جمعه 27 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقوط يک هواپيمای مسافری در نيويورک، دويچه وله

يک هواپيمای ايرباس مسافربری با بيش از ۱۵۰ سرنشين مجبور به فرود در رودخانه هودسن نيويورک شد. کاردانی خلبان اين هواپيما سبب شد که به سرنشينان آسيبی جدی وارد نيايد. دليلی مبنی بر انجام عملياتی تروريستی وجود ندارد.

تمام سرنشينان اين هواپيما سالم اند و تنها چند مسافر جراحاتی سطحی برداشته اند. پس از فرود هواپيما در رود هودسن، کشتی‌‌‌ ها و قايق های نجات توانستند سرنشينان هواپيما را از محل خطر دور کنند. به نظر می‌رسد که دليل اين حادثه برخورد يک و يا گروهی از پرندگان با موتور هواپيما بوده است. خلبان اين هواپيما قبل از سقوط به مرکز کنترل اطلاع داده بود که گويا پرنده ای به درون موتور افتاده و او تصميم به فرود اضطراری دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نجات مسافران

اين هواپيمای ايرباس ِ ۳۲۰A برنامه پرواز داخلی‌اش حرکت از فرودگاه نيويورک به سوی کارولينای شمالی بود. با فرود اين هواپيما به درون آب های سرد رودخانه ی هودسن، قايق های نجات به همراه بالگردها به سرعت خود را به محل حادثه رساندند. مسافران که از درهای اضطراری هواپيما خود را به بيرون رسانده بودند، يا خود را به درون آب بسيار سرد رودخانه پرتاب می‌کردند و يا کمربندهای نجاتی را دريافت می‌کردند که از بالگردها برای نجات آنها به پائين می‌ريخت.

سانحه‌ای عادی

طول هواپيمای نوع ايرباس ۳۲۰A برابر با ۵۷ / ۳۷ متر و پهنای آن با احتساب دو بال هواپيما ۱۰ / ۳۴ متر است. اين مدل هواپيماهای دو موتوره می‌توانند در طول يک پرواز تا ۵۷۰۰ کيلومتر پيش روند. ظرفيت باک بنزين آنها ۳۰ هزار ليتر است.

مسافران هواپيما گفته اند که صدايی مهيب شنيده اند و هواپيما سه دقيقه پس از آغاز پرواز سقوط کرده است. خلبان هواپيما پس از احساس خطر جهت حرکت هواپيما را تغيير داده و توانسته هواپيما را کنترل شده به روی آب‌های رودخانه‌ی هودسن بنشاند.

قراين نشان می‌دهد که سانحه عادی بوده است. سازمان "سيا" اعلام کرد که در اين حادثه هيچ دليلی مبنی بر انجام عملياتی تروريستی وجود ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016