دوشنبه 2 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن حاميان حق‌ تحصيل پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را محکوم کرد

اطلاعيه شماره ۶ انجمن حاميان حق ‌تحصيل

تعطيل کردن غير قانونی و به عنف دفتر يک نهاد حامی حقوق‌بشر، برای ساير انجمن‌ها، کانون‌ها و کميته‌هايی که مدافعان و حاميان حق و حقوق بديهی هموطنانمان هستند يک حادثه ناگوار است. انجمن حاميان حق‌تحصيل بر اين باور است که پلمب شدن روز گذشته دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر، شايسته است مورد اعتراض شديد همه‌ی تشکل‌هايی که به‌نوعی فعاليت‌های بشردوستانه دارند و مستقل از حاکميت عمل می‌کنند قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بخش تندرو حاکميت با پلمب کردن محل کار افرادی که به فعاليت‌های حقوق‌بشری مشغولند، با صدايی رسا و به‌طور شفاف اعلام کرد که رأی هفته پيش مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکوم کردن دولت جمهوری اسلامی ايران به نقض حقوق‌بشر کاملاً درست و واقعبينانه بوده است. شايد ضروری باشد ساير بخش‌های حاکميت و قوه‌قضاييه با همين استدلال، هدايت کنندگان اين اقدام ضدحقوق‌بشری را محکوم کند و آن‌را خلاف اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی اعلان نمايد، به‌ويژه اينکه اقدام غير قانونی مذکور درست در جشن شصت سالگی اعلاميه جهانی حقوق‌بشر انجام گرفته است. سندی که حکومت ايران خود را ملزم به اجرای مفاد آن می‌داند (ماده ۹ قانون مدنی جمهوری اسلامی ايران).
انجمن حاميان حق‌تحصيل ضمن اين‌که پلمب موقت دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر را شديداً محکوم می‌نمايد و خواهان لغو سريع آثار اين اقدام خودسرانه است، از تمامی نهادهای حقوق‌بشری دعوت می‌کند ضمن تماس با انجمن، در هم‌انديشی پيرامون نحوه‌ی برخورد قانونی با اين اقدام ياری‌مان رسانند.


۲ دی ۱۳۸۷
انجمن حاميان حق ‌تحصيل
haghetahsil@gmail.com





















Copyright: gooya.com 2016