا»، چاشنی‌های موضوع برای تخريب چهره ايليا بوده است. برای استناد بخشيدن هر چه بيشتر به موضوع، انتظارم از اهل تحقيق اين است که اين ويژه‌نامه را کامل بخوانند و بعد به ادامه مطلب من بپردازند.
موضوع را از اينجا آغاز می‌کنم که فقط در مطلب سراسر تخريب مرتبط به ايليا، نزديک به سی مرتبه کلمه «فرقه» تکرار شده است. بقيه متون ويژه نامه نيز پر است از انبوه مکرر حضور اين لغت، اما اين تمرکز عجيب در متن مرتبط با ايليا خود گويای نکته ديگری است. از موضوع چيدمان مکارانه مقالات و تلاش فريبکارانه «ابا» برای انتقال بارهای منفی مقالات مختلف به «سوژه» مورد نظر فعلا می‌گذرم. مطلبی که در اين قسمت قصد پرداختن به آن را دارم، شيوه ابتدايی «ابا» در مخفی شدن پشت اعتبار علمی مفروض «مقالات غربی» است. بگذاريد از مقاله فرقه‌ها چگونه عمل می‌کنند آغاز کنم. اين مقاله در صفحات ۲۸، ۲۹، ۳۰ و ۳۱ نشريه مذکور چاپ شده است (با کليک کردن بر روی شماره صفحات می‌توانيد آن‌ها را داون لود نماييد).
مقاله مذکور با عبارت «اطلاعاتی که فرقه‌ها نمی‌خواهند شما بدانيد» به عنوان تيتر دوم آغاز می‌شود و بعد يک پاراگراف توضيح عمومی درباره مقاله. تا اينجا ترجمه دقيق اصل مقاله است. جمله پايانی اين پاراگراف اما جمله‌ای تحريف کننده و فريبکارانه است که برای گم کردن رد اصل مقاله به آن اضافه شده است، آنجا که می‌گويد اين مقاله توسط پژوهشگران غربی فراهم آمده است. تا از يک طرف به خواننده خود ذهنيت بدهد که همان غرب هم که اينهمه اختلاف اعتقادی با آنها داريم در موضوع فرق با ما همفکرند و ثانيا به زعم خودشان کار پيدا کردن اصل مقاله را برای خوانندگان خود مشکل کنند، چرا که پيدا کردن اصل مقاله همان و آبرو ريزی شديد برای کژراهه نويسان همان! کافی بود کژراهه نويسان مدعی، اشاره‌ای به نام کشور نيوزيلند، که نويسنده يا نويسندگان اين مقاله در آن کشور مستقر هستند می‌کردند و آن را به پژوهشگران غربی نسبت نمی‌دادند تا خواننده محقق، نام کشور نيوزيلند و کلمه فرقه را در گوگل جستجو می‌کرد و خيلی سريع در سومين رکورد آن را پيدا می‌کرد و می‌شد آنچه نمی‌بايست می‌شد (برای ديدن نتايج جستجوی گوگل اينجا را کليک کنيد). البته من اطلاعی از موضوع نيوزيلند نداشتم و با چند کليد واژه از داخل خود متن اصل مقاله را پيدا کردم.
در بررسی مسائل اينچنينی که مرتبط با اعتقادات انسانهاست، اولين مطلب ضروری آشنايی با بنياد اعتقادی نويسندگان مقاله است. بر همين اساس در سايت مرجع اين مقاله، به قسمت مبانی اعتقادی اين سايت رفتم و بيشتر و بيشتر متوجه دليل ذکر نکردن نام کشور نيوزيلند شدم. لازم به ذکر است که روی صحبت من در اينجا تاييد و يا رد مبانی اعتقادی مذکور نيست. هدف اين مجموعه مقالات فقط روشن کردن مستند خط تحريف در «ابا»ست که در عين مکر و فريب، نبض جريانات معنوی ايران را به شکل راهبردی در دست دارد. قصدم اينست که بگويم چنين جريان پليدی، که آلودگی آن را به صورت کاملا مستند اثبات خواهم نمود، صلاحيت در دست گرفتن اعتقادات مردم را ندارد و اگر در دست گرفت، نتيجه‌ای جز فساد در انواع و اقسام خود از قتل و سرقت و تجاوز و رشوه و ... که همگی نشانه‌های زوال يک نظام سياسی متکی به ايدئولوژی هستند نخواهد داشت.
آنچه در مبانی اعتقادی خواهيد ديد، در تعارض شديد با چيزی است که اين مدعيان «کيهان صفت» سالهاست از اسلام مطرح و تبليغ می‌کنند. اينها مدام و مدام همه کتب مقدس را مطلقا رد می‌کنند و می‌گويند که فقط قرآن (آن هم با آن تفسيری که ما می‌‌گوييم) تحريف نشده است و هر کس که کلامش و يا رفتارش از نظر آنها بويی از مسيحيت داشته باشد را در ۲۰۹ و جاهای مشابه پذيرايی می‌کنند اما سايت مرجع و افشاگرشان درباره فرق، در قسمت مبانی اعتقادی به صراحت کتب عهد عتيق و جديد را آخرين و تنها کتب مقدس می‌دانند. در قسمت مبانی اعتقادی سايت مرجع علمی «ابا»ئيون آنچنان مطالب متناقض با سالها تبليغ روحانيون و مذهبيون ايران ديده می‌شود که بدون شک اگر اين مطالب از طرف هر کس ديگری مطرح و يا اگر در هر روزنامه ديگری غير از «حلقه کيهان» منتشر می‌شد، الان کارمندان و خبرنگاران آن روزنامه يا در خارج از ايران بودند و يا در ۲۰۹ و يا حداقل بی‌کار، با روزنامه‌ای توقيف شده. پس تا اينجای کار اگر استاندارد مراجع علمی آقايان مدعی اسلام «ابا» فرض شود، از بنياد بايد به قرآن و اسلام شک کرد، چرا که آخرين و تنها کتب معتبر مقدس از نظر سايت مرجع «ابا» در امور فرقه شناسی، نه قرآن که کتب عهد عتيق و عهد جديد هستند.
اما نکته جالب‌تری اين وسط وجود دارد که هنرنمايی «ابا» در تحريف و جعل را قابل توجه ترمی‌کند. در همين سايت قسمتی برای توضيح اديان جهان در نظر گرفته شده که هرچند تناقضات زيادی در متن آن با اسلام مورد ادعای آقايان «ابا» وجود دارد اما حداقل به صورت صريح اسلام را رد نکرده است. از طرف ديگر تاکيد دارد که همه اديان فرقه نيستند اما عموما فرق بر يک دين خاص متکی هستند. اين نکته را بايد در نظر داشت که از نگاه اين سايت، اعتبار اسلام به عنوان يک دين معتبر کاملا زير سوال است، چرا که مسيحيت را آخرين و تنها دين معتبر الهی می‌دانند، اما از ديد اين سايت همين دين نامعتبر، فرقه محسوب نمی‌شود. از همين جا يک خط تفاوت بنيادی بين تعريف فرقه از نظر «ابا» و تعريف فرقه از نظر مرجعی که قصد دارند خود را با آن معتبر نشان دهند آشکار می‌شود. حداقل معنای اين نکته کليدی آنست که از ديدگاه اين مرجع، می‌توان ادعای نبوت کرد، اما بر چسب فرقه نخورد همانطور که يک بار يک نفر اين کار را در ۱۴۰۰ سال پيش و بعد از مسيحا کرد اما فرقه منحرف و شيطانی و امثال اين نام‌ها که «ابا» عموما از طريق روزنامه «حاج جسين» به ديگران می‌زند نشد. اما اين رفتار سايت مرجع «ابا» يک معنا حداکثری هم دارد و آن اينست که اساسا اسلام فرقه‌ای مخرب، با آن تعريف و هويت بسيار پليدی که برای فرق ارائه می‌کنند است و اگر نويسندگان سايت به صراحت چنين چيزی را نگفته‌اند فقط نخواسته‌اند خود را در مقابل مسلمانان جهان قرار دهند.
باز ضروری است که تکرار کنم، هدف تاييد و يا رد ديدگاه خاصی نيست، هدف روشن کردن اين مفهوم است که آن چيزی که «ابا» نام فرقه بر آن می‌گذارد و در يک متن کوتاه قريب به ۳۰ مرتبه آن را تکرار می‌کند و قانون تدوين می‌کند که حکم هر کس که فرقه ايجاد کند مرگ است و همزمان برای اعتبار بخشی به خود را پشت مراجع علمی معتبر جهانی مخفی می‌سازد، با آنچه همان مراجع منظور دارند و با آن مخالفند کاملا متفاوت است و فريب «ابا» سوء استفاده از يک تشابه کلامی و ترجمه مکارانه کلمه فرقه است. اين نکته را به خاطر بسپاريد، شواهد روشن‌تر از اين نکته را در ادامه همين نوشته و در نوشته‌های بعدی ارائه خواهم کرد.
اما مطلب سوم و بسيار پر اهميتی، از جهت روشن کردن خط تحريف «ابا» در سوء استفاده از مراجع علمی در همين مقاله وجود دارد. مقاله «ابا» با يک نکته پايانی تمام می‌شود، که به همين نام هم تيتر خورده است. «ابا» با تيتر کردن اين قسمت می‌خواهد بگويد که اين مهم‌ترين قسمت مقاله است و مقاله همين‌جا تمام می‌شود. اما در اصل مقاله موضوع چيز ديگری است. اصل مقاله نه تنها اينجا تمام نمی‌شود بلکه از چنين تيتری هم خبری نيست. در قسمت‌های بعدی مقاله که «ابا» ترجيح داده خوانندگان نسبت به آن نا‌آگاه بمانند مطالبی هست که تمام رشته‌های سی سال اخير نظام جمهوری اسلامی را پنبه می‌کند. مقاله اصلی با قسمتی تحت عنوان «بيشتر بدانيم» تيتر خورده است و اينطور توضيح داده است که اگر درباره گروهی که در آن عضو هستيد مشکوک هستيد، اولين راه برای فهميدن اينکه اين گروه فرقه هست و يا نيست، رجوع به اينترنت است. من اين کار را کرده‌ام و خواهيم ديد که نگاه معتبرترين جوامع و گروه‌های ضد فرقه در جهان، همانها که «ابا» در برنامه تلويزيونی خود از طريق به ظاهر مهندس و کارشناس امور فرق خود (که واقعيات درباره اين موضوع را هم ارائه خواهم کرد) سعی دارد خود را همراه و هم‌نظر با «آنتی کالت»های جهانی نشان دهد، از نظر همين «آنتی کالت»ها نظام جمهوری اسلامی همرده نظامهايی شبيه نظام فاشيستی هيتلری و نظام کمونيستی شوروی و حکومت صدام و مشابه اينها قرار می‌گيرد. و اين دليل آنست که «ابا»، ابا دارد که مردم به اين راهنمايی سايت مرجعشان در امور فرقه شناسی عمل کنند و به سراغ اينترنت بروند!

***

بر اساس قواعد بنيادی، و با نگاه به شواهد مکرر تاريخی، تخريب و حذف ديگران از طرق ظالمانه و غير انسانی، همواره نتيجه معکوس خود را به بار آورده است. حقه و فريب ممکن است آثار کوتاه مدت داشته باشد اما در بلند مدت محکوم به نابوديست. هدف مهره‌های اصلی در جنايات قتل‌های زنجيره‌ای، حذف مخالفان از طريق حذف فيزيکی چند نفر و مرعوب کردن مابقی بود اما ديديم که در نهايت چه کسی بی‌آبرو شد، چه کسی به آن شيوه خاص خودکشی کرد و با خانواده‌اش چه کردند. دنباله اين تخريب وجهه کماکان گريبانگير نظام جمهوری اسلامی است و به نظر نمی‌آيد به راحتی هم از آن رها شود. حتی اگر فرض را بر اين بگيريم که نقطه ابتدا و انتهای موضوع قتل‌های زنجيره‌ای همان دو سه نفر باشند، نتيجه کارشان کل نظام را در بر گرفت. پس شايد بتوان کار را با نگاهی به سوالات زير آغاز کرد:
۱. آيا رفتار فرموله شده «ابا» در برخورد با جريانات روشنفکری و معنوی (با الگوی ثابت: شروع جو سازی از روزنامه کيهان، ذهنيت دادن به مسئولان، دستگيری و بند ۲۰۹، تواب سازی، اعتراف گيری، ترور شخصيت و ...) که همگی متکی بر رفتارهای يک جانبه و بدون دادن امکان حق دفاع به طرف مقابل است، مبتنی بر حق‌گرايی است؟
۲. اگر اين اسلامی که «ابا» و «ابا»ئيون تبليغش را می‌کنند واقعا جوابگوی تمام سوالات بشری است، چرا «ابا» عاجز از کنترل وضعيت معنوی ايران از طريق آگاهی بخشی و منطق و استدلال است؟ چرا مردم را آزاد نمی‌گذارند تا خود خوب و بد را ببينند و انتخاب کنند؟ کداميک از الگوهای فکری اين مدعيان معنوی جامعه برای پيش‌برد کار خويش چنين رفتارهايی داشته‌اند؟
۳. «ابا» به کرات نشان داده است که هيچ توجهی به قوانين همان نظامی که خود را مدافع سينه چاک آن می‌داند ندارد. ترور شخصيت و تخريب شديد قربانيان خود با استفاده از امکانات عمومی متعلق به مردم (صدا و سيما، روزنامه‌های دولتی و ...) قبل از اثبات جرم، که مرجع آن قوه قضائيه است، آيا تيشه زدن به ريشه همان نظام نيست؟
۴. با فرض اينکه تمام رفتارهای «ابا» و تمام جو سازی‌های اين مدافعان تمام قد نظام درست باشد، در شرايطی که متولی اصلی و استراتژيک امور معنوی و فکری جامعه ايرانی همين «ابا»ست، چه کسی مسئول ايجاد و شکل گيری اينهمه فرقه خطرناک، به آن سبکی که در کژراهه معرفی شده‌اند می‌باشد؟

ادامه دارد ...





















Copyright: gooya.com 2016