سه شنبه 17 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رويترز: ايران قطعی گاز صادراتی روسيه به ترکيه را جبران می کند، فردا

* سال گذشته نيز که ايران در پی قطع گاز ترکمنستان دچار مشکلاتی شد، از صادرات گاز به ترکيه امتناع ورزيد اما طرف ترک دچار هيچ مشکلی نشد.


ايران احتمال دارد تا صادرات گاز خود به ترکيه را افزايش دهد.

به گزارش «فردا»، يک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ايران در آنکارا به رويترز می گويد:« ايران شايد قادر باشد تا صادرات گاز طبيعی خود به ترکيه را در صورت نياز، افزايش دهد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احتمال می رود تا با اقدام روسيه در قطع صادرات گاز خود به ترکيه و غرب، مشکلاتی بوجود آيد.

به گفته حلمی گولر وزير انرژی ترکيه، گاز تامينی ترکيه از روسيه که از طريق خط لوله غرب که از اوکراين عبور می کند، قطع شده است.

کاهش تقريبا ۶۰ درصدی انتقال گاز يک روز پس از آن صورت گرفت که "ولاديمير پوتين" نخست وزير روسيه با کاهش انتقال گاز به اروپا از طريق اوکراين به تلافی اقدام کی اف در دزدی گاز مسکو موافقت کرد. روسيه انتقال گاز را تا ۹۲ ميليون متر مکعب در هر ۲۴ ساعت کاهش داده که اين امر موجب بروز مشکلاتی در ترکيه و قطعی گاز در مقدونيه، بلغارستان و برخی کشورهای اروپايی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ايران، يک سوم گاز ترکيه را تامين می کند.

سال گذشته نيز که ايران در پی قطع گاز ترکمنستان دچار مشکلاتی شد، از صادرات گاز به ترکيه امتناع ورزيد اما طرف ترک دچار هيچ مشکلی نشد.





















Copyright: gooya.com 2016