دوشنبه 16 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجه در باره تامين امنيت جانی شيرين عبادی: اين فرد موضعی ديرهنگام در خصوص کشتار غزه اتخاذ کرد، مهر

* پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را اقدامی قانونی است
* از اتکا به بيگانگان در اين موارد خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پيش از ظهر امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال يکی از خبرنگاران که موضوع تامين امنيت جانی شيرين عبادی را مورد اشاره قرار داد گفت: البته بهتر است که ايشان به جای دخالت در امور داخلی کشورها به مسائل بين‌المللی توجه داشته باشند. اين فرد موضعی ديرهنگام در خصوص کشتار غزه اتخاذ کرد در حالی که افکار عمومی جهان نسبت به اين هولوکاست واقعی و نقض حقوق زنان و کودکان در فلسطين به طور جدی اعتراض دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را اقدامی قانونی توصيف کرد و يادآور شد: علاوه بر موضوع عدم کسب پروانه قانونی، بحثهايی هم مبنی بر عدم پرداخت ماليات از سوی خانم عبادی مطرح بوده و طبعا با توجه به اين موارد کسی نبايد تقاضای اقدامات فراقانونی از ما داشته باشد.

به گزارش مهر ، سخنگوی وزارت خارجه با يادآوری وظايف وکلا اظهار داشت: وکلا بايد خود در خط مقدم قانون‌گرايی حضور داشته باشند و از اتکا به بيگانگان در اين موارد خودداری کنند.‌ اين رويکرد اصلا مناسب نيست چرا که ايران کشوری آزاد است و هيچ محدوديتی برای فعالان حقوق بشر در آن وجود ندارد.

قشقاوی راه حل اين مسئله را طی روال طبيعی و قانونی آن دانست و خواستار تحمل پذيری بيشتر نسبت به اعتراضات انجام گرفته در خصوص تجاوزات رژيم صهيونيستی به نوار غزه شد.

وی تاکيد کرد: وکلا بايد از آزادی و نشاط مدنی در فعاليتهای دانشجويی استقبال کنند و درجه تحمل خود را افزايش دهند بدون شک تک صدايی نمی‌تواند در جامعه مفيد باشد، اگر خانم عبادی هم احساس می‌ کنند مزاحمتی برايشان وجود دارد می‌توانند از طريق نيروهای انتظامی عمل کند که در اين صورت دولت گارد محافظ در اختيار ايشان قرار خواهد داد چرا که جمهوری اسلامی ايران از تمام شهروندان خود حمايت می‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016