پنجشنبه 12 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه سردبير روزنامه کارگزاران: سياست روزنامه کارگزاران حمايت از مردم مظلوم فلسطين بوده است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
سردبير روزنامه کارگزاران ساعتی پس ازتوقيف موقت اين روزنامه از سوی هيات نظارت بر مطبوعات داخلی با صدور اطلاعيه ايی به دفاع از روزنامه متبوعش پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا،مهران کرمی سردبير روزنامه کارگزاران که بعد از ظهر امروز به صورت موقت توقيف شد، دراين مورد توضيحاتی داده است که متن کامل مطالب وی در زير می آيد:
بدين‌وسيله به اطلاع می‌‏رساند معاون محترم مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه مورخ ۱۱/۱۰/۸۷ از توقيف موقت روزنامه کارگزاران به استناد مفاد ماده ۶ قانون مطبوعات کشور توسط هيات محترم نظارت بر مطبوعات خبر داد.
به اطلاع می‌‏رساند به استناد شماره‌‏های متعدد روزنامه کارگزاران اين روزنامه در روزهای پس از جنايات رژيم صهيونيستی در غزه بيشترين حجم اخبار، گزارش‌‏های خبری، مقالات و سرمقاله را در محکوميت اين جنايت هولناک اختصاص داده است که از جمله می‌توان به تيتر و عکس يک روزنامه مورخ ۸/۱۰/۸۷ با تيتر "نسل کشی جديد فلسطين" و مقاله مفصل همين شماره به قلم دکتر سيد حسين موسوی، رئيس مرکز مطالعات خاورميانه، تيتر و عکس يک و دو شماره ۹/۱۰/۸۷ با لوگوی مشکی و تيتر "اعلام عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری" و "افکار عمومی جهان و منطفه عليه اسرائيل" و تيتر يک مورخ ۱۰/ ۱۰/۸۷ با عنوان "تحرکات ديپلماتيک ايران برای حل بحران غزه" و سرمقاله مورخ ۹/۱۰/۸۷ به قلم آقای غلامحسين کرباسچی، دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی، با عنوان "برای فلسطين" اشاره کرد که در آن به صراحت اقدام عملی کشورهای اسلامی و عربی برای پايان دادن به اين جنايات هولناک را خواستار شده بود.
با اين اوصاف بايد با قاطعيت اعلام کرد که سياست خبری روزنامه کارگزاران که برگرفته از اعتقادات دينی و قلبی مسئولان روزنامه و روزنامه نگاران آن است، حمايت بی‌چون و چرا از ملت مظلوم فلسطين است و کوچک‌‏ترين ترديدی نمی‌توان در آن کرد.
آنچه متاسفانه در شماره مورخ ۱۰ / ۱۰ / ۸۷ اين روزنامه در ستون اخبار "جامعه مدنی" آمده بود صرفا در دسته اخبار غير رسمی قرار می‌‏گيرد که به هيچ وجه مورد حمايت روزنامه کارگزاران نيست. در اين ستون اخبار مواضع گروه‌ها و تشکل‌‏های سياسی و مدنی آورده می‌‏شود و طبيعتا چون عنوان آن "موضع دفتر تحکيم (علامه) در قبال حوادث غزه" بود و موضع انتقادی در قبال جنايات اسرائيل داشت، آورده شد که در ذيل همين خبر بخشی که مربوط به انتقاد از مقاومت اسلامی فلسطين بود توسط سردبير و مديرمسئول حذف شده بود وليکن متاسفانه اين حذفيات در موقع نهايی شدن صفحه اعمال نشده بود. از اين جهت نيز تقصيری متوجه روزنامه نبوده است. با اين حال به حکم وجدان انسانی و عقيده اسلامی ابراز تاسف خود را از درج سهوی اين خبر اعلام ميداريم و تصميم مقامات مسئول هرچه باشد، وظيفه خود می‌‏دانيم از مظلوميت ملت فلسطين دفاع کنيم. اما در عين حال از مقامات ذی‌ربط درخواست می‌‏کنيم در رسيدگی به اين امر سياست خبری اين روزنامه و ساير اخبار، گزارش‌‏ها و تحليل‌های اين روزنامه را مدنظر قرار دهند و در تصميم خود جانب عدل و انصاف را رعايت کند.





















Copyright: gooya.com 2016