سه شنبه 10 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو سال حبس برای منتشر کنندگان فيلم يا عکس خصوصی افراد، مهر

با تصويب مجلس شورای اسلامی هر کس به وسيله سامانه های رايانه ای يا مخابراتی صوت يا تصوير يا فيلم خصوصی يا اسرار ديگران را منتشر کند به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال يا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ ميليون ريال يا هر دو محکوم می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمايندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه به ادامه بررسی لايحه جرايم رايانه ای پرداختند و مواد ديگری از آن را تصويب کردند.

بر اين اساس هر کس به وسيله سامانه های رايانه ای يا مخابراتی يا حامل های داده محتويات مستهجن را توليد، ارسال، منتشر، توزيع يا معامله کند يا يه قصد ارسال يا انتشار يا تجارت توليد يا ذخيره يا نگهداری کند به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال يا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ ميليون ريال يا هر محکوم می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاوه بر اين طبق اين مصوبه هر کس از طريق سامانه های رايانه ای يا مخابراتی يا حامل های داده به منظور دستيابی افراد به محتويات مستهجن آنها را تحريک، ترغيب، تهديد يا تطميع کند يا فريب دهد يا شيوه دستيابی آنها را تسهيل کرده يا آموزش دهد به حبس از ۹۱ روز تا يک سال يا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ ميليون ريال يا هر دو محکوم می شود.

همچنين با تصويب مجلس از اين پس هر کس به وسيله سامانه های رايانه ای يا مخابراتی فيلم يا صوت يا تصوير ديگری را تغيير دهد يا تحريف کند و آن را منتشر يا با علم به تفسير با تحريف منتشر کند به نحوی که عرفا موجب هتک حيثيت او شود به حبس ۹۱ تا ۲ سال يا جزای نقدی از ۵ ميليون ريال تا ۴۰ ميليون ريال يا هر دو محکوم می شوند.

با تصويب نمايندگان هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومی يا مقامات رسمی به وسيله سامانه رايانه ای يا مخابراتی اکاذيبی را منتشر کند يا در دسترس ديگران قرا دهد يا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقيقت يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقی يا حقوقی به طور صريح يا تلويحی نسبت دهد اعم از اينکه از طريق ياد شده به نحوی از آنجا ضرر مالی يا معنوی به ديگری وارد شود يا نشود افزون بر اعاده حيثيت به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال يا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ ميليون ريال يا هر دو محکوم می شود.

با تصويب مجلس ارائه دهندگان خدمات دسترسی موظفند طبق ضوابط فنی و فهرست مقرر از سوی کارگروه تعيين مصاديق موضوع ماده ذيل محتوای مجرمانه اعم از محتوای ناشی از جرايم رايانه ای و محتوايی که برای ارتکاب جرايم رايانه ای به کار می رود را پالايش کنند در صورتيکه عمدا از پالايش محتوای مجرمانه خودداری کنند مشخص خواهند شد و چنانچه از روی بی احتياطی و بی مبالاتی زمينه دسترسی به محتوای غير قانونی را فراهم آورند در مرتبه نخست به جزای نقدی از ۲۰ تا ۱۰۰ ميليون ريال در مرتبه دوم به جزای نقدی از ۱۰۰ ميليون تا يک ميليارد ريال و در مرتبه سوم به يک تا ۳ سال تعطيلی موقت محکوم خواهند شد.





















Copyright: gooya.com 2016