دوشنبه 9 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‏پيام آيت الله منتظری پيرامون کشتار مردم غزه توسط اسرائيل

پيام آيت الله العظمی منتظری
پيرامون قتل عام مردم مظلوم غزه به دست اسرائيل غاصب

‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏
‏(و سيعلم الذين ظلموا ای منقلب ينقلبون)‏

‏قتل عام و کشتار مردم مظلوم غزه که اين روزها توسط دولت غاصب‏ ‏اسرائيل در جريان است قلب هر مسلمان بلکه هر انسان آزاده ای را به درد‏ ‏می‎آورد. مردم بی گناه غزه در شرايطی هدف بمباران های اسرائيل قرار‏ ‏می‎گيرند که مدتهاست از نظر غذا و دارو و ساير امکانات اوليه در حصر‏ ‏کامل اسرائيل قرار گرفته و تمام راههای امدادرسانی حتی مع الاسف از‏ ‏سوی برخی دولت های اسلامی به سوی آنها بسته شده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‏ ‏بديهی است اگر اسرائيل اقدام به حصر غزه نمی کرد و آن را به صورت يک‏ ‏زندان بزرگ درنمی آورد مجاهدان و مبارزان فلسطينی عکس العملی از‏ ‏خود نشان نمی دادند و آتش بس فيمابين نقض نمی شد، ولی مردم بی پناه‏ ‏غزه بايد بهای گستاخی اسرائيل و زمينه سازی به دست گرفتن قدرت‏ ‏توسط دولت فعلی اسرائيل در انتخابات آينده را بپردازند. طبيعی است‏ ‏دولتی که از روز اول با جمع کردن صهيونيست ها از گوشه و کنار دنيا و‏ ‏غصب اراضی مسلمانان و ترور آنها تأسيس شد تداوم و بقای خود را نيز‏ ‏در کشتار و قتل عام مسلمانان فلسطينی خواهد ديد.

‏ ‏آنچه قابل توجه است مرزبندی روشن بين ملت يهود و گروه متجاوز‏ ‏صهيونيسم و اظهار تنفر و بيزاری يهود از صهيونيسم می‎باشد. صهيونيسم‏ ‏جهانی بايد بداند که طبق وعده قطعی خداوند در قرآن مجيد تا ابد گرفتار‏ ‏رنج و مشقت و عذاب دنيوی خواهد بود و در هر دورانی خداوند آنان را‏ ‏توسط بندگانی در عذاب و رنج قرار خواهد داد. آنجا که خدا می‎فرمايد:‏ (و اذ تأذن ربک ليبعثن عليهم الی يوم القيامة من يسومهم سوء العذاب ...)‏ (اعراف / ۱۶۷).

‏ ‏آنچه در جريان قتل عام کنونی مردم غزه مايه تأسف و تعجب است‏ ‏بی تفاوتی و موضع گيری های غيرجدی و زبونانه اکثر دولت های عربی و‏ ‏غيرعربی در کشورهای اسلامی از طرفی و تأييد ضمنی دولت های آمريکا‏ ‏و اروپا و سکوت مجامع بين الملل و سازمان های مدافع حقوق بشر از‏ ‏طرف ديگر است . من نمی دانم دولت های مدعی حقوق بشر و شورای‏ ‏امنيت چه پاسخی به تاريخ و نسل کنونی و آينده بشر خواهند داد که اين‏ ‏همه مظالم و جنايات يک دولت غاصب را عملا تأييد می‎کنند و حاضر‏ ‏نيستند يک اقدام جدی و به دور از شعارهای سياسی در جهت حل مشکل‏ ‏فلسطينی ها که ساليان متمادی است از خانه و کاشانه و سرزمين های خود‏ ‏رانده و محروم شده اند انجام دهند؟!
‏ ‏طبيعی است مردمی که از تمام حقوق اوليه خود و حتی از اراضی و‏ ‏خانه های خود محروم شده اند مقاومت می‎کنند و در صدد احقاق حقوق و‏ ‏رسيدن به آنها می‎باشند. تشکيلات عريض و طويل و پرهزينه سازمان ملل‏ ‏که برای حفظ حقوق ملت ها تأسيس شده است تاکنون جز صدور چند‏ ‏قطعنامه بدون پشتوانه اجرايی برای ملت مظلوم فلسطين و رسيدن آنان به‏ ‏حقوق خود چه اقدامی کرده است ؟

‏ ‏در هر حال اينجانب ضمن اظهار همدردی با مردم غزه و خانواده هايی که‏ ‏عزيزان خود را در حمله های اسرائيل از دست داده و يا مجروح و معلول‏ ‏شده اند از تمام آزادی خواهان جهان و مدافعان راستين حقوق بشر‏ ‏می‎خواهم آنچه در توان دارند در جهت متوقف نمودن بمباران های‏ ‏اسرائيل و شکستن حصر غزه و حمايت از ملت مظلوم فلسطين در راه‏ ‏رسيدن به حقوق خود دريغ نکنند. و از دولت های اسلامی در کشورهای‏ ‏عربی و غيرعربی و اتحاديه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی انتظار‏ ‏می‎رود از تمام امکانات سياسی و غيرسياسی خود در اين جهت استفاده‏ ‏کنند، و ننگ بی تفاوتی و زبونی در برابر اين همه ظلم و جنايت و تضييع‏ ‏حقوق را در تاريخ برای خود تثبيت ننمايند.

‏ ‏ضمنا مقلدين اينجانب مجازند يک سوم سهم مبارک امام عليه السلام را از‏ ‏طريق مطمئن و مورد اعتماد در جهت کمک به مسلمانان مظلوم غزه‏ ‏صرف نمايند.
‏ ‏از خداوند متعال عزت و عظمت اسلام و مسلمانان و حفظ وحدت کلمه ‏ ‏آنان را در برابر دشمنان اسلام مسألت دارم .
‏ ‏والسلام علی جميع عبادالله الصالحين .

‏اول محرم الحرام ۱۴۳۰ ه- ق - ‏۱۳۸۷/۱۰/۹‏ ه- ش ‏
‏قم المقدسة - حسينعلی منتظری





















Copyright: gooya.com 2016