جمعه 13 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی حسنی و علی پاليزدار، هم پرونده های عباس پاليزدار، آزاد شدند، ايلنا

ـ امکان انتشار اخبار پرونده فراهم شد

تهران- خبرگزاری کار ايران
وکيل مدافع عباس پاليزدار با اعلام اين‌‏که چهارشنبه گذشته با موکل خود در زندان اوين ملاقات داشته است،‌‏گفت: پس از تعيين شعبه و مطالعه پرونده آماده تدارک دفاع خواهم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رمضان حاجی مشهدی به خبرنگار"ايلنا" گفت: بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضائيه که پرونده پاليزدار و ساير متهمان در کيفر خواست ۷۱ صفحه‌‏ای به دادگاه کيفری استان تهران ارسال شده، ‌‏با موکل خود در زندان اوين ملاقات و وی را از اين موضوع آگاه کردم.
وکيل عباس پاليزدار در مورد نحوه برگزاری جلسه دادگاه موکل خود اظهار کرد: مطابق مقررات و موازين، پس از تعيين شعبه دادگاه کيفری استان، قضات تصميم به برگزاری جلسه به صورت علنی يا غيرعلنی خواهند گرفت و من نيز پس از تعيين شعبه مبادرت به مطالعه پرونده خواهم کرد تا برای تدارک دفاع از موکلان آماده شوم.
وی موکلان خود در اين پرونده را عباس پاليزدار، علی پاليزدار، مهدی حسنی (برادر همسر پاليزدار)، سعيد آجيلی، پيمان‌‏حاج محمود عطار و عباس‌‏خجسته عنوان کرد و در مورد اتهامات آنها گفت: اتهام عباس پاليزدار افشای اسناد سری و محرمانه،‌ افترا و نشر اکاذيب و تحصيل مال نامشروع از طريق متقلبانه عنوان شده و اتهام ساير موکلان نيز تا جايی که اطلاع دارم معاونت و اختفای ادله جرم است.
حاجی مشهدی اظهار کرد: در ملاقات روز چهارشنبه پاليزدار به من گفت‌‏‌ ‏چرا کسانی که به من مجوز تحقيق وتفحص از قوه قضائيه را داده‌‏اند و بعضا‌‏ از مقامات اجرايی‌‏هستند از من در حال حاضر دفاع نکرده و موجبات آزادی مرا فراهم نمی‌‏کنند؟ که من در پاسخ اعلام کردم که اينجانب شفاهاً‌ و کتباً درخواست آزادی و تبديل قرار شما را از مقام قضايی درخواست کرده‌‏ام ولی نامبردگان اظهار می‌‏‌‏کنند که هنوز شرايط انتفاء مقتضيات بند "د" ماده ۳۲ و ماده ۳۵ قانون آيين دادرسی کيفری فراهم نشده است و به موجب قانون مذکور متهم تا روز رسيدگی و پس از آن بايد در حبس بماند.
وکيل عباس پاليزدار افزود:‌ به وی گفتم که اينجانب پس از پذيرش وکالت شما در ۲۴ تيرماه و همچنين پذيرش وکالت ساير موکلان در هفت مرداد ماه، تلاش شبانه روزی خود را برای آزادی موکلان و تبديل به قرارتامين متناسب انجام داده‌‏ام که در اين راستا اقدامات اينجانب با نظر مساعد بازپرس پرونده منجر به آزادی مهدی حسنی و علی پاليزدار شده است.
حاجی مشهدی در پاسخ به اين سوال که چرا در اين مدت، اين پرونده به صورت محدود اطلاع رسانی شده است، گفت:‌ در هنگام طرح پرونده در مراحل تحقيقات مقدماتی و قبل از صدور کيفرخواست اينجانب به موجب قوانين موضوعه، مجاز به اطلاع رسانی نبوده‌‏ام اما در حال حاضر موجبات اطلاع رسانی فراهم شده است.
وی اظهار کرد: به عنوان وکيل دادگستری که طرفدار اعتلا و سربلندی دستگاه قضايی هستم، ضمن رعايت حقوق دفاعی موکلان تصريح می‌کنم که وظيفه من دفاع از مضمون و ماهيت اقدامات پاليزدار و ساير موکلان نيست،‌ ‏بلکه اينجانب از حقوق موکلان در راستای دفاع قانونی مطابق قانون اساسی، قانون موضوعه، اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاق‌‏های بين المللی است.
حاجی مشهدی در پايان گفت: در اين مدت تعامل من با مقامات قضايی منجر به اقدامات سازنده و مفيد شده است زيرا نتيجه تلاش‌‏های وکيل بايستی به نفع موکلان در نهايت تمام شود.





















Copyright: gooya.com 2016